Beslutningen er taget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2009

Vingummien

God ide at holde fast i din beslutning ellers kan du jo gå længe og svinge frem og tilbage om du vil eller ej og ende med ik at kan få den når du så gerne vil have den senere.

Jeg har selv fået den da jeg har dårlige lunger, er ikke selv gravid, det eneste jeg fik har været at det har gjort lidt ondt der hvor jeg er stukket.

Min veninde som skal føde i februar  har også fået den og der har intet været heller ikke engang ondt i armen ligesom mig.

Min egen læge har fået den og han har heller ikke haft noget efter.

Min bedstemor har også fået den, hun fik lidt alm influenza symtomer i 2 dage efter, men det siger de er fordi hun fik den mod svin samme dag som den alm man kan få.

Det var lige dem jeg kender og ved hvem er som har fået den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2009

jillkolsbjerg

suanne85 skriver:

God ide at holde fast i din beslutning ellers kan du jo gå længe og svinge frem og tilbage om du vil eller ej og ende med ik at kan få den når du så gerne vil have den senere.

Jeg har selv fået den da jeg har dårlige lunger, er ikke selv gravid, det eneste jeg fik har været at det har gjort lidt ondt der hvor jeg er stukket.

Min veninde som skal føde i februar  har også fået den og der har intet været heller ikke engang ondt i armen ligesom mig.

Min egen læge har fået den og han har heller ikke haft noget efter.

Min bedstemor har også fået den, hun fik lidt alm influenza symtomer i 2 dage efter, men det siger de er fordi hun fik den mod svin samme dag som den alm man kan få.

Det var lige dem jeg kender og ved hvem er som har fået den.

Jamen det tror jeg jeg gør så;-) Har fået alm influenza vac før og det eneste jeg fik var ondt i armen....så mon ikke jeg kan nøjes med det denne gang også:-)

tak for dit svar .

knus jill

Anmeld

15. november 2009

Bare mig..

Hej. Synes da lige jeg ville fortælle, at jeg fik den i onsdags. Jeg fik sindssygt ondt i armet hvor de prikkede, og igår fik jeg influinza lignende symptomer. Det er stort set væk nu. Er bare fokølet nu.

Jeg synes du skal få den

Anmeld

15. november 2009

W&M <3

jillkolsbjerg skriver:

Jamen det tror jeg jeg gør så;-) Har fået alm influenza vac før og det eneste jeg fik var ondt i armen....så mon ikke jeg kan nøjes med det denne gang også:-)

tak for dit svar .

knus jill

Hejsa.

Jeg fik vaccinen i torsdags efter meget lange overvejelser. Min læge ville heller ikke snakke med mig om jeg skulle have den så var meget i tvivl men da jeg også har astma en kronisk sygdom, siger de jo at man burde få den. Så jeg valgte at få den.

Da jeg fik den i torsdags fik jeg bare MEGET ondt i armen og har ikke haft nogle bivirkninger ellers.

Har fået afvide at den ikke kunne skade fosteret, men nu læser jeg herinde i en anden tråd at der er nogen der har hørt at de ikke ved om den kan skade fosteret.

Jeg er glad for at jeg fik den og synes at man burde gøre det hvis man har det bedst med det.

Knus Janie 15+6.

Anmeld

15. november 2009

Michala

Det er godt nok en svær beslutning hvor vidt man skal eller ej. Også fordi at de hele tiden modsiger hinanden i medierne. Så kan godt forstå at du vælger at få den. Jeg har dog besluttet ikke at få den. Man regner med at 1000-3000 danskere årligt dør af influenza http://dagenssundhed.dk/index.php/Forkoelelse-og-influenza/Influenza.html), men det er selvfølgelig ældre og personer i risikogruppen, lige som det er med H1N1. Og så vidt jeg ved er der kun en dansker i Norge, men stadig ingen i DK der er døde endnu. Synes det er ærgeligt at det bliver blæst så meget op i medierne, da jeg er overbevist om, at den ikke er værre og synes at det er bemærkelsesværdigt at medicinalfirmaet ikke selv vil tage ansvaret for eventuel le bivirkninger så jeg håber at gå udenom influenza (som jeg altid gør ) og ellers skal man lige være ekstra opmærksom på at den ikke varer længere tid end normal influenza.

Anmeld

15. november 2009

jillkolsbjerg

tusind tak for alle svarene...det gav mig lidt ro i sjælen......må tager det som det kommer og holde ved min beslutning...;-)

knus jill

Anmeld

15. november 2009

Ansemusen

Jeg tror ikke H1N1 er spor mere farlig end en alm. influenza, men det skræmmer mig derimod, at alle læger/eksperter er så uenige omkring vaccination af gravide og ingen vil sige hvad der er bedst. Alle siger at det er den gravides eget ansvar. Det ville de ikke sige, hvis de var helt sikre på at den ikke kan medføre skader. Så jeg takker nej! Satser på, at bliver jeg syg, så går det ligesom en alm. influenza og så burde hverken jeg eller barnet tage skade. Vil dog tage panodiler for at holde kropstemperaturen nede, da det er den høje temperatur der kan skade fostret!

Anmeld

15. november 2009

bagger26

Hejsa, jeg er gravid i uge 25 og har efter en snak med min læge besluttet at takke nej til vacc. bla pga af de ukendte langtids bivirkninger og det med at medicinalvirksomheden fraskriver sig ansvaret, det var to ting som min læge lagde meget vægt på, og han ville ikke selv vacc sin kone hvis hun var gravid. Jeg er ikke i risikogruppen andet end jeg er gravid, min chef på jobbet har h1n1 og hvis ikke jeg på et eller andet tidspunkt bliver smittet så er det mere held end forstand. Men det har været en meget lang og svær beslutningsprocces, men nu er jeg rimelig afklaret med at jeg takker pænt nej tak.. jeg kan jo nå at ombestemme mig endnu hvis jeg fortryder.

Anmeld

16. november 2009

jillkolsbjerg

så er vacc taget..ingen vej tilbage;-) Holdt fast i min beslutning, og hende lægen der gav mig den sagde at der ikke sker bebsen noget, og  bedre at have fået vac og ikke at blive syg med 40 i feber for DET har bebsen ikke godt af og det ER i hvert fald bevist!;-)

knus jill

19+6

Anmeld

16. november 2009

MaleneG

jillkolsbjerg skriver:

så er vacc taget..ingen vej tilbage;-) Holdt fast i min beslutning, og hende lægen der gav mig den sagde at der ikke sker bebsen noget, og  bedre at have fået vac og ikke at blive syg med 40 i feber for DET har bebsen ikke godt af og det ER i hvert fald bevist!;-)

knus jill

19+6

Lyder som en rigtig fornuftig idé

Har også selv lige fået den i dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.