JA eller NEJ til Lammeskind i barnevognen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

min sp sagde også at man ikke måtte bruge det, pga allergi og vuggedød.. så her er det ikke blevet brugt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

trunte89

Vi brugte det sidste vinter til Sara i barnevognen.

Fik også at vide af SP at det ikke var godt at bruge indenfor når der var godt varmt, men mener bestemt ikke at det skader at bruge om vinteren i barnevognen.

Anmeld

17. december 2009

vatten

Jeg har aldrig brugt det til Mathias. Jeg købte bare en barnevognsmadras, der var begregnet til vinterbrug. En termo-ting eller sådan noget. Der passer lagnet jo lige på

Anmeld

17. december 2009

Christinahr

Vi bruger voksi så har aldrig overvejet skind

Anmeld

17. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ranarupta skriver:

Mange tak!

Jeg vender tilbage til dig, når vi når den tid - hvis kæresten også vil have skind.

Karina

Det er bare helt i orden

Anmeld

17. december 2009

Vidunderligeunger

kunne man ikke lægge det i bunden og så et lagen over for det der uld varmer jo rigtig godt her til vinter, men er måske lidt voldsomt at ligge på??

Anmeld

6. oktober 2011

Allonzo

Hej, kender en der altid lå uden tøj på lammeskind om aftenen, 3-4 år, har ikke udviklet allergi, havde ikke kæledyr i hjemmet, men måtte senere ha briller (med garanti pga lammeskindet)

Anmeld

6. oktober 2011

twinny

Nej her...

Vi fik afvide det var en dårlig ide i forbindelse med allergi.. Og jeg orker simpelthen ikk og vaske det... (Jaah, dovne mig) vi har købt nogle lækre tæpper i stedet for...

Anmeld

6. oktober 2011

spj

Vi brugte det sidste vinter til min datter. Hun var 7-11 måneder da vi brugte det. Jeg lagde en stofble oven på i hoved enden, så hun ikke lå med hovedet direkte på det. Det holdte hende dejlig varm og skal helt sikkert også bruge det her til vinter.

Er det ikke kun når de er helt små, at der er risiko for vuggedød?

Anmeld

6. oktober 2011

tinasmor

Kunne aldrig finde på det. I Norge havde der for nogle år siden være flere på Neonetal afdelingen der døde. Da de blev obdukseret fandt man små fiber fra lammeskindet som de brugte i kuvøserne. Siden brugte de det selvfølgelig aldrig mere, og jeg ved godt  at på neonetal er de mere udsatte. Men better save than sorry. Ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis der skete min baby noget.

Sunhedsstyrrelsen fraråder det til indendørs brug:

"Lammeskind frarådes som liggeunderlag
under søvn inden døre. Barnet skal
være varmt, men aldrig svedigt. Dette mærker
man bedst i barnets nakke og på brystet."

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.