Sammen med en lav mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2023

Soonmom

Jeg er 150, så det er svært at møde nogen som er laverer, datede dog en mand på ca 160 cm og det var for lavt til mig (ikke udelukkende derfor, der var slet ikke kemi). Min mand er 180, hvilket er helt perfekt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2023

Anonym

Jeg er 170, han 185. Højde betyder ikke så meget, synes jeg 

Anmeld Citér

8. maj 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Højde betyder noget for mig, i mit personlige forhold.

Jeg er 1.68, kæresten er 1.85, og syntes bare det er virklig dejligt, når vi krammer, at jeg bare ka ligge hovedet ind mod hans skulder, eller at jeg lige ska op på tær, når vi kysser.

Min ex kæreste var 1.90, og det var også fint, men så behøver han heller ik være højre.

Jeg er den mindste i HELE min familie, så har altid været van til at kigge op.

Men når jeg ser andre, hvor kvinden er højre end manden, og hun så samtidig har høje hæle på, tænker jeg altid, at det ser også helt normalt ud. Så på den måde betyder højde ik noget.

Jeg fortrækker bare højre mænd, til mig selv, hvis det giver mening vh Stine 

Anmeld Citér

9. maj 2023

Kir

Jeg synes faktisk det er et super interessant spørgsmål. For tænker at for de fleste betyder det rigtig meget at manden er højest. Inkl mig selv. Nu er det ikke et problem da jeg kun er 165 cm, så det er meget sjældent jeg møder lavere mænd. 

Men kan ikke lade være med at tænke at det er endnu en af de ting der er en social konstruktion. At manden skal være større fysisk og en "beskytter" for at være maskulin. Ligesom at kvinder skal være mindre og mere elegante for at være feminine.

Synes jeg er begyndt at opdage en masse skønhedsidealer som jeg er blevet påvirket af udefra (blandt andet gennem film og reklamer) og som ikke nødvendigvis er noget jeg selv har fundet på.

Et eller andet sted er det jo fuldstændig ligegyldigt hvem der er højest, særligt når man ligger i en seng

Anmeld Citér

9. maj 2023

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg er selv 178 og vil helst ikke have en mand, der er lavere end 170, da jeg så vil føle mig som en kæmpe. 

Begge mine exer og fædrene til mine børn var lidt lavere end mig, og jeg er/var ligeglad. 

Anmeld Citér

9. maj 2023

Sba

Min mand er 3 cm højere end mig.. højde er lige meget i mit hoved, så længe man har det godt sammen og er lykkelig  

Anmeld Citér

9. maj 2023

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg er 1.65 min mand 2 meter. Jeg tænker aldrig over det, men ved andre bemærker det. Det eneste der volder os problemer er den evige diskussion om højden på bordpladerne

Anmeld Citér

9. maj 2023

Anonym

Jeg er selv ret lav (160), så jeg har ikke datet fyre lavere end mig. Min mand er 175 cm og det er en perfekt højde for mig, jeg vil helst ikke have større højdeforskel. Så de fleste jeg har datet har været omkring 170-175.

Men der er da helt sikkert en social norm om at manden skal være højest. Da jeg var ung og gik i byen fik jeg meget opmærksomhed fra lave mænd og en af mine høje veninder oplevede at en kæreste endte med at slå op fordi han ikke kunne finde ro med ikke at være den højeste (der var hele 2 cm til forskel mellem dem) og de var sammen mere end et år. Efterfølgende har vi grint meget af ham, det sagde meget om hvilken type han var. men det var godt nok surrealistisk da det skete. 

Anmeld Citér

9. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Af nysgerrighed er jeres mænd højere end jer eller lavere? 

Er højde noget i lægger mærke til når i ser et par? 

Jeg er selv højere end min mand, sådan 1 hoved eller 2. Men det har absolut ikke forhindret os i at ikke være sammen. Vi er så glade for hinanden, og tænker slet ikke over det med højdeforskellen. 

Min omgangskreds var lidt overrasket i starten, da de troede, at jeg ville komme sammen med en mand der enten var på højde med mig eller højere end mig - men nu har de vænnet sig til det. 

Ellers har andre aldrig kommenteret på det

Jeg er 162 cm -

Jeg tror ikke fysisk, at jeg vilde kunde finde en mand der var kortere end mig tiltrækkende 

- Vi har et vennepar hvor kvinde er højere end manden, til deres bryllup havde hun HØJ HÆLER på!

- Det var så komisk at se ham gøre alt hvad han kunde for at kysse hende, han kyssede op og hun ned -

Det så helt forkerte ud

Anmeld Citér

9. maj 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Som mand er det en interessant debat at følge. Det overrasker mig alligevel en smule at der er så mange for hvem højden betyder en del. Helt nøgternt er det jo fuldstændig ligegyldigt og overfladisk men da kan da godt være det er noget instinktivt. Men så bør mænd vel heller ikke få kritik hvis de ytrer præferencer for kvinder med bestemte former - hvilket en-til-en må være det samme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.