min søn vil ikke høre efter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2009

qp

Pia. skriver:

Nej det er Fuldstændig rigtigt, jeg aner ikke hvordan jeg vil reagere, men en ting ved jeg at jeg ALDRIG kommer til at lægge hånd på mine børn... ALDRIG !!!

Jeg er mor til 3 børn - på 10½ år 7 år og 3½ år - jeg har været bange masser af gange, jeg har været ked af det, sur, gal, frustreret, usikker og alt andet der høre med til denne store opgave - at være MOR, men jeg har aldrig nogen sinde slået dem og min exmand, har været igennem, det selv samme følelses register som jeg har ved at være forældre og en ting er vi meget enige om man slår IKKE børn og så er jeg da fløjtende ligeglad med at du mener jeg ekstrem i mine tankegang.... Det er FORBUDT og MEGET forkert så er den jo ikke længere...

Jeg siger ikke, at det er rigtig at slå sine børn.... så det skal du ikke læse.

Hun er jo ikke voldelig overfor sit barn - drengen var godt på vej til, at løbe over en trafikeret vej og kunne være blevet kørt over - hun er sikkert fyldt med en masse følelser og frygt indeni når hun slår ham idet "hun skal gøre noget" men kroppen handler før fornuften - afmagt.

Det retfærdiggør ikke, det at slå sit barn - men det forklarer hvorfor hun gjorde det. Jeg tror de færreste forældre ville kunne bevare overblikket og roen i en tilsvarende situation og sige "det må du aldrig gøre igen".

Jeg synes du skal læse hvad det egentlig er hun skriver fremfor, at dømme hende som en "voldelig mor" - for det er egentlig det du gør. Du dømmer hende som en voldelig mor, belærer hende om at man ikke slår på børn og endvidere - fremhæver din egen rolle som "ikke voldelig". Det kommer ned på et niveau hvor det slet ikke hører hjemme og hvor føler hun skal sidde og forsvare sin gøren overfor dig - det kommer der intet godt ud af.

Jeg selv har en søn på 1 år, han går ikke endnu - men hvis jeg befandt mig i en lignende situation aner jeg virkelig ikke hvordan jeg ville reagere - jeg håber jeg havde bevaret roen og overblikket, men det er slet ikke sikkert jeg ville magte det. Måske jeg ville reagere som hende? Måske ikke....

Og på trods af, at du ikke mener du selv ville reagere som hende vil jeg endnu engang påpege, at det aner du intet om - du selv såvel som jeg kan reagere anderledes end vi ønsker i sådanne situationer og det er ikke ensbetydende med, at man er voldelig anlagt.

/qp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Pia.

qp skriver:

Jeg siger ikke, at det er rigtig at slå sine børn.... så det skal du ikke læse.

Hun er jo ikke voldelig overfor sit barn - drengen var godt på vej til, at løbe over en trafikeret vej og kunne være blevet kørt over - hun er sikkert fyldt med en masse følelser og frygt indeni når hun slår ham idet "hun skal gøre noget" men kroppen handler før fornuften - afmagt.

Det retfærdiggør ikke, det at slå sit barn - men det forklarer hvorfor hun gjorde det. Jeg tror de færreste forældre ville kunne bevare overblikket og roen i en tilsvarende situation og sige "det må du aldrig gøre igen".

Jeg synes du skal læse hvad det egentlig er hun skriver fremfor, at dømme hende som en "voldelig mor" - for det er egentlig det du gør. Du dømmer hende som en voldelig mor, belærer hende om at man ikke slår på børn og endvidere - fremhæver din egen rolle som "ikke voldelig". Det kommer ned på et niveau hvor det slet ikke hører hjemme og hvor føler hun skal sidde og forsvare sin gøren overfor dig - det kommer der intet godt ud af.

Jeg selv har en søn på 1 år, han går ikke endnu - men hvis jeg befandt mig i en lignende situation aner jeg virkelig ikke hvordan jeg ville reagere - jeg håber jeg havde bevaret roen og overblikket, men det er slet ikke sikkert jeg ville magte det. Måske jeg ville reagere som hende? Måske ikke....

Og på trods af, at du ikke mener du selv ville reagere som hende vil jeg endnu engang påpege, at det aner du intet om - du selv såvel som jeg kan reagere anderledes end vi ønsker i sådanne situationer og det er ikke ensbetydende med, at man er voldelig anlagt.

/qp

Jeg holder nu stadig fast på mit og mener det er møg forkert... lige meget hvad andre må mene... Jeg har da være udsat for situationer med mine børn - har været I ikea hvor min lille datter på 2 år (i dag 7 år) løb over vejen - men jeg slog hende sgu ikke, jeg blev sindsygt forskrækket og løb efter hende og du kan tro jeg fik fortalt hende at det må man ikke (men forventede nu ikke hun forstod en masse af det, lige så vel som hun heller ikke havde forstået det hvis jeg havde slået hende!!!) min "tale" var nok bare min reaktion på hvor frygtelig bange jeg blev... Har oplevet mange andre oplevelser hvor jeg har været vanvittigt bange... Så jeg er nu sikker på jeg ved den dag i dag hvordan jeg vil reagere eller at jeg i hvert fald ikke slå nogen ....

Lige meget hvad bliver vi aldrig enige, så den er vist ikke længere... I mener et og jeg mener noget andet...

Anmeld

19. november 2009

qp

Pia. skriver:

Jeg holder nu stadig fast på mit og mener det er møg forkert... lige meget hvad andre må mene... Jeg har da være udsat for situationer med mine børn - har været I ikea hvor min lille datter på 2 år (i dag 7 år) løb over vejen - men jeg slog hende sgu ikke, jeg blev sindsygt forskrækket og løb efter hende og du kan tro jeg fik fortalt hende at det må man ikke (men forventede nu ikke hun forstod en masse af det, lige så vel som hun heller ikke havde forstået det hvis jeg havde slået hende!!!) min "tale" var nok bare min reaktion på hvor frygtelig bange jeg blev... Har oplevet mange andre oplevelser hvor jeg har været vanvittigt bange... Så jeg er nu sikker på jeg ved den dag i dag hvordan jeg vil reagere eller at jeg i hvert fald ikke slå nogen ....

Lige meget hvad bliver vi aldrig enige, så den er vist ikke længere... I mener et og jeg mener noget andet...

Du har en mening om, at man ikke slår sine børn - der er vi enige. Du mener ikke du selv ville slå i en lignende situation - hatten af for det, for du er nok en af de færreste der kan placere dig i en genfortalt situation og vide hvordan du i modsætning til hende ville reagere....

Anmeld

19. november 2009

Alexander&Lærke

Jeg er godt klar over at min søn er et prudukt af mig og at det er mig som skal opdrage ham til hvordan skal skal føre sig frem i verden, jeg ved dog ikke om jeg er enig i at han er en kopi os og den måde vi opføre os på. Jeg syntes vi har gjort meget for at fortælle ham hva vi syntes han skal og ikke skal uden det dog helt har virket endnu. 

Det er det bestem også muligt at det er mig selv som ikke er helt så god til at forklare ham hvad der er rigtigt og forkert,han er vores første barn så han er jo også lidt prøve klud. 

Jeg oprettet dette indlæg fordi jeg gerne ville have råd og vejledning til hvad jeg kunne gøre istedet, for det jeg gør virker jo åbenbart ikke helt så godt. Børn er jo også forskellig så hvad der virker på den ene er jo ikke sikker det virker på den anden. Nogle børn skal måske have det "hårder" end andre afhængigt af temperment.

Jeg syntes også der er mange som har kommet med gode råd og jeg vil prøve nogle af dem af.

Anmeld

19. november 2009

Mumto3

hmmm...jeg kom lige i tanke om at vi til et  forældremøde i den ældstes børnehave have besøg af en børnepsykolog.

Vi snakkede om mad situationer, og hvad man skal gøre når børnene ikke vil spise/sidde ved bordet/larmer/laver ballade.

Hun fortalte at klassikere var  når børnene sad og larmede/lavede ballade, og forældrene så sad og blev mere og mere irriterede, og sagde til ungerne: hold nu op. Du skal lade være med .... osv. For så til sidst at råber: NU SKAL DU HOLDE DIN KÆFT OG VÆRE STILLE.

-og når børn så blot kopiere forældrene i hvad de gør (og ikke hvad de siger) så er det jo klart at man får råbende og larmende børn ud af det. Børnepsykologen forslog at man begyndte at viske til sine børn, og se hvad der så skete....

Det var lidt et sidespor, og så måske alligevel ikke...

Anmeld

19. november 2009

Pia.

qp skriver:

Du har en mening om, at man ikke slår sine børn - der er vi enige. Du mener ikke du selv ville slå i en lignende situation - hatten af for det, for du er nok en af de færreste der kan placere dig i en genfortalt situation og vide hvordan du i modsætning til hende ville reagere....

Ej nu må du stoppe... Jeg er sgu da ikke den eneste her inde der ved jeg aldrig ville lægge hånd på mine børn lige meget hvad situation jeg havnede i... Hvad er det for noget pjat at skrive... Jeg ved der sidder flere piger her inde ud over mig, som ved at de aldrig ville slå deres børn...

Selvfølgelig slår man ikke sine børn og så er den ikke længere... !!!

Man må da et eller andet sted håbe at mødre (forældre) har mere kontrol over deres handlinger end du går og tror....

Anmeld

19. november 2009

qp

Pia. skriver:

Ej nu må du stoppe... Jeg er sgu da ikke den eneste her inde der ved jeg aldrig ville lægge hånd på mine børn lige meget hvad situation jeg havnede i... Hvad er det for noget pjat at skrive... Jeg ved der sidder flere piger her inde ud over mig, som ved at de aldrig ville slå deres børn...

Selvfølgelig slår man ikke sine børn og så er den ikke længere... !!!

Man må da et eller andet sted håbe at mødre (forældre) har mere kontrol over deres handlinger end du går og tror....

Du læser jo slet ikke det jeg skriver....

Tror bare vi dropper den her!

Anmeld

19. november 2009

Pia.

qp skriver:

Du læser jo slet ikke det jeg skriver....

Tror bare vi dropper den her!

Jo det er lige netop det jeg gør... Men ja lad os droppe den... ! kommer alligvel ikke videre...

Anmeld

19. november 2009

Alexander&Lærke

Ahh dejlig dag vi har haft idag, har brugt jeres råd om ikke at bruge nej og hold nu op, men istedet siger mor eller jeg vil godt have du komme nu. Jeg vil godt have du køre inde ved siden( på vejen) og da vi gik hjem så sagde han okey jeg kommer nu. Det har jeg alligevel aldig hørt ham sige.

Jeg har været rolig hver gang. Om det så er fordi det er nyt ved jeg ikke men vi forsøger nogle dage endnu. 

Jeg er da også kommet til at sige NEJ Alexander. Men har rettet mig selv og brugt andre ord.

Tror jeg vil afprøve om det hjælper at hviske ved fx middagsbordet der kan vi også have lidt problemer indimellem.

Anmeld

20. november 2009

Drengenesmor

Pia. skriver:

Uha, den er farlig at komme ind på denne her men..... SLOG DU HAM !!!!!!

Gider du så ikke lige fortælle mig hvad han lærte den dag ?

Ved godt det er et meget farligt emne... Men det er ULOVIGT og meget FORKERT at slå sine børn... Og du forsvare dig selv med at han satte sit eget liv i fare - vidste han godt det ? forstod han så godt at hans mor var nød til at slå ham for at lære ham vejen er farlig... Ja undskyld men jeg er mildest talt chokket...

HELT enig! Jeg er CHOKKET over at læse at han fik "en i røven" ...... og så snakkede "i den igennem" øhhh.....hvor gammel er det lige din søn er......

Har absolut intet til overs for "forældre" som slår deres børn UANSET bevægegrunden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.