Hvordan klarer I julen økonomisk....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg har allerede købt alle gaverne til mine børn, netop for at jeg ikke har en kæmpe udgift i december måned. Og så har jeg gemt nogle af børnepengene fra oktober måned til at bruge til juletræ, julemad osv. Så jeg burde kunne klare det uden at skulle låne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

N&J

Jeg har købt gaver til Nikita løbende de sidste mange mdr., tror hun ender med for omkring 500, men det er altså også kun fordi jeg troede jeg havde en masse penge, men det bestemte kommunen sig altså for at sådan skulle det ikke være alligevel, men os børn pejer at give gaver sammen, så jeg bruger for 400 til vores forældre, 300 til lillebror og 300 til lillesøster (som i år hovedsaligt går til hendes søn, hun får kun en lille ting) derudover så har vi en gammel nabo over og han og naboerne får altid for en hund hver, og så plejer vi at købe lidt til hunden, men den får kun 1 fra mig i år, derudover så plejer mine grannevøer også at skulle have lidt så der ryger også 300.. og så har jeg fået lidt undsætning til qp's søns gave, som må vente lidt.. så omkring 2000-2500 kr. bruger jeg vel, normalt har jeg sat lidt til side, men i år kommer de bare fra min su... men jeg skal heller ikke bruge penge på ting til konfekt, småkager, julemad da det hele foregår hjemme ved mor og far, så det hjælper også..

Anmeld

10. november 2009

frk andreasen

vi bruger ikke voldsom mange penge på julen. vi plejer at splejse om julemaden, men jeg køber altid gaverne i okt nov og resten i dec...

tanja 21+2

Anmeld

10. november 2009

charlottekri

hjemme hos os gør vi noget smart (synes jeg). i løbet af året når jeg vasker tøj, finder jeg ret tit nogle småmønter i husbondens lommer, som jeg så putter i en sparegrise, og når vi når til jul, er der som regel til alle julegaver (julehyggen går over de penge vi nu har til rådighed)

det kan jo også gøres på den måde at man tømmer pungen en gang i ugen for småpenge i en sparegris, som man så bruger til julegaver

Anmeld

10. november 2009

1977

Profilbillede for 1977

Jeg fordeler udgifter over flere måneder, så mærkes det ikke så slemt.  Jeg har det hele til juleaften og er næsten halvvejs i gaveindkøbet

Anmeld

10. november 2009

Mette+Mathias

mariamiss6 skriver:

Så har i hvad.... 8000 til sammen om måneden.... det er fandme ikke meget.... har selv gået på produktionsskole, men husker ikke helt "lønnen" kun at den er fantastisk lav...

Vel ikke lavere end en SU? Er en SU ikke 4-5000 før skat?

Anmeld

10. november 2009

mariamiss6

Mette+Mathias skriver:

Vel ikke lavere end en SU? Er en SU ikke 4-5000 før skat?

Ej da vel ikke som udeboende, der MÅ man vel få lidt mere?

Anmeld

10. november 2009

Mor.sander

For første gang er det os der står for julen i år, men det bliver sådan at vi laver flæsketegen, kartofler og rødkål, mens mine de gamle står for anden, brunkartoflerne og risalamen(staves).

En weekend i december kommer min mor hjem til os og så har vi store bagedag med ungerne, samt at vi laver konfekt.

Gaver, ja der er det 245 kr. til en farve blækpatron, hvor vi så selv printer billeder af ungerne ud som gives i gave til beste forældre og oldeforældre. Mine brøder få ikke gaver, da der ikke er gaver mellem os, min søster og hendes forlovede få en beskeden gave til omkring 150 kr. Ungerne få for 300-350 kr. hver.
Manden og jeg giver heller ikke gaver til hinanden, da vi mener at det er beder at spare og så købe noget vi ønsker os i fælleskab.
Mine svigerforældre få intet og de gaver der evt. bliver sendt til os og ungerne, vil blive sendt retur, da både min mand og jeg ikke kan accepter at lader som om at mine unger ikke eksistere(sender kun gaver til mine unger fordi vi har Isabella min mands datter).
Og til sidst tro jeg at "onkel Kim"(min mands beste kammerat, som er mere famile end noget af hans kød og blod nogen sinde har været)  vil få en lækker ny trøje.

Vi bliver i alt 12  rundt om bordet juleaften. 

Anmeld

10. november 2009

Kloster

Eva skriver:

bruger I kun så mange penge som I nu har i overskud hver måned, låner I penge til at komme igennem eller har i en opsparing I kan tage fra?

Hvor mange penge bruger i på julen, ved I det?

Jeg har ikke selv nogen idé om hvor mange penge jeg bruger, men tror ikke det er vildt mange. Skal kun købe gaver til drengene og så lige den nære familie som er 4 mennesker så det er lige til at klare og kommer nok ikke op på mere end 3000kr....men så er der lige fire fødselsdage i den nære familie inden jul også, så synes der er NOK.

Hvad med Jer?

Knus Eva

Ps. træls jeg ikke kan rette slåfejl i afstemningen...hmm..

Hej Eva.

Jeg har stemt andet, for det er meget forskelligt fra år til år, hvordan vi klarer den økonomisk i julen.

I år ruller det bare. Manden har været (og er nu) i Tyskland og arb og det giver en rigtig fin portion penge til både julen og en slat på opsparingen.

Ellers har vi nogle år holdt december måned for mandens store bonus d. 1. dec. Men han har også oplevet først at kunne få bonus d. 1. januar. Også laver vi et bevilligt overtræk til pengene kommer. Før i tiden har vi været nødt til at lave overtræk, som så skulle indhentes via børnepenge i januar, feriepenge osv. Det var hårdt og træls dengang.

Vi har 21 pers vi skal give gaver til. Også har jeg fødselsdag, Rasmus har fødselsdag, hans klasse skal med hjem, min mands søster har fødselsdag + at der skal købes 12 søndagsgaver.

Vores december måned koster ca 10.000,- extra en en normal måned. Plus/minus....

Kloster

Anmeld

10. november 2009

Hjaltesmor

Vi sparer op til gaverne, nytårsaften og lidt ekstra hygge i december.

Vi er ude alle juledagene, så der er ikke ekstra udgifter, men vi bruger 2500 på gaver (der er også et par fødselsdagsgaver heri), og det er altså rigtigt mange penge for os, så vi sparer lidt op hver måned fra august og frem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.