Hvornår får i dato for sommerferie ønske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Loven bliver skam overholdt. Jeg kan uden problemer få 3 ugers sammenhængende ferie i hovedferien. Men jeg får intet ud af at holde 3 ugers ferie i maj eller september. Jeg er interesseret i at holde fri når jeg alligevel ikke har pasning til mine børn. Derudover kan jeg heller ikke bare hive den store ud af skolen 3 uger før eller efter sommerferien. Hvis ikke der fandtes lukkeuger var det nok også mere fleksibelt med ferie i de 6 ugers skoleferie.  Men ALLE skal jo bruge 28-29-30. Og godtnok skal der tages hensyn til de med skolesøgende børn får ferie i skoleferien. Men så træder den del af ferieloven i kraft, der hedder noget med "hensyn til arbejdspladsens drift" og der er så den undtagelse at man kan nøjes med 2 ugers sammenhængende og så en ekstra uge på et andet tidspunkt i hovedferien. Og det kan arbejdsgiver faktisk diktere uden at det aftales. Så ja. Det er lidt træls

Har institutionerne ikke sammenpasning, der hvor i bor? For ja man bliver godt nok noget fastlåst, på bestemte uger, hvis pasningens mulighederne holder lukket hvert år, i uge 28-29-30 feks.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Har institutionerne ikke sammenpasning, der hvor i bor? For ja man bliver godt nok noget fastlåst, på bestemte uger, hvis pasningens mulighederne holder lukket hvert år, i uge 28-29-30 feks.

Både og. Vi har forsøgt men det store barn kan slet ikke fungere i det, hverken som lille eller som sfo barn. Den lille har vi i privat dagpleje, så der er det ikke en mulighed. Så på den måde er vi ret låst

Anmeld Citér

18. februar 2023

Cerenia

Anonym skriver:

Dejligt at i selv kan blive enige! Har i aldrig oplevet at det var et problem?

Niks. Vi er alle meget samarbejdsvillige og vil have at planen skal gå op så vi er alle indstillet på at vi sommetider ofrer lidt og sommetider får vi lidt igen :-) 

når det er sagt så kan de fleste ønsker gå op, vi er forskellige og ønsker ikke ferie samme tid nødvendigvis

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.