Hvordan klarer I julen økonomisk....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2009

Hjaltesmor

mariamiss6 skriver:

Ej da vel ikke som udeboende, der MÅ man vel få lidt mere?

nej det gør man ikke. SUen dom udeboende er 5177 kr før skat - for mig er det 4600 udbetalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Bondepigen

I år har vi ingen penge at købe for (slet ikke , hvis ikke vi får socialpædagogisk friplads, som vi er ved at søge om), så det bliver bare en lille ting til Emma, og et hjemmelavet spil til mine 4 små nevøer og niecer med billeder af dem selv og af resten af familien. Det tror jeg de vil synes er sjovt, og hvis ikke..så er det altså deres problem.

Jeg bryder mig ikke om, at julen bliver blæst op til kun at handle om gaver. Julen handler om Jesus og kærlighed og det vil vi forsøge at lære Emma, men det er jo osse svært når andre børn i familien får alt hvad de peger på. Emma skal jo ikke føle sig mindre værd, men det håber jeg heller ikke hun gør. Jeg kan bare ikke snuppe utaknemmelighed fra børn, når de får en gave, og det sker altså oftest fra de børn, som er vant til at få det de peger på...

Og så får bedstemor & bedstefar og farmor og farfar et billede af Emma. De skal selvfølgelig osse kun give til Emma. Det har vi aftalt. Jeg bryder mig ikke om at få gaver, hvis jeg ikke selv giver....og billedet af Emma er fra hende...

Julen handler om at have det rart og glædes med hinanden!!

Anmeld

10. november 2009

Mutti2

Herhjemme kommer vi måske til at sidde lidt hårdt i det!!

Jeg har 20 jeg skal have købt til, og herhjemme får vi 1000 kr hver mandag til forbrug, så jeg har tænkt mig at købe omkring 2 gaver om ugen. Foruden det har jeg hver måned 2000 ekstra på kontoen, hvilket jeg regner med skal købe resten af gaverne!!

Men folk ved jo godt at vi ikke har de store økonomiske muligheder, Så regner med de er inforstået med at gaverne ikke bliver så store.... desuden er jeg vant til at få gaver der koster 100 kr, så regner heller ikke med at give det vilde til dem!!

Knus Pernille

Anmeld

10. november 2009

Lise

Vi har heldigvis droppet julegaver mellem alle voksne, så vi har kun Simon + tre fætre at købe gaver til. Det er bare så fedt!  Jeg elsker at købe gaver til folk - og ikke mindst at FÅ gaver - bare ikke når jeg ikke har pengene. Så er det nærmest bare en sur pligt. Så det er afskaffet

Vi skal holde jul herhjemme os tre + min mor og min svigerfar, og måske min svoger, svigerinde og deres knægt på ni år. Min mor har allerede sagt at hun giver en del af maden, tænker at min svigerfar nok gør det samme, og så finder vi nok penge pengene til resten

Det værste ved denne jul er egentlig at det er første jul siden jeg flyttede hjemmefra, som jeg/vi holder - og vi ejer ikke et ærligt stykke julepynt. Ikke at jeg vil have nisselandskaber op her og der, men der skal sgu da pynt på træet og sådan - så det skal vi også bruge penge på... Men det er jo ikke engang noget vi rigtigt gider ha...

Og nu hvor vi taler om jul, så vil jeg bare sige at jeg EEEELSKER jul og jeg glæder mig herremeget!!!

Anmeld

10. november 2009

Barbamama

vi hæver ekstra penge til mad hver måned og de penge vi ikke bruger ryger på en opsparing. De bliver brugt til julegaver og andre ting vi gerne vil have. Lidt sjov i ferien. SIdste år sparede vi 19.000kr op

Anmeld

10. november 2009

lonemus

Her skal vi købe julegaver + adventsgaver for i alt 2200.- kr.

Det er penge, som bruges fra vort normale månedlige rådighedsbeløb. Vi sparer aldrig op til julen.

Lone - som skal holde juleaften igen i år

Anmeld

10. november 2009

sarahb

ja her er det nok 5-6000 kr..
det r til isaac mine forældre og mine nevøer og niecer. arbejder i detail brancen så gaverne til pigerne/kvinderne bliver købt imin butik så er der 50% og lidt federe gaver

Anmeld

10. november 2009

ekzunz

Åhhh - jeg synes bare vi bruger ALT for mange penge...!! I år skal det skrues gevaldigt ned. Vi plejer at købe gaver for ca. 10-12.000 kr og så har vi også lige 3 børn som har fødselsdag den 26.11, 08.12 og den 16.12 - så der kommer så lige 2-3000 oveni til gaver og så skal vi også holde fødseldage osv....

Vi plejer heldigvis at få lidt ekstra penge op til jul, så vi skal ikke ud og låne, men jeg synes bare det er alt alt for mange penge.

Og så er der forresten også lige adventsgaverne - ungerne plejer at få for ca. 75-100 kr. hver søndag....men det løber sgu også op når der er 5-6 børn....Så i år overvejer vi at afskaffe adventsgaverne og købe Guitar Hero trommesættet til dem i stedet for (men jeg tror ikke engang det er billigere)

Anmeld

10. november 2009

Anja

Vi har valgt at lægge "julen" ind i budgettet, så når vi når til dec står der 5000kr på vores budgetkonto til julen.

Jeg kunne aldrig finde på at låne. Hvis de 5000kr ikke rækker (hvilket de plejer at gøre) så tager vi resten ud af månedens budget.

Anmeld

10. november 2009

Winnie

Jeg har stemt opsparing, men skulle måske have stem andet. Vi tager nogle af børnepengene og bruger på gaver osv.

Jeg køber gaver ind hele året, (især pakke kalender gaver), så fordeler det sig lidt. Lige nu mangler jeg at købe julegave til min stedfar (min mor og stedfar for gaver da min mor giver min mand og jeg), manden og mine egne børn, (de stores gaver køber jeg altid så tæt på jul at de kan byttes, hvis det skulle være), og lave en lille ting til mine bedste forældre.

Har købt til mine niecer, min søster og min mor.   har dog ikke helt styr på børnes pakkekalender, (måske jeg mangler et par gaver), men er i hvert fald næsten færdig.

Vores børn for gaver for 300-500 kr hver + søskene gaver for ca 20-30 kr fra hver, (så de for lidt flere gaver &nbsp. 2 af mine søsters piger har fødselsdag i december og de for selvfølgelig også en fødselsdags gave.

Vi har et plastik træ, så det skal der ikke bruges penge på og vi holder jul for os selv, så det er bare maden og til at bage for resten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.