min søn vil ikke høre efter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2009

MORJESPERSEN

Mette&Alexander skriver:

Ahh dejlig dag vi har haft idag, har brugt jeres råd om ikke at bruge nej og hold nu op, men istedet siger mor eller jeg vil godt have du komme nu. Jeg vil godt have du køre inde ved siden( på vejen) og da vi gik hjem så sagde han okey jeg kommer nu. Det har jeg alligevel aldig hørt ham sige.

Jeg har været rolig hver gang. Om det så er fordi det er nyt ved jeg ikke men vi forsøger nogle dage endnu. 

Jeg er da også kommet til at sige NEJ Alexander. Men har rettet mig selv og brugt andre ord.

Tror jeg vil afprøve om det hjælper at hviske ved fx middagsbordet der kan vi også have lidt problemer indimellem.

Jeg har lige læst alle de kommentar der er skevet til dit råb om hjælp....

Jeg vil bare sige hvor er det dejligt for jer det virkede i dag... det er jo vejen frem og go ide med at prøve at viske..  Jeg håber på at i snart er på rette spor igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

Pia.

Drengenesmor skriver:

HELT enig! Jeg er CHOKKET over at læse at han fik "en i røven" ...... og så snakkede "i den igennem" øhhh.....hvor gammel er det lige din søn er......

Har absolut intet til overs for "forældre" som slår deres børn UANSET bevægegrunden!

TUSIND TAK... Er glad for der er flere end mig der står frem og kan se at det er helt forkert....ikke at vi skal hive op i den igen, men er nu glad for du skrev...

God weekend...

Anmeld

20. november 2009

Pia

Dejlligt at høre at rådene du har fået her inde har hjulpet dig....

Ang det klap han fik i numsen kan jeg godt forstå din reaktion..

Jeg ville også have svort på at jeg aldrig kunne give mine børn et klask i røven, men alligevel skete det sidste år...

Jeg var gravid med min anden datter i 16 uge og blødte for 5 gang i graviditeten... Jeg var jo skrækslagen hver gang jeg blødte.. Nå men jeg var så ved at skifte min ældste datter og hun blev ved med og ligge og sparke mig i maven. Jeg havde prøvet pænt og rooligt og få hende til og stoppe.. havde forklaret hende hvorfor osv, men intet hjlap hun forsat.. Så da hun gjorde det for 4 gang , ja så endte det med et klask i numsen.. Jeg blev selv chokket og ked, men min datters svar til det var :ups mor, det må du undskylde..

Og ja ku er det forbudt og slå sine børn, men når det er sagt syntes jeg også at folk er urtolig hurtig til og dømme og feje for egen dør.....Vi er jo kun mennesker og ALLE kan fejle..

Pia.

Anmeld

20. november 2009

qp

Mette&Alexander skriver:

Ahh dejlig dag vi har haft idag, har brugt jeres råd om ikke at bruge nej og hold nu op, men istedet siger mor eller jeg vil godt have du komme nu. Jeg vil godt have du køre inde ved siden( på vejen) og da vi gik hjem så sagde han okey jeg kommer nu. Det har jeg alligevel aldig hørt ham sige.

Jeg har været rolig hver gang. Om det så er fordi det er nyt ved jeg ikke men vi forsøger nogle dage endnu. 

Jeg er da også kommet til at sige NEJ Alexander. Men har rettet mig selv og brugt andre ord.

Tror jeg vil afprøve om det hjælper at hviske ved fx middagsbordet der kan vi også have lidt problemer indimellem.

Anmeld

20. november 2009

Lullaby

det lyder ligesom min søn han gjorde det 2 gange og han har ikke gjort det siden...jeg ved ikke om det er rigtigt det jeg har gjort men det har i hvert fald virket. første gang var vi ude at handle og han hev alt ned fra hylderne og stak af. jeg stillede vognen og gik hjem med ham. han blev meget ked af det for handleturen plejer at være det sjove. jeg forklarede ham at når man ikke gør som mor siger så kommer der en konsekvens og at jeg blev meget ked af det. jeg satte mig på gulvet og krammede ham mens jeg sagde det og så snakkede vi om hvad der var sket. i 1 år nu har han opført sig eksemplarisk når vi er ude at handle anden gang stak han af da vi var ude at gå og løb midt ud på den store vej. jeg fik fat i ham inden der skete noget og fik givet ham sådan en i røven. jeg råbte ikke ham men sagde med en bestemt tone at nu vi gik hjem. han græd hele vejen hjem og da vi kom ind af døren satte jeg mig med ham på gulvet og så snakkede vi det hele igennem. jeg plejer altid at være glad og pjatter altid med børnene men den dag var jeg ked af det hele dagen. han kunne både se og mærke at det skulle han aldrig nogensinde gøre igen.nu går vi altid hånd i hånd når vi er ude at gå.jeg har været konsekvent fra starten af så børnene har kendt mine grænser - det er ikke nemt men håber du kunne bruge noget af det vil lige sige at jeg synes at det er meget forkert at slå sine børn men når det handler om at de udsætter sig selv for fare der gør at de kan miste livet så må man handle ud fra hvad man synes der er bedst i den situation

Izabella og jeg gik den ene gang ved en vej. Og pludselig ser hun en fugl på vejen, hun er ved at løbe over (i den periode snakkede vi meget om fugle osv). Jeg skreg, hev hende i armen så hun faldt tilbage og imens jeg hev hende op, skreg jeg og rystede hende i hendes arme. Jeg var så bange. Åh gud. Jeg tror aldrig jeg havde været så bange i mit liv. Bagefter krammede jeg hende og trøstede hende for hun græd jo. Jeg sagde samtidig undskyld og forklarede hende min reaktion.

Men det jeg vil sige er, at jeg tror godt at man i en given situation vil komme til at slå. Lissom den ene gang min svigermor fik en metallysestage lige på næsen, da gav hun min mand en på numsem. Det er ikke okay at slå. Overhovedet ikke. Men nogle ting er bare instinktivt. Og jeg slår altså ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.