Hvornår får i dato for sommerferie ønske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Arbejder i et ministerium. De ønsker vi gerne planlægger ferie 3 uger i juli. Men behøver først melde det ind i maj/juni

Kan din partner så også altid få det ferie, de ønsker, når jeres ligger "fast"? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2023

Anonym

Kan din partner så også altid få det ferie, de ønsker, når jeres ligger "fast"? 

Han arbejder i et andet ministerium, og der gælder samme regler. Men det er ikke et krav, at vi skal tage de 3 uger i juli. Men et ønske fra ledelsens side, da Folketinget også har ferie der. Det passer godt for os, da vuggestuen også har lukket 3 uger i juli.

Anmeld Citér

16. februar 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Det lyder virklig rart!!

Det er også rigtig dejligt. Jeg giver bare min chef besked om, hvornår at jeg holder ferie og så er det bare sådan

Anmeld Citér

16. februar 2023

Anonym

Jeg er konsulent i det offentlige og kan selv bestemme, så længe det passer med politiske deadlines 

Anmeld Citér

16. februar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Ansat i staten og bestemmer selv. Vi opfordres til at bruge nogle bestemte uger på året hvilket passer fint nu hvor jeg har fået skolebørn. Ellers rykker jeg det blot til andre uger. Der er som sådan ingen deadline og jeg er selv ansvarlig for at levere opgaver mv. til tiden…

Anmeld Citér

16. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Nærmest et par uger før og er ikke tilfreds, ligesom ferieplan får vi også at vide ugen før 

Jeg er pædagog i daginstitution. Vinterferien kom de sidste rettelser fx i torsdags, meget svært at planlægge når man selv har børn

Hovedferie SKAL varsles 3 mdr før. Det er lovkrav. Anden ferie med 1 dmrs varsel. Hvis ikke det bliver overholdt  så fat i din fagforening!

Ts:

Her kan jeg ønske. Kan maks få 2 uger sammenhængende i skoleferien. Kan få 3 uger hvis jeg ønsker uden for skoleferien.

Afgøres ved lodtrækning og meldes ud 1/2 (så 3 mdrs varslet kan overholdes for dem der skal på ferie 1/5)

Før jeg havde børn var det ikke et problem (ønskede bare uden for skoleferien). Men nu med børnehave/skolebørn, lukkeuger og en mand, hvor der også trækkes lod om ugerne, er det total kaos og jeg hader det.

Al famile holder ferie efter skoleferien, så det er et helvede af et puslespil at passe job og børn når vi ikke har ferie i lukkeugerne.

Det er ikke nemt når nærmest hele afdelingen har små insitutionsbørn (sådan føles det i hvert fald når det kommer til ferierne) og samtidig er sommeren højsæson fordi der altid er mange fødende. Så det er kun få der kan holde fri ad gangen (jordmoder)

Jeg ved mange af mine kollegaer har det på samme måde og det er så træls at man har lyst til at forlade faget bare pga ferieplanlægning 

Anmeld Citér

16. februar 2023

Tip!

Anonym skriver:

Dejligt i kan få det at vide, I så god tid! 

Er også pædagog, men vi har ALDRIG fået det at vide i så god tid

Vi køre rul, men der er altid rettelser i løbet af hele foråret.. I år er jeg på barsel, så dejligt at have fri hele sommeren.

Anmeld Citér

16. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er konsulent i det offentlige og kan selv bestemme, så længe det passer med politiske deadlines 

Dejligt med medbestemmelse, når det kan lade sig gøre!!

Anmeld Citér

16. februar 2023

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Ansat i staten og bestemmer selv. Vi opfordres til at bruge nogle bestemte uger på året hvilket passer fint nu hvor jeg har fået skolebørn. Ellers rykker jeg det blot til andre uger. Der er som sådan ingen deadline og jeg er selv ansvarlig for at levere opgaver mv. til tiden…

Og det passer også fint, med en evt partner? Men dejligt at det fungerer!

Anmeld Citér

16. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hovedferie SKAL varsles 3 mdr før. Det er lovkrav. Anden ferie med 1 dmrs varsel. Hvis ikke det bliver overholdt  så fat i din fagforening!

Ts:

Her kan jeg ønske. Kan maks få 2 uger sammenhængende i skoleferien. Kan få 3 uger hvis jeg ønsker uden for skoleferien.

Afgøres ved lodtrækning og meldes ud 1/2 (så 3 mdrs varslet kan overholdes for dem der skal på ferie 1/5)

Før jeg havde børn var det ikke et problem (ønskede bare uden for skoleferien). Men nu med børnehave/skolebørn, lukkeuger og en mand, hvor der også trækkes lod om ugerne, er det total kaos og jeg hader det.

Al famile holder ferie efter skoleferien, så det er et helvede af et puslespil at passe job og børn når vi ikke har ferie i lukkeugerne.

Det er ikke nemt når nærmest hele afdelingen har små insitutionsbørn (sådan føles det i hvert fald når det kommer til ferierne) og samtidig er sommeren højsæson fordi der altid er mange fødende. Så det er kun få der kan holde fri ad gangen (jordmoder)

Jeg ved mange af mine kollegaer har det på samme måde og det er så træls at man har lyst til at forlade faget bare pga ferieplanlægning 

Ja det lyder da virklig op af bakke! Og giver da nogen dårlige Ods for at holde fælles familie ferie, når i begge står i en lodtrækning

Rigtig træls, hvis det er det der er afgørende for om man kan holde til, at være I et fag, man ellers er glad for. Men så forståeligt!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.