Mette&Alexander skriver:
Åhh jeg er ved at gå amok, min søn på 2 år og 3 md vil ikke høre efter hvad vi sige, han gør det modsatte og opføre sig som om det aldrig er blevet sagt til ham hvordan man skal opføre sig. Jeg er ved at være så træt af det. Det er også et problem i dagplejen der høre han heller ikke havd dp- moren siger fx når de går tur så løber han væk, det gør han også herhjemme selvom jeg taget ham i armen og fortælle ham at det vil jeg ikke have han gør, men han bliver ved og ved. 
Jeg syntes det er træls at komme og hente ham og hun så fortælle gang på gang at de har været uvenner igen fordi han ikke høre efter.
Jeg tar sometider mig selv i at gå over gevind fordi det sådan ca har været sådan altid. Det er nok heller ikke så smart at råbe af ham og tage ham hård i armen men jeg ved ikke havd jeg ellers skal gøre+ at jeg ikke orker det længere.
Dette gør også at jeg ikke kan holde ud at have ham hjemme på fridage jeg trænge til ro, det er hårdt at sige men sådan er det desværre.
Nogle der har været det samme igennem og hvad gjore i ved det????..... Gode råd modtages gerne så vi kan få det bedre sammen.
Hjælp os endeligt....
Jeg ville ikke komme ind på det tidligere da jeg ikke rigtig havde så meget tid til, at skrive - men jeg gør det nu, da jeg kan se at der ikke er andre der har påpeget denne problemstilling.
At du handler i afmagt ved, at råbe og tage hårdt ved hans arm synes jeg tydeligvis forklarer hans udafreagerende adfærd.
Du lægger vrede smileys ind når du beskriver hvordan han igen og igen ikke gør det du siger han skal gøre, - det synes jeg giver et godt billede af dine handlemønstre i forhold til din søns opførsel.
Ved du hvad frøken - dit barn er et produkt af dig selv, jeres omgivelser og familieliv. Dit barn har ikke lært sig selv, at være som han er - det har du/ i selv gjort og det må i for fanden tage ansvar for fremfor, at råbe og hive i armen.
Dit barn er 100% uskyldigt i det her og det må DU som mor erkende og gøre noget ved. Hvis du mener din søns adfærd er forkert, så er det jeres familiemønster der er forkert og for, at ændre hans adfærd må i alle sammen ændre jeres tilgang til ham.
/qp