JA eller NEJ til Lammeskind i barnevognen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

Ox.

Renée88 skriver:

Mindes at have læst at grunden til at det har relation til vuggedød var, at børnene let ville få det for varmt når de lå på det....

Og så skulle det også være en allergikilde, og derved frarådes det - af nogle.. Min mor brugte det også til os fire børn, så der er nok forskellige meninger om det, alt efter hvem og hvor man hører det fra..

Ja det var også det min SP sagde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Kaufie

Sussie&Lilje skriver:

Næ, men jeg tager nu bare rådet fra hende af, og lader være med det da hun siger det har sammenhæng med vuggedød

Forståeligt nok - og det giver jo også mening ikke at bruge det til helt små børn, der jo ikke selv kan komme af med varmen hvis de får de for varmt.

Anmeld

11. november 2009

Ox.

Kaufie skriver:

Forståeligt nok - og det giver jo også mening ikke at bruge det til helt små børn, der jo ikke selv kan komme af med varmen hvis de får de for varmt.

Ja det er jo det, tror nu heller ikke det gør så meget ved de større børn, med mindre de har noget allergi kunne jeg ikke se hvad det store problem skulle være der

Anmeld

11. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er stor tilhænger af skind, men skind er ikke BARE skind. Hvis man køber de der 'baby-skind' i baby-sam, IKEA, FØTEX osv... Så gør man sig selv en stor bjørnetjeneste. De er bleget og som oftest garvet med alt muligt shite, så de er pisse usunde for vores guld at ligge og sove i.

HVIS man køber et ordenlig skind (garvet på en ordenlig måde), der ikke er bleget, er det rigtig godt for børnene at ligge i. De får ro og tryghed. Og naturligvis varme.

Derudover skal man ikke bekymre sig om støvallergi i forhold til skind, da det er dødt og der ikke er nogen støvmider der kan leve i det. En god ting, for at få det luftet og få det døde støv ud af det, er at hænge det ud i frostvejr og gi det en ordenlig gang bank. Men det behøves ikke særlig tit.

Desværre er markedet oversvømmet med pænt formede, dårligt garvede skind, med skjult bagside, der bliver markedsført mod vores børn og det er rigtig ærgeligt.

Men som udgangspunkt - ja i den grad FOR skind til børn

Anmeld

17. december 2009

Ranarupta

Zafir skriver:

Jeg er stor tilhænger af skind, men skind er ikke BARE skind. Hvis man køber de der 'baby-skind' i baby-sam, IKEA, FØTEX osv... Så gør man sig selv en stor bjørnetjeneste. De er bleget og som oftest garvet med alt muligt shite, så de er pisse usunde for vores guld at ligge og sove i.

HVIS man køber et ordenlig skind (garvet på en ordenlig måde), der ikke er bleget, er det rigtig godt for børnene at ligge i. De får ro og tryghed. Og naturligvis varme.

Derudover skal man ikke bekymre sig om støvallergi i forhold til skind, da det er dødt og der ikke er nogen støvmider der kan leve i det. En god ting, for at få det luftet og få det døde støv ud af det, er at hænge det ud i frostvejr og gi det en ordenlig gang bank. Men det behøves ikke særlig tit.

Desværre er markedet oversvømmet med pænt formede, dårligt garvede skind, med skjult bagside, der bliver markedsført mod vores børn og det er rigtig ærgeligt.

Men som udgangspunkt - ja i den grad FOR skind til børn

Hej Zafir, 

Hvor køber man sådan et ordentligt skind? 

/Karina

Anmeld

17. december 2009

Dansker i England

Jeg har uldtæppe i bunden af barnevognen, da jeg også har hørt, at hun ville have svært med at komme af med varmen med et skindtæppe. Men jeg ville gerne have et til stuen, hun kunne ligge på.

Anmeld

17. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ranarupta skriver:

Hej Zafir, 

Hvor køber man sådan et ordentligt skind? 

/Karina

Du skal finde dem der er nordisk garvet. Enten Norge eller Island. Vi sælger Norske skind. De gør det også på Vikingeskibshallen i Roskilde fx. Men der er de bare dyre.

Så hvis du er i en skindbutik, eller på nettet eller hos mig, så spørg hvor og hvordan de er garvet, så ved du det. Det har de ikke en fløjtende fis forstand på i dagligvare butikkerne.

Anmeld

17. december 2009

Ranarupta

Zafir skriver:

Du skal finde dem der er nordisk garvet. Enten Norge eller Island. Vi sælger Norske skind. De gør det også på Vikingeskibshallen i Roskilde fx. Men der er de bare dyre.

Så hvis du er i en skindbutik, eller på nettet eller hos mig, så spørg hvor og hvordan de er garvet, så ved du det. Det har de ikke en fløjtende fis forstand på i dagligvare butikkerne.

Mange tak!

Jeg vender tilbage til dig, når vi når den tid - hvis kæresten også vil have skind.

Karina

Anmeld

17. december 2009

LouiseNielsen

Jeg har heller aldrig brugt skin, og kommer heller ikke til det.... Jeg ligger i stedet et varmt tæppe i bunden af barnevognen så det ikke bliver koldt i bunden.... Vi bor et sted med altan, så vinden kommer lige ind under vognen...

Nicklas er altid dejlig varm, uden det er for meget når han vågner....

Anmeld

17. december 2009

Mira0911

Sussie&Lilje skriver:

Min SP sagde til mig her kort efter jeg fødte at lammeskind er NOGO, da de har fundet ud af at det faktisk har relation til vuggedød, så det må man ikke købe længere ..

- Sussie

Vildt det kan ændre sig hurtigt... ½ år siden købte min søster et til Julie...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.