Hvornår fik i menstruation efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2023

Anonym

fehår skriver:

Vi er på et forum fyldt med kvinder, som overanalyserer deres kroppe og bekymrer sig i forhold til deres fertilitet. Når du skriver, at tidlig menstruation efter fødsel for dig var et tegn på, at alt fungerer, som det skal, antyder det, at sen menstruation efter fødsel er dysfunktionel.

Det er fint, at du har din oplevelse, men der mangler tydeligvis stadig viden på det her punkt. Du undrede dig jo selv over, hvorfor tidlig menstruation kunne være en dårlig ting. Tydeligvis er det ikke noget, vi snakker nok om som samfund - hvordan kvindekroppen fungerer efter en fødsel. Derfor er det vigtigt for mig at understrege, at det normale i dette tilfælde har bredde rammer.

Jeg har aldrig antydet, at der er noget som helst dysfunktionelt. Beklager du tolker det således.

Jeg har aldrig læst nogle andre steder, at menstruation tidligt efter fødslen skulle være en dårlig ting (som du skriver). Ej heller sagde min læge, det var en dårlig ting. Så du gør dig vel egentlig skyldig i det samme - at skræmme kvinder der får menstruation tidligt efter fødslen til at tro det er en dårlig ting. Tværtimod er det helt almindeligt. Og at det normale som du selv skriver har bredde rammer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2023

fehår

Anonym skriver:

Jeg har aldrig antydet, at der er noget som helst dysfunktionelt. Beklager du tolker det således.

Jeg har aldrig læst nogle andre steder, at menstruation tidligt efter fødslen skulle være en dårlig ting (som du skriver). Ej heller sagde min læge, det var en dårlig ting. Så du gør dig vel egentlig skyldig i det samme - at skræmme kvinder der får menstruation tidligt efter fødslen til at tro det er en dårlig ting. Tværtimod er det helt almindeligt. Og at det normale som du selv skriver har bredde rammer. 

Mange døjer med udsving i mælkeproduktionen i forbindelse med menstruation, skrev jeg.

Det har krævet en ekstra indsats i nærheden af menstruation for at vedligeholde produktionen. Det er ikke unormalt. At gøre opmærksom på dette er ikke at køre en skræmmekampagne. Jeg vil blot oplyse om, at der kan komme dyk i produktionen på grund af hormoner i forbindelse med menstruation. 

Mere viden om kvindekroppen efter en fødsel vil være en fordel for alle. 

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym

Mange døjer med udsving i mælkeproduktionen i forbindelse med menstruation, skrev jeg.

Det har krævet en ekstra indsats i nærheden af menstruation for at vedligeholde produktionen. Det er ikke unormalt. At gøre opmærksom på dette er ikke at køre en skræmmekampagne. Jeg vil blot oplyse om, at der kan komme dyk i produktionen på grund af hormoner i forbindelse med menstruation. 

Mere viden om kvindekroppen efter en fødsel vil være en fordel for alle. 

Brugte nu heller ikke ordet skræmmekampagne. Men du kan jo risikere, at nogen nu bliver bange for ikke at have nok mælk. Er det egentligt videnskabeligt bevist? Det er sært der ikke er nogen, der informerer om det. Hverken på hospitalet eller egen læge. 

Man ja viden er generelt en god ting . Det kan vi kun være enige om....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.