Jeg har en veninde som har 3 unger, de er 10, 8 og 1,5 år. Den sidste har hun sammen med den fyr hun nu bor sammen med.
Min veninde har altid mange ting om ørene og er den der klarer alting. Hun går til fodbold med drengen, til dans og gymnastik med pigen og når hun gør disse ting har hun de andre unger med sig. Når hun har fri går de i svømmehallen o.l - hende og ungerne. Hun gør rent, laver mad, går til forældremøder osv ALENE!!
Hun lever et liv sammen med en mand som ikke er engageret i familielivet overhovedet. Han har aldrig vist interesse for hendes to børn på trods af, at det emne har været oppe at vende mange gange - ingenting ændrer sig, alt er som det plejer hjemme hos hende. Hendes yngste som han jo er far til, har hun også stort set hele tiden selv - han har aldrig været hjemme med hende, han taget sig slet ikke af hende og agerer ikke som en far bør overfor ens barn.
Hendes barsel sluttede jo for nogle få måneder siden og hun har et ret krævende job, derfor har hun udtrykt at hun virkelig godt kunne trænge til, at komme ud - en bytur sammen med mig selv og veninderne. Hans respons på hendes idé var "Nå ja men hvis du synes vi har råd til det og kan finde en barnepige?"!!
Hun var ked af det i går da jeg talte med hende i tlf og sagde, at hans indstilling gjorde, at hun mistede lysten til at tage i byen og fik dårlig samvittighed. Jeg tænkte;
"Nææææ nej, den her må vi simpelthen gøre noget ved" og sendte en mail til ham (det ved hun ikke).
Jeg skrev, at der var denne koncert med et band som vi veninder var røv vilde med dengang vi var teenagere og at jeg i den forbindelse ville overraske hende ved, at forære hende en billet. Jeg skrev at han ikke måtte fortælle hende noget idet det jo var en overraskelse.... Jeg spurgte om han ikke ville hjælpe mig med at få udført min plan - altså ved at sørge for, at der blev taget hånd om ungerne den aften.
Jeg var vildt spændt på, at høre fra ham igen... og her er hans mail:
Hej X,
Ja, det styrer hun selv, det blander jeg mig ikke i (She is running her life, and i´m running my life... So happy we are :-)
Mon ik, hun godt kan finde en barnepige....
Kh.
X

Jeg må erkende, at hans besked kom lidt bag på mig... Jeg aner ikke hvad jeg skal svare ham.
Hvad ville i andre tænke og hvad ville i svare ham?
Ja i er nok nogle som allerede ved hvem jeg er - men jeg er altså anonym (forhåbentligt) netop for ikke, at hænge min veninde ud.