Sammen med en lav mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
IenFart skriver:

Som mand er det en interessant debat at følge. Det overrasker mig alligevel en smule at der er så mange for hvem højden betyder en del. Helt nøgternt er det jo fuldstændig ligegyldigt og overfladisk men da kan da godt være det er noget instinktivt. Men så bør mænd vel heller ikke få kritik hvis de ytrer præferencer for kvinder med bestemte former - hvilket en-til-en må være det samme

Næ, det synes jeg da heller ikke de bør? Nogen er til tynde, andre tykke. Sådan har kvinder det også. man kan jo ikke styre hvad man tiltrækkes af - skønhed er subjektivt. 

for mig er højde ikke så vigtigt, kunne sagtens være kæreste med en lavere mand. Til gengæld skulle han ikke være spinkel samtidig. Så ville jeg føle mig maskulin og som et skrummel ved siden af  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2023

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Jeg synes faktisk det er et super interessant spørgsmål. For tænker at for de fleste betyder det rigtig meget at manden er højest. Inkl mig selv. Nu er det ikke et problem da jeg kun er 165 cm, så det er meget sjældent jeg møder lavere mænd. 

Men kan ikke lade være med at tænke at det er endnu en af de ting der er en social konstruktion. At manden skal være større fysisk og en "beskytter" for at være maskulin. Ligesom at kvinder skal være mindre og mere elegante for at være feminine.

Synes jeg er begyndt at opdage en masse skønhedsidealer som jeg er blevet påvirket af udefra (blandt andet gennem film og reklamer) og som ikke nødvendigvis er noget jeg selv har fundet på.

Et eller andet sted er det jo fuldstændig ligegyldigt hvem der er højest, særligt når man ligger i en seng

Jeg tror du har helt ret i at det er en social konstruktion. Ligesom det er acceptabelt, at manden er 5 år ældre, men uacceptabelt hvis kvinden er 5 år ældre ��

Anmeld Citér

9. maj 2023

Pb18

Anonym skriver:

Jeg er 162 cm -

Jeg tror ikke fysisk, at jeg vilde kunde finde en mand der var kortere end mig tiltrækkende 

- Vi har et vennepar hvor kvinde er højere end manden, til deres bryllup havde hun HØJ HÆLER på!

- Det var så komisk at se ham gøre alt hvad han kunde for at kysse hende, han kyssede op og hun ned -

Det så helt forkerte ud

Komisk ligefrem? Det er vel ikke meget anderledes end når manden er meget højere end kvinden? Der kysser den ene jo også op og den anden ned.

Anmeld Citér

9. maj 2023

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg er 168. Min kæreste er 183. 
min ex mand var 196 cm. 

Jeg kan bare ikke blive tiltrukket af mænd, som er på højde eller lavere end mig. Den dør bare

Anmeld Citér

9. maj 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
IenFart skriver:

Som mand er det en interessant debat at følge. Det overrasker mig alligevel en smule at der er så mange for hvem højden betyder en del. Helt nøgternt er det jo fuldstændig ligegyldigt og overfladisk men da kan da godt være det er noget instinktivt. Men så bør mænd vel heller ikke få kritik hvis de ytrer præferencer for kvinder med bestemte former - hvilket en-til-en må være det samme

Du har helt ret. Personligt bryder jeg mig ikke om at være sammen med en mand der er lavere end mig, for føler mig ikke særligt feminin fordi jeg er ret høj og det er mere et personligt selvværdsissue for mit vedkommende, end at det er mandens højde der er et problem. 

Anmeld Citér

9. maj 2023

Kir

Anonym skriver:

Jeg tror du har helt ret i at det er en social konstruktion. Ligesom det er acceptabelt, at manden er 5 år ældre, men uacceptabelt hvis kvinden er 5 år ældre ��

Ja lige præcis. Kan også se at nogle af svarene i tråden bekræfter min teori. At de føler sig mindre feminine. Synes også det er interessant at ens feminitet/maskulinitet kan påvirkes af hvordan ens partner ser ud. 

Anmeld Citér

9. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er 162 cm -

Jeg tror ikke fysisk, at jeg vilde kunde finde en mand der var kortere end mig tiltrækkende 

- Vi har et vennepar hvor kvinde er højere end manden, til deres bryllup havde hun HØJ HÆLER på!

- Det var så komisk at se ham gøre alt hvad han kunde for at kysse hende, han kyssede op og hun ned -

Det så helt forkerte ud

Hold da op jeg var blevet ked af det hvis det var sådan min veninde gik og berettede om min store dag. 

Anmeld Citér

9. maj 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Kir skriver:

Ja lige præcis. Kan også se at nogle af svarene i tråden bekræfter min teori. At de føler sig mindre feminine. Synes også det er interessant at ens feminitet/maskulinitet kan påvirkes af hvordan ens partner ser ud. 

Jeg var  SÅ ked af at være så bredskuldret og høj da jeg var barn/ung. Jeg var så misundelig på de fine søde, nipsepiger med små taljer og søde små ansigter. Følte mig som en kæmpe kollos-klovn og hadede det. Det har hængt ved siden, selvom jeg i dag accepterer min højde/drøjde. 

Anmeld Citér

9. maj 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Kir skriver:

Eller også er det en evolutionær og biologisk “konstruktion”.

Anmeld Citér

9. maj 2023

Pb18

Anonym skriver:

Men det med alder hænger vel også sammen med at mænd modnes senere, så derfor bliver det måske lidt mere jævnbyrdigt når manden er lidt ældre (i alt fald indtil Ca midten af 20erne). Det er selvfølgelig meget generaliserende og der er jo masser af undtagelser 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.