Mor og meget mere skriver:
Jeg tror egentlig ikke, din søn er bange for, du også forsvinder. Jeg tror, han er frustreret og vred over, at du med dine valg har vendt op og ned på hans liv. Du valgte at blive skilt - du har ændret rammerne fra “far, mor og børn” til “mor og børn” og nu “mor, børn og mors kæreste”. En kæreste, som blev præsenteret med lynets hast, og som din søn selvfølgelig ikke har haft noget ønske om at få ind i sit liv.
Det er dig, der er til stede i din søns liv og derfor dig, der får “tæskene” for hele pakken af forandringer og svigt. Far var der jo, indtil du forlod ham. Hvem ved, om det i din søns hoved først og fremmest er skidesynd for far, at han er et dårligt sted i sit liv - så dårligt, at han ikke kan “finde ud af” at have kontakt med sine børn? Og så er du så meget videre, at du har fundet en kæreste.
Det er ydmygende at blive valgt fra af sin ene forælder. Ikke at være bedre værd. Så kan du nok så meget love, at du ikke forsvinder, du kan nok så meget være der for ham - men det er jo ikke kun dig, han vil have i sit liv. Han elsker jo sin far, som ikke er der - og som du har skiftet ud med en anden.
Det handler ikke om, at du ikke har ret til skilsmisse og et nyt liv med en ny mand. Det handler om, at din søn ikke har haft noget ønske om nogle af delene. Han er edderspændt rasende på dig, og den vrede skal ud.
Kan du rumme at tage imod den vrede uden at stille krav om, at han da må være voksen nok til at kunne forstå, at du må leve det liv, du ønsker? Du har haft “magten” til at ændre hans liv fuldstændigt - I er på ingen måde ligestillede.
Tak for et super godt svar, omend jeg ikke er helt enig
Far havde egentlig taget afstand mange år inden jeg smed ham ud, han var ugens gæst, når han ikke var hos hans forskellige elskerinder. Og involverede sig ikke i ungernes liv.
Børnene vidste ikke hvordan det havde fat, før den dag jeg bad far om at blive væk.
Efterfølgende vidste det sig, at ungerne var lettet, da de selvfølgelig havde mærket den kolde stemning i huset.
Vi har flere børn end de hjemmeboende, og ældste barnet vidste faktisk godt hvad far gik og lavede og alle ungerne er valgt fra af far.
Eller bevares han kan til nød svinge sig op til at sende lidt penge til deres fødselsdag.
Så jeg vil ikke hænges op på at jeg har ødelagt familien ved at smide ham ud. Det gjorde han fint selv. Jeg kæmpede i årevis, mod det jeg vidste der foregik. Gik ned med depression og stress mv.
Jeg er i dag, efter skilsmissen et eøhwlt andet sted og er ude af min medicin for første gang i 10 år og derudover har jeg fundet en mand der værdsætter mig og får mig til at føle mig elsket.
Jeg er klar over jeg er den voksne og børnene er mini voksne. Jeg skal tage ansvaret osv. Og jeg skal bære deres vrede og det gør jeg gerne - men ikke hvis det skal gøre mig ked af det og på virket i eget hjem. Jeg har faktisk og så ret til at være her på lige præmisser, som børnene.
Jeg ser simpelthen ikke problemet i at han tidlig er præsenteret for ungerne? Skulle jeg have gjort som far og have holdt alt hemmeligt? Løjet mig ud af hjemmet, løjet om hvorfor jeg sad meget med mobilen eller hvorfor jeg måtte gå en tur for at tale i telefon?? Det virker helt skørt, at der skulle være den rigtige vej frem.
Desuden er han her endnu og jeg har ikke tænkt mig at præsentere dem for andre.
Jeg er med på at jeg skal rumme ungerne i alt forandringen. Men jeg vil ikke behandles uværdigt i det. Og vi har talt meget og hele tiden. Vi laver aftaler og forsøger at gøre så alle kan være her. Men pt er det kun mig der skal gå på kompromis og jeg kalder ikke min søn hverken dum eller døv eller åndsvag!! Og det skal han heller ikke kalde mig. Jeg giver plads til at han kan game og tale højt op værelset , jeg hjælper med hans rengøring, vaske tøj osv Jeg vil behandles som en der er mere værd end det han gør lige nu og ja - min kæreste skal være her. Men vi kan sagtens skrue ned for hvor meget og være mere hos ham. Men lige der, synes jeg så at jeg svigter dem.