Men du svarer ikke på hvad jeg spørger om jo?
Hvor meget skal jeg sætte mit eget liv på pause, pga voksne hjemmeboende børn?
Har de mere ret til hjemmet, som jeg skal bo i efter de flytter ud, end jeg har?
Altså hvis de ikke boede hjemme og jeg kunne leve helt frit, så havde der nok været et par engangsknald , men af hensyn til dem, er det ikke sket. Men mon kæreste er ikke et engangs knald, er det så rimeligt at jeg skal indrette hele mit liv efter mine voksne børn ?
Familie rådgivning? Ja måske er det en løsning , for vil da gerne have et konkret svar på ovenstående, eftersom en stor del af svarene i tråden går på, at jeg da bare må lade være at være i mit eget hjem, og så skulle jeg forøvrigt slet ikke bestemme at min kæreste er the one efter 14 dage mv.
Det er nemt at kalde på rådgivning, men hvor er de menneskelige råd i dette emne. For egentlig er det både ungernes og mit hjem og vi skal alle være her, egenlig er det også mit liv og mit ansvar og er det egenlig okay at jeg får voks en skældud bare fordi mit liv ikke passer mine børn . Skal jeg smide ham ud? Sætte et krav, men hvilket? Hvad kan jeg sige til dem, så de forstår at deres liv er deres og mit er mit ?
Men hvordan skal jeg kunne svare på dine spørgsmål om, hvor meget du skal sætte dit liv på pause, for vi to er tydeligvis ikke ens?
Jeg kan kun sige, at hvis det var mig, så ville jeg hælde mod de to positioner, at børnene enten flyttede hjemmefra (for jeg er grundlæggende enig med den anonyme i, at man som 18 og 22 årig ikke kan kræve at bo hjemme) eller (og det er jeg mest tilhænger af) du opholder dig hos kæresten, når I har lyst og hos børnene, når du er hjemme (for, jeg er også enig i, at man ikke har krav eller brug for at være sammen med sin mor 24/7 som voksen).
Jeg er ikke pædagog, psykolog, socialrådgiver eller på anden måde fagperson, så i modsætning til familierådgivningen kan jeg heller ikke vejlede mere overordnet/fagligt funderet, men kun ud fra et subjektivt "Jeg synes, at..."
For at blive i det subjektive, så har jeg været skilt i 11 år, min søn er 17 og jeg har haft to kærester (nu en tredje som min søn endnu ikke har mødt, da det er et spritnyt forhold ( 3 måneder). De andre to mødte han efter henholdsvis et år og halvandet. Som du kan høre, så har jeg på den anden side af min skilsmisse været tilhænger af at holde barn og kæreste opdelt. Sådan trives jeg og min søn bedst. Og det er ikke for at hævde mig, alle er forskellige, men vi har ikke haft de udfordringer, du opridser, så jeg kan jo ikke vejlede objektivt (min søn er også yngre og var kun 6 år ved skilsmissen)
Og apropos det med engangsknald, sådan nogle har jeg sjovt nok også haft. I mit tilfælde, når min søn var hos sin far. I dit tilfælde ville jeg tænke, at de fordi dine børn er voksne kunne have foregået hos de mænd, du var interesseret i.
Det virker som om, at du insisterer på nogle helt bestemte rammer og bliver vred, når tingene så modstrider hinanden.