Sammen med en lav mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er 162 cm -

Jeg tror ikke fysisk, at jeg vilde kunde finde en mand der var kortere end mig tiltrækkende 

- Vi har et vennepar hvor kvinde er højere end manden, til deres bryllup havde hun HØJ HÆLER på!

- Det var så komisk at se ham gøre alt hvad han kunde for at kysse hende, han kyssede op og hun ned -

Det så helt forkerte ud

Jeg synes nu mere, det helt forkerte er, at såkaldte venner kan tænke (og skrive) så negativt om synet af et vennepar på deres store dag. Med et venligt og kærligt fokus ville de uden tvivl blive opfattet som søde og skønne og helt rigtige at se på. 
Selvfølgelig skulle bruden have høje hæle på, når det var dét, hun ønskede. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2023

Mor og meget mere

Min ældste søn er ca. 10 cm lavere end sin kæreste. De er et smukt par, og der er bare  så meget power og integritet over den måde, de begge owner deres højde og højdeforskellen på. 
Umiddelbart forestiller jeg mig da også, at det kun er noget, man tænker over/bemærker de første 2-3 gange, man møder “sådan et” par - det kan da umuligt være noget, man spekulerer over derefter. 

Anmeld Citér

9. maj 2023

Mor og meget mere

IenFart skriver:

Som mand er det en interessant debat at følge. Det overrasker mig alligevel en smule at der er så mange for hvem højden betyder en del. Helt nøgternt er det jo fuldstændig ligegyldigt og overfladisk men da kan da godt være det er noget instinktivt. Men så bør mænd vel heller ikke få kritik hvis de ytrer præferencer for kvinder med bestemte former - hvilket en-til-en må være det samme

Det er også helt ok, synes jeg - altså som mand at have en særlig forkærlighed for kvinder med former, slanke kvinder, blondiner etc. etc. Det kritisable er vel kun, hvis man som mand eller kvinde taler med disrespekt om små bryster, rødt hår, lave eller høje mennesker; altså dét/dem, man ikke har præferencer for?
At man så kan gå glip af en fuldstændigt fantastisk partner alene grundet overdrevet fokus på fx nogle centimeter i højden, er jo kun synd og skam for den, der ikke kan se ud over det. 

Anmeld Citér

9. maj 2023

Kontrast

Ind imellem handler det også om personlighed og fælles interesser og værdier. Jeg har en præference for tynde og ranglede mænd, gerne med langt mørkt hår. Alligevel har de seneste to mænd, jeg har dannet par med, været både lidt buttede og skallede. Fordi vi har passet godt sammen som mennesker.

Anmeld Citér

9. maj 2023

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes nu mere, det helt forkerte er, at såkaldte venner kan tænke (og skrive) så negativt om synet af et vennepar på deres store dag. Med et venligt og kærligt fokus ville de uden tvivl blive opfattet som søde og skønne og helt rigtige at se på. 
Selvfølgelig skulle bruden have høje hæle på, når det var dét, hun ønskede. 

OMG

Jeg gik ikke op til brudeparret, og sagde det  vilde jeg aldrig gøre!

Men en spurgte herinde, så svarede jeg -

I får ikke lov, at gøre mig til “forkerte” der blev spurgte et spørgsmål og jeg svarede MIN mening, fordi det er det 

God dag til alle jer med jeres korrekte tanker og Holdning

Anmeld Citér

9. maj 2023

Hanspige

Jeg er 167, så meget almindelig højde tænker jeg. 

Min kæreste er 196, jeg elsker hans højde det er fantastisk at jeg kan have hæle på og han er stadig højere end mig. 

Nogen gange glemmer han så at jeg ikke er 190 og beder mig tage ting oven på skabet

Jeg har da været sammen med en på 170 og med en på 156, altså vi hyggede bare. Men det tænkte jeg ikke over. 

Hvis det kun kommer på præference, så foretrækker jeg helt sikkert en høj mand, jo højere jo bedre. 

Anmeld Citér

9. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hold da op jeg var blevet ked af det hvis det var sådan min veninde gik og berettede om min store dag. 

Det gøre jeg der ikke -

En spurgte herinde, og jeg svarede MIN holdning - Du får ikke lov at lave mig “forkerte på den” 

Det er MIN holdning. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Jeg tror du har helt ret i at det er en social konstruktion. Ligesom det er acceptabelt, at manden er 5 år ældre, men uacceptabelt hvis kvinden er 5 år ældre ��

Ja, det er super sært egentligt. Min mand er 7 år ældre end mig. Men min eks var 9 år yngre. Ingen siger noget om de 7 år. Men en del sagde noget om de 9 år. Ikke negativt. Men det blev nævnt. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Ind imellem handler det også om personlighed og fælles interesser og værdier. Jeg har en præference for tynde og ranglede mænd, gerne med langt mørkt hår. Alligevel har de seneste to mænd, jeg har dannet par med, været både lidt buttede og skallede. Fordi vi har passet godt sammen som mennesker.

Ja præcist. Jeg var i tivivl i starten om jeg skulle afvise ham, da han ikke var 180 cm eller højere, men jeg valgte at give ham en chance - og hold nu op hvor er jeg glad for, at jeg gjorde det. Vi er sammen på 5. år, og har det skide godt sammen

Anmeld Citér

12. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Ja præcist. Jeg var i tivivl i starten om jeg skulle afvise ham, da han ikke var 180 cm eller højere, men jeg valgte at give ham en chance - og hold nu op hvor er jeg glad for, at jeg gjorde det. Vi er sammen på 5. år, og har det skide godt sammen

Nogen gange er det, vi tror ikke det, der gør os lykkelige. 

Jeg troede ikke, jeg kunne være sammen med en mand med måne. Nu har jeg en måne-mand - og elsker ham (til månen og tilbage ). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.