JA eller NEJ til Lammeskind i barnevognen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2011

tinasmor

Jeg er stor tilhænger af skind, men skind er ikke BARE skind. Hvis man køber de der 'baby-skind' i baby-sam, IKEA, FØTEX osv... Så gør man sig selv en stor bjørnetjeneste. De er bleget og som oftest garvet med alt muligt shite, så de er pisse usunde for vores guld at ligge og sove i.

HVIS man køber et ordenlig skind (garvet på en ordenlig måde), der ikke er bleget, er det rigtig godt for børnene at ligge i. De får ro og tryghed. Og naturligvis varme.

Derudover skal man ikke bekymre sig om støvallergi i forhold til skind, da det er dødt og der ikke er nogen støvmider der kan leve i det. En god ting, for at få det luftet og få det døde støv ud af det, er at hænge det ud i frostvejr og gi det en ordenlig gang bank. Men det behøves ikke særlig tit.

Desværre er markedet oversvømmet med pænt formede, dårligt garvede skind, med skjult bagside, der bliver markedsført mod vores børn og det er rigtig ærgeligt.

Men som udgangspunkt - ja i den grad FOR skind til børn

Hvordan kan det være at baggrunden er grøn når du skriver?

(spørger den nysgerrige)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Mig med maven skriver:

Da jeg slv var lille, og med mine fire søskende, har mine forældre ´"sværget" til lammeskind i barnevognen.

Nu er det min tur til at skulle bestemme mig, men jeg har lidt svært ved det. Er det sund/usundt? bedre alternativ?

Hvad er jeres erfaringe?

jeg tror simpelthen at mange bruger det forkert

Barnet skal jo IKKE ligge på det.. Lammeskindet skal være UNDER madrassen Dvs der er madras og lagn oven på lammeskindet

Men her der kommer der til at ligge et under madrassen  

Anmeld

6. oktober 2011

Silja&Noam

Vi købte et til Silja som vi ville bruge, men egentlig har det altså ligget enten på gulvet eller i gyngestolen. Og så lå hun kun på det når vi hyggede på gulvet eller tog billeder Og det blir brugt til det samme når lillebror kommet til verden

Anmeld

6. oktober 2011

Lullaby

Vi brugte det i vinters da det var latterligt koldt og Yazmin stod udenfor i den stive kuling. Så havde jeg det bare bedst med, at hun var pakket ind i det også

Anmeld

6. oktober 2011

birthee

Jeg brugte det ikke til Frederik, og vil heller ikke komme til at bruge det til Caroline... af den grund at jeg har varme børn, og jeg hellere vil ligge et godt tæppe i bunden, hvis det er nødvendigt... desuden sover de jo ikke ude hvis det fryser mere end 10 grader, og der plejer de godt at kan holde varmen med deres gode tykke madrasser...

Anmeld

6. oktober 2011

Zafir

tinasmor skriver:

Hvordan kan det være at baggrunden er grøn når du skriver?

(spørger den nysgerrige)

Det er fordi det er en mega gammel tråd. Dengang var det altid grønt, når moderator skrev, nu kan vi vælge om vi er officielle eller os selv.

Anmeld

6. oktober 2011

Benjamins'mor

Jeg kan desværre ikke hjælpe med om det er sundt/usundt.

Men, jeg har aldrig brugt det til min søn, og personligt vil jeg heller aldrig gøre det. 

Anmeld

6. oktober 2011

132319

Jeg har altid brugt det og ingen af mine unger har allergi.

Jeg ryster det godt inden jeg ligger det i barnevognen.

De ligger jo altså ikke med hovedet plantet nede i det men har en dragt + hue på

Anmeld

6. oktober 2011

FrkLarsen

Mig med maven skriver:

Da jeg slv var lille, og med mine fire søskende, har mine forældre ´"sværget" til lammeskind i barnevognen.

Nu er det min tur til at skulle bestemme mig, men jeg har lidt svært ved det. Er det sund/usundt? bedre alternativ?

Hvad er jeres erfaringe?

Her brugte vi lammeskind i MEGET MEGET kort tid!

Grunden til at det blev fjernet igen var at Emilie fik det ALT ALT for varmt i barnevognen, plus at varmt lammeskind STINKER! 

Anmeld

6. oktober 2011

132319

Guuuud det der med at ligge det in bunden af barnevognen, under madrassen har jeg aldrig tænkt på

Det vil jeg da gøre til vinter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.