Pia. skriver:
Nej det er Fuldstændig rigtigt, jeg aner ikke hvordan jeg vil reagere, men en ting ved jeg at jeg ALDRIG kommer til at lægge hånd på mine børn... ALDRIG !!!
Jeg er mor til 3 børn - på 10½ år 7 år og 3½ år - jeg har været bange masser af gange, jeg har været ked af det, sur, gal, frustreret, usikker og alt andet der høre med til denne store opgave - at være MOR, men jeg har aldrig nogen sinde slået dem og min exmand, har været igennem, det selv samme følelses register som jeg har ved at være forældre og en ting er vi meget enige om man slår IKKE børn og så er jeg da fløjtende ligeglad med at du mener jeg ekstrem i mine tankegang.... Det er FORBUDT og MEGET forkert så er den jo ikke længere...
Jeg siger ikke, at det er rigtig at slå sine børn.... så det skal du ikke læse.
Hun er jo ikke voldelig overfor sit barn - drengen var godt på vej til, at løbe over en trafikeret vej og kunne være blevet kørt over - hun er sikkert fyldt med en masse følelser og frygt indeni når hun slår ham idet "hun skal gøre noget" men kroppen handler før fornuften - afmagt.
Det retfærdiggør ikke, det at slå sit barn - men det forklarer hvorfor hun gjorde det. Jeg tror de færreste forældre ville kunne bevare overblikket og roen i en tilsvarende situation og sige "det må du aldrig gøre igen".
Jeg synes du skal læse hvad det egentlig er hun skriver fremfor, at dømme hende som en "voldelig mor" - for det er egentlig det du gør. Du dømmer hende som en voldelig mor, belærer hende om at man ikke slår på børn og endvidere - fremhæver din egen rolle som "ikke voldelig". Det kommer ned på et niveau hvor det slet ikke hører hjemme og hvor føler hun skal sidde og forsvare sin gøren overfor dig - det kommer der intet godt ud af.
Jeg selv har en søn på 1 år, han går ikke endnu - men hvis jeg befandt mig i en lignende situation aner jeg virkelig ikke hvordan jeg ville reagere - jeg håber jeg havde bevaret roen og overblikket, men det er slet ikke sikkert jeg ville magte det. Måske jeg ville reagere som hende? Måske ikke....
Og på trods af, at du ikke mener du selv ville reagere som hende vil jeg endnu engang påpege, at det aner du intet om - du selv såvel som jeg kan reagere anderledes end vi ønsker i sådanne situationer og det er ikke ensbetydende med, at man er voldelig anlagt. 
/qp