hjælp os så vil have flere børn gå ind og skriv jer på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2009

oo

Mor.sander skriver:

Øhh hvilken økonomisk hjælp ? Vi skal da betale alt selv - transport, medicin osv., selv om vi er en skilsmisse familie - Sammenbragt lyder nu bedre

Ingen forskel der!

ah! nu sad jeg lige og læste inde i facebook gruppen der hører til underskriftindsamlingen, og her er forklaringen på at skilsmissefamilier prioriteres over kernefamilier:

Er det i orden at vores nuværende regering favoritserier skilsmisse familier frem for kernefamilier? Loven er nemlig sådan at hvis man har et fælles barn kan man ikke få hjælp til flere, men hvis min mand og jeg bliver skilt, har jeg ret til behandling med en ny mand, ligeledes har min mand ret til behandling med en ny kvinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Mor.sander

Tjuhl skriver:

ah! nu sad jeg lige og læste inde i facebook gruppen der hører til underskriftindsamlingen, og her er forklaringen på at skilsmissefamilier prioriteres over kernefamilier:

Er det i orden at vores nuværende regering favoritserier skilsmisse familier frem for kernefamilier? Loven er nemlig sådan at hvis man har et fælles barn kan man ikke få hjælp til flere, men hvis min mand og jeg bliver skilt, har jeg ret til behandling med en ny mand, ligeledes har min mand ret til behandling med en ny kvinde.

Jamen, det ville så også sige at hvis jeg gik ind og skrev under, at jeg faktisk skrev under på at, fordi min mand og jeg har børn for tidliger forhold og jeg som pcoer, har været heldig at få de børn på naturligvis ikke skulle have ret til hælp, fordi jeg er sammen med en ny mand ?

Anmeld

10. november 2009

oo

Mor.sander skriver:

Jamen, det ville så også sige at hvis jeg gik ind og skrev under, at jeg faktisk skrev under på at, fordi min mand og jeg har børn for tidliger forhold og jeg som pcoer, har været heldig at få de børn på naturligvis ikke skulle have ret til hælp, fordi jeg er sammen med en ny mand ?

nej, sådan læser jeg det ikke. det er for at der IKKE er forskelsbehandling, altså at man BÅDE kan få hjælp til flere børn med den samme mand OG få hjælp til flere børn med en ny mand.

det er kringlet ad h. til, men det er lovgivningen jo på dette område - desværre!

Anmeld

10. november 2009

AstridM

Men uanset hvad, skulle der ikke være grænser for hvor mange børn man skulle kunne få hjælp til, det er en menneske ret at få børn og man er jo ikke selv skyld i at man ikke kan pga. feks. nedsat sædkvalitet eller PCOS

Det er IKKE en menneskeret at få børn! Uanset hvad så er det altså ikke alle beskåret at kunne få børn og sådan er det.

Jeg bliver ikke populær på at sige sådan men jeg har en veninde der fik hjælp til at blive enlig mor via befrugtning. Hun er en elendig mor, og en skændsel for alle mødre. Hun burde ikke have fået et barn hun ikke tager sig af!

Det bliver aldrig en menneskeret i min bog. Og hvad med alle dem der skal adoptere det er jo heller ikke gratis. Skal vi give børn til alle fordi det er en ret?? Psykisk syge? narkomaner? hvor er det lige det er ok at de skal have hjælp til at få børn?

Jeg har gennem mange mange år lidt af anoreksi, de kan ikke få børn skal vi hjælpe undervægtige syge til at få børn? Når du siger MENNESKERET så husk at så har alle ret til det.. er det virkelig det du mener?

Beklager .. den giver jeg ikke nogen ret til..

Anmeld

10. november 2009

oo

AstridM skriver:

Det er IKKE en menneskeret at få børn! Uanset hvad så er det altså ikke alle beskåret at kunne få børn og sådan er det.

Jeg bliver ikke populær på at sige sådan men jeg har en veninde der fik hjælp til at blive enlig mor via befrugtning. Hun er en elendig mor, og en skændsel for alle mødre. Hun burde ikke have fået et barn hun ikke tager sig af!

Det bliver aldrig en menneskeret i min bog. Og hvad med alle dem der skal adoptere det er jo heller ikke gratis. Skal vi give børn til alle fordi det er en ret?? Psykisk syge? narkomaner? hvor er det lige det er ok at de skal have hjælp til at få børn?

Beklager ..

jeg mener heller ikke det er en menneskeret at få børn, men jeg mener det er en menneskeret at få hjælp.

Anmeld

10. november 2009

AstridM

Tjuhl skriver:

jeg mener heller ikke det er en menneskeret at få børn, men jeg mener det er en menneskeret at få hjælp.

Igen er det en ret at få hjælp så skal man hjælpe alle.. og der iblandt syge der ikke har udsigt til at kunne blive raske

Anmeld

10. november 2009

oo

AstridM skriver:

Igen er det en ret at få hjælp så skal man hjælpe alle.. og der iblandt syge der ikke har udsigt til at kunne blive raske

jeg går ud fra du mener psykisk syge?

Der vil jo altid være en vurdering når et psykisk sygt menneske skal have et barn - og jeg tror ikke man kan gennemgå disse behandlinger hvis man ER psykisk syg, så jeg tror egentlig det løser sig selv langt henad vejen.

Men ærlig talt - det er satme nemt at hive skrækhistorierne frem istedet for at kigge på de millioner af mennesker der ikke kan få børn naturligt og som burde få langt mere hjælp end de tilbydes idag. Og så er det dødnemt at have en holdning imod denne hjælp, hvis man selv er i stand til at undfange.

Anmeld

10. november 2009

Mor.sander

AstridM skriver:

Jeg har gennem mange mange år lidt af anoreksi, de kan ikke få børn skal vi hjælpe undervægtige syge til at få børn? Når du siger MENNESKERET så husk at så har alle ret til det.. er det virkelig det du mener?

Beklager .. den giver jeg ikke nogen ret til..

Man skal selvfølgelig gå ind og vundere om det er en god ide at hjælpel... Men hvor går grænsen for hvornår man er uegnet, man kan da udemærket feks. have en psykiatisk diagnose og være en fantastisk forældre ? Eller være have alt hvad livet begære, status en god uddannelse, højtlønnet job og være en elendig forældre...

Anmeld

10. november 2009

oo

Mor.sander skriver:

Man skal selvfølgelig gå ind og vundere om det er en god ide at hjælpel... Men hvor går grænsen for hvornår man er uegnet, man kan da udemærket feks. have en psykiatisk diagnose og være en fantastisk forældre ? Eller være have alt hvad livet begære, status en god uddannelse, højtlønnet job og være en elendig forældre...

Anmeld

10. november 2009

AstridM

Mor.sander skriver:

Enig det er også derfor jeg siger menneskeret er et meget stort ord.

Jeg har personligt en anoreksi jeg har overlevet men diagnosen ryger vist aldrig (selvom jeg har holdt min vægt i 16 år)

Det gør mig ikke til dårlig forældre, det var mere den meget kategoriske udmelding om at alle kan og skal have ret til at få børn. Det er jeg ganske enkelt ikke enig i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.