Hvordan klarer I julen økonomisk....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2009

Miss BananaHammock

Jeg tror vi tilsammen bruger 6000kr på gaver (vi har nogle store familier), men vi giver også dyre gaver til hinanden (altså kæresten og jeg). Men vi har heller ingen børn endnu, så det er lidt lettere at ligge penge tilside til julen. Je,g er på SU, så har sparet op de sidste par måneder, så når jeg når december så mærker jeg ikke til de ekstra udgifter. Det er smart :-)
Men vi giver i det heletaget for dyre gaver Jeg kan ikke lade hver. Især ikke til min kæreste og til min mor. De bliver forkælet.

Jeg ville bare så gerne selv kunne lave gaver, men jeg er på ingen måde kreativ!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Honningblomst

Zafir skriver:

Jeg prøver bare i den grad at sætte bremserne i, også i forhold til bedsteforældrene. Hellere slå os sammen om en stor god ting, end at hun får alle mulige mærkelige dimser og ragelse til hendes værelse der er overfyldt i forvejen...

Ok.. vi holder det også nede økonomisk, men mine unger elsker mange gaver og det gjorde jeg også selv kan jeg huske...så her gør jeg alt for der er så mange gaver som muligt, men det er praktiske ting eller gaver delt op osv...bare for der er en masse.

Knus.

Anmeld

10. november 2009

Nenus

Min kæreste og jeg skal holde første jul sammen, og det skal så lige siges, at jeg aldrig før har prøvet at holde jul, og det skal så være sammen med svigerfamilien jeg skal prøve det. Vi har på ingen måde penge til gaver eller noget. Vi begge lever på noget der hedder skoleydelse, da vi begge går på produktionsskole. Så budgettet er lig nul til gaver..

Anmeld

10. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså på en SU kan det godt være svært at spare rigtigt op til noget, så jeg tager nogle ekstra timer på arbejdet op til december så jeg har råd...

Og så har vi den aftale at jeg står for gaver til min familie og han står for hans. Og min familie er heldigvis meget forstående med gaver til rimelige priser. I år har jeg så sat det helt store rejseprojekt i gang så hele familien på begge sider bidrager til det projekt i stedet for at give pakker.

Jeg kom selv i alt af med ca. 12-1500kr i alt til min kæreste på den konto.

Så tænker jeg 300kr til min søsser og 150-200kr til mine 3 forældre og min farmor pr. mand hvor jeg slår mig sammen med søsser som ryger fra december budgettet.

Anmeld

10. november 2009

mariamiss6

Her splejser vi om julen.... Julen skal holdes her, og så er de forskellige madopgaver og lignende uddelegeret til dem som kommer med.

Jeg er jo lige blevet enlig, og ejer ikke en krone, så foreløbig lægger jeg kun hus til, og køber gaver til mine børn, eller i hvert fald den store, den lille bliver kun 1 år, og jeg må indrømme jeg overvejer at springe ham over. både fordi han ikke mangler noget udi legetøj, men også fordi han ikke forstår det, og jo får gaver af alle de andre.

Foreløbig er både and og flæskesteg indkøbt, min farmor leverer hjemmelavet rødkål, ris a la mente køber og laver min mor, og så er der jo kun små ting som glaskartofler og almindelige kartofler... Og så en masse slik til bagefter hehe....

Træet, tror jeg nok min far køber, det gjorde han sidste år, og vi får det billigt på en lokal gård.

Så plejer vi at rafle, men ved ikke om vi gør det i år, selskabet er sådan ret småt og lidt anderledes afdæmpet end det plejer at være.

Nåh men altså jeg skal så købe 3 raflegaver, har købt julegaven til den store, og så krydser jeg fingre for at jeg kan bidrage lidt med det der ellers skal købes, og at jeg kan give lidt gaver væk til min søsters unger og også gerne de voksne....

men nu må vi se. Jeg hverken kan eller vil bruge flere penge end der er på kontoen....

Anmeld

10. november 2009

mariamiss6

@nn@ skriver:

Min kæreste og jeg skal holde første jul sammen, og det skal så lige siges, at jeg aldrig før har prøvet at holde jul, og det skal så være sammen med svigerfamilien jeg skal prøve det. Vi har på ingen måde penge til gaver eller noget. Vi begge lever på noget der hedder skoleydelse, da vi begge går på produktionsskole. Så budgettet er lig nul til gaver..

Så har i hvad.... 8000 til sammen om måneden.... det er fandme ikke meget.... har selv gået på produktionsskole, men husker ikke helt "lønnen" kun at den er fantastisk lav...

Anmeld

10. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Ok.. vi holder det også nede økonomisk, men mine unger elsker mange gaver og det gjorde jeg også selv kan jeg huske...så her gør jeg alt for der er så mange gaver som muligt, men det er praktiske ting eller gaver delt op osv...bare for der er en masse.

Knus.

Det holder heller ikke i længden ...

Men jeg prøver

Anmeld

10. november 2009

Isabeau

Eva skriver:

bruger I kun så mange penge som I nu har i overskud hver måned, låner I penge til at komme igennem eller har i en opsparing I kan tage fra?

Hvor mange penge bruger i på julen, ved I det?

Jeg har ikke selv nogen idé om hvor mange penge jeg bruger, men tror ikke det er vildt mange. Skal kun købe gaver til drengene og så lige den nære familie som er 4 mennesker så det er lige til at klare og kommer nok ikke op på mere end 3000kr....men så er der lige fire fødselsdage i den nære familie inden jul også, så synes der er NOK.

Hvad med Jer?

Knus Eva

Ps. træls jeg ikke kan rette slåfejl i afstemningen...hmm..

Vi bruger de penge, vi har til rådighed hver måned, men som noget nyt har manden overskud på sin budgetkonto i dec. måned, så vi har lige 5000 kr. ekstra  

Vi går ikke så meget op i gaverne mere heldigvis - mere hyggen og maden   Syns´ efterhånden det er blevet for meget med at gaverne helst skal være dyre  Så vi har en regel med 100 kr. pr. mand i vores familie.

Min mor og bedste ELSKER at få hjemmelavede ting, og da jeg laver mine egne lys af lysrester, så er julegaverne reddet der

Anmeld

10. november 2009

mama09

Eva skriver:

bruger I kun så mange penge som I nu har i overskud hver måned, låner I penge til at komme igennem eller har i en opsparing I kan tage fra?

Hvor mange penge bruger i på julen, ved I det?

Jeg har ikke selv nogen idé om hvor mange penge jeg bruger, men tror ikke det er vildt mange. Skal kun købe gaver til drengene og så lige den nære familie som er 4 mennesker så det er lige til at klare og kommer nok ikke op på mere end 3000kr....men så er der lige fire fødselsdage i den nære familie inden jul også, så synes der er NOK.

Hvad med Jer?

Knus Eva

Ps. træls jeg ikke kan rette slåfejl i afstemningen...hmm..

Vi købte en sparer bøsse i juni månede, hvor vi så har puttet små penge i indtil idag (rigtig mange 2 kroner)- har lige været i banken med den og 1620 kr var der weeee nice nice, ellers bruger vi bare af de penge vi nu har

Men køber allerede en ny sparerbøsse igen denne uge og skriver jul 2010 på og begynder at sparer - så bliver spændende til nov 2010 hvor meget vi har sparet op..

Vi bruger omkring 2500-3000 kr på gaver

Anmeld

10. november 2009

MORJESPERSEN

Vi sætter 500kr ind på en konto hver md. Så har vi 6000kr at holde jul og nytår for..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.