Hvordan klarer I julen økonomisk....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Økonomien i julen....vi bruger

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.831 visninger
46 svar
0 synes godt om
10. november 2009

Honningblomst

bruger I kun så mange penge som I nu har i overskud hver måned, låner I penge til at komme igennem eller har i en opsparing I kan tage fra?

Hvor mange penge bruger i på julen, ved I det?

Jeg har ikke selv nogen idé om hvor mange penge jeg bruger, men tror ikke det er vildt mange. Skal kun købe gaver til drengene og så lige den nære familie som er 4 mennesker så det er lige til at klare og kommer nok ikke op på mere end 3000kr....men så er der lige fire fødselsdage i den nære familie inden jul også, så synes der er NOK.

Hvad med Jer?

Knus Eva

Ps. træls jeg ikke kan rette slåfejl i afstemningen...hmm..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Mca<3

Vi bruger de penge vi har   Sidste år brugte vi 10000 kr ,, Lidt voldsomt men vi holder jul her og vi er som regel 10-12 stykker ..  Incl de 10000 er der min søns fødselsdag den 25 dec  og gaver til alle ,,

Anmeld

10. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg går IKKE ind for at julegaver skal gå udover budgettet. Jeg køber normalt ikke julegaver, men jeg laver julegaver. Det er så på ingen måde gratis, da det også koster penge med materialer og den slags.

Men jeg syntes at julen er en kærlig familiefest og ikke har noget med økonomisk ruin at gøre

Vi splejser til julemaden hjemme hos os og gaverne bliver holdt i et niveau, så det er glade gaver og ikke går udover noget

Også hygger vi Det er jo trods alt det vigtigste

Anmeld

10. november 2009

Vingummien

Eva skriver:

bruger I kun så mange penge som I nu har i overskud hver måned, låner I penge til at komme igennem eller har i en opsparing I kan tage fra?

Hvor mange penge bruger i på julen, ved I det?

Jeg har ikke selv nogen idé om hvor mange penge jeg bruger, men tror ikke det er vildt mange. Skal kun købe gaver til drengene og så lige den nære familie som er 4 mennesker så det er lige til at klare og kommer nok ikke op på mere end 3000kr....men så er der lige fire fødselsdage i den nære familie inden jul også, så synes der er NOK.

Hvad med Jer?

Knus Eva

Ps. træls jeg ikke kan rette slåfejl i afstemningen...hmm..

Vi forstår hvad der står

Vi bruger af det vi har hver måned, og så er vi gået igang med at købe nu, plus vi får lidt ekstra her til weekenden som så vil gå til julegaver og de vigtigste vi vil købe og gøre noget ud af er dem til ungerne.

Jeg er så god til at finde billige ting på tilbus osv, jeg går aldrig efter hvad folk skriver på ønske seddel for så skal man tit være millionær, så jeg køber bare det jeg ved de kan bruge og som mangler men ikke selv har tænkt over plus at de så også bliver overrasket

Anmeld

10. november 2009

Mie A

Vi bruger af de penge vi har. Kunne ALDRIG finde på at låne penge til julegaver. Vi køber julegaver som vi har råd til.

Anmeld

10. november 2009

Honningblomst

Zafir skriver:

Jeg går IKKE ind for at julegaver skal gå udover budgettet. Jeg køber normalt ikke julegaver, men jeg laver julegaver. Det er så på ingen måde gratis, da det også koster penge med materialer og den slags.

Men jeg syntes at julen er en kærlig familiefest og ikke har noget med økonomisk ruin at gøre

Vi splejser til julemaden hjemme hos os og gaverne bliver holdt i et niveau, så det er glade gaver og ikke går udover noget

Også hygger vi Det er jo trods alt det vigtigste

Hvor er jeg bare enig... jeg synes også mange gør deres børn en bjørnetjeneste ved at drøne det op på et helt vanvittig plan mht gaver osv...

Knus Eva..

Anmeld

10. november 2009

LauraLW

Sidste år blev gaverne bare købt af de penge vi havde (eller ikke havde), men det var lidt hårdt efterfølgende. I år har vi sparet 3000 sammen, som er vores budget. - Vi skal give gaver til mange, og kunne snildt bruge flere penge, men alle har lidt lavvande, så budgettet er sat lidt ned.

Maden og alt det andet bruger vi ikke penge på, da vi er så heldige at min mormor og morfar altid betaler, og believe me der mangler ALDRIG noget. - Frygter den dag man selv skal stå for det hele, det må bliver absurd dyrt.

Laura

Anmeld

10. november 2009

Valle81

Alexanders Moar ... skriver:

Vi bruger de penge vi har   Sidste år brugte vi 10000 kr ,, Lidt voldsomt men vi holder jul her og vi er som regel 10-12 stykker ..  Incl de 10000 er der min søns fødselsdag den 25 dec  og gaver til alle ,,

Hejsa:0)

Vi sparer ikke opå til julen, vi bruger af vores rådighedsbeløb for December. Vi skal ikke give gave til så mange, og vi pljer tit at gå flere sammen så man kan få en større gave til færre penge.

Ci skal holde jul i år, så det koster også lidt, men vi skal ikke betale for ænder og det er jo dem der koster.

Så med gaver og det hele så vil jeg skyde på omkring 4000. Og så sparer man jo også på alle de måltider man ikke skal lave selv når man skal til juletam tam, og vi kan ikke shoppe når butikker har lukket, så plejer at passe meget godt:0)

Christina

Anmeld

10. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Hvor er jeg bare enig... jeg synes også mange gør deres børn en bjørnetjeneste ved at drøne det op på et helt vanvittig plan mht gaver osv...

Knus Eva..

Jeg prøver bare i den grad at sætte bremserne i, også i forhold til bedsteforældrene. Hellere slå os sammen om en stor god ting, end at hun får alle mulige mærkelige dimser og ragelse til hendes værelse der er overfyldt i forvejen...

Anmeld

10. november 2009

vatten

Jeg bruger kun de penge jeg har- muligvis med et lille overtræk (500-600kr), men det er mest pga transport, når man skal til julehygge alle steder og ingen bil har.

Til gengæld køber jeg gaver og kalendergaver lang tid i forvejen, hvis jeg falder over noget. Så jeg mærker ikke som sådan, at december bliver mere dyr end ellers.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.