JA eller NEJ til Lammeskind i barnevognen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.493 visninger
40 svar
0 synes godt om
11. november 2009

Mig med maven

Da jeg slv var lille, og med mine fire søskende, har mine forældre ´"sværget" til lammeskind i barnevognen.

Nu er det min tur til at skulle bestemme mig, men jeg har lidt svært ved det. Er det sund/usundt? bedre alternativ?

Hvad er jeres erfaringe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Valle81

Jeg har aldrig selv brugt det og kommer heller ikke til det. Synes faktisk de er lidt mystiske og ikke særlig tiltalende:0) Sorry.

Har om vinteren altid haft et uldtæppe i bunden af barnebog og min mor har strikket e skønneste babytæpper osv, som jeg har brugt til at svøbe rundt om dynen hvis det har været rigtig koldt:0)

Knus

Christina

Anmeld

11. november 2009

Ox.

Min SP sagde til mig her kort efter jeg fødte at lammeskind er NOGO, da de har fundet ud af at det faktisk har relation til vuggedød, så det må man ikke købe længere ..

- Sussie

Anmeld

11. november 2009

TbCp

Mig med maven skriver:

Da jeg slv var lille, og med mine fire søskende, har mine forældre ´"sværget" til lammeskind i barnevognen.

Nu er det min tur til at skulle bestemme mig, men jeg har lidt svært ved det. Er det sund/usundt? bedre alternativ?

Hvad er jeres erfaringe?

Jeg kan også huske min mor brugte det til min lillebror. Vores onkel havde haft et med til Danmark fra New Zealand da han kom på besøg lige efter min lillebror kom til verden.

Jeg fik det da jeg fik min datter, men vi har ikke rigtig brugt det. Mener at have hørt noget om at det ikke er særlig godt i forhold til risiko for allergier.... er dog ikke helt sikker på det.

Anmeld

11. november 2009

Kaufie

Vi har et i barnevognen - på dagplejemorens ønske faktisk.

Kan ikke forestille mig det skulle være usundt - det er jo et naturprodukt og kan vaskes. Vi har i hvert fald altid en dejlig lun dreng når han har sovet på det ude i kulden.

Anmeld

11. november 2009

Kaufie

Sussie&Lilje skriver:

Min SP sagde til mig her kort efter jeg fødte at lammeskind er NOGO, da de har fundet ud af at det faktisk har relation til vuggedød, så det må man ikke købe længere ..

- Sussie

De skal jo ikke ligge på maven på det.

William fik også først skind i barnevognen sidste vinter hvor han var 1½.

Anmeld

11. november 2009

Halbschön

Kaufie skriver:

Mindes at have læst at grunden til at det har relation til vuggedød var, at børnene let ville få det for varmt når de lå på det....

Og så skulle det også være en allergikilde, og derved frarådes det - af nogle.. Min mor brugte det også til os fire børn, så der er nok forskellige meninger om det, alt efter hvem og hvor man hører det fra..

Anmeld

11. november 2009

Kaufie

Renée88 skriver:

Mindes at have læst at grunden til at det har relation til vuggedød var, at børnene let ville få det for varmt når de lå på det....

Og så skulle det også være en allergikilde, og derved frarådes det - af nogle.. Min mor brugte det også til os fire børn, så der er nok forskellige meninger om det, alt efter hvem og hvor man hører det fra..

Ok

Sådan er det jo med alt.

Anmeld

11. november 2009

Ox.

Kaufie skriver:

Næ, men jeg tager nu bare rådet fra hende af, og lader være med det da hun siger det har sammenhæng med vuggedød

Anmeld

11. november 2009

Mor til Frederic og Freya

Renée88 skriver:

de fraråder det allergi børn, da det samler meget støv osv. vi ville nemlig have haft et til frederic...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.