Anonym skriver:
Nærmest et par uger før og er ikke tilfreds, ligesom ferieplan får vi også at vide ugen før
Jeg er pædagog i daginstitution. Vinterferien kom de sidste rettelser fx i torsdags, meget svært at planlægge når man selv har børn 
Hovedferie SKAL varsles 3 mdr før. Det er lovkrav. Anden ferie med 1 dmrs varsel. Hvis ikke det bliver overholdt så fat i din fagforening!
Ts:
Her kan jeg ønske. Kan maks få 2 uger sammenhængende i skoleferien. Kan få 3 uger hvis jeg ønsker uden for skoleferien.
Afgøres ved lodtrækning og meldes ud 1/2 (så 3 mdrs varslet kan overholdes for dem der skal på ferie 1/5)
Før jeg havde børn var det ikke et problem (ønskede bare uden for skoleferien). Men nu med børnehave/skolebørn, lukkeuger og en mand, hvor der også trækkes lod om ugerne, er det total kaos og jeg hader det.
Al famile holder ferie efter skoleferien, så det er et helvede af et puslespil at passe job og børn når vi ikke har ferie i lukkeugerne.
Det er ikke nemt når nærmest hele afdelingen har små insitutionsbørn (sådan føles det i hvert fald når det kommer til ferierne) og samtidig er sommeren højsæson fordi der altid er mange fødende. Så det er kun få der kan holde fri ad gangen (jordmoder)
Jeg ved mange af mine kollegaer har det på samme måde og det er så træls at man har lyst til at forlade faget bare pga ferieplanlægning
Anmeld
Citér