Anonym skriver:
Loven bliver skam overholdt. Jeg kan uden problemer få 3 ugers sammenhængende ferie i hovedferien. Men jeg får intet ud af at holde 3 ugers ferie i maj eller september. Jeg er interesseret i at holde fri når jeg alligevel ikke har pasning til mine børn. Derudover kan jeg heller ikke bare hive den store ud af skolen 3 uger før eller efter sommerferien. Hvis ikke der fandtes lukkeuger var det nok også mere fleksibelt med ferie i de 6 ugers skoleferie. Men ALLE skal jo bruge 28-29-30. Og godtnok skal der tages hensyn til de med skolesøgende børn får ferie i skoleferien. Men så træder den del af ferieloven i kraft, der hedder noget med "hensyn til arbejdspladsens drift" og der er så den undtagelse at man kan nøjes med 2 ugers sammenhængende og så en ekstra uge på et andet tidspunkt i hovedferien. Og det kan arbejdsgiver faktisk diktere uden at det aftales. Så ja. Det er lidt træls
Har institutionerne ikke sammenpasning, der hvor i bor? For ja man bliver godt nok noget fastlåst, på bestemte uger, hvis pasningens mulighederne holder lukket hvert år, i uge 28-29-30 feks.
Anmeld
Citér