Hvornår fik i menstruation efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2023

Anonym

Første barn, ammet fuldt ud til 6 måneder og derefter ammet til 3 år. Fik første mens 1,5 år efter fødslen. 

Andet barn, ammet fuldt ud til 6 måneder og ammer stadig knap 1,5 år efter fødslen. Fik første mens efter 1 år og 1 måned denne gang. 

Så det er meget forskelligt åbenbart  havde håbet på halvandet år uden denne gang, men næh  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2023

Anonym

fehår skriver:

Hvis du Googler amning og menstruation, vil du hurtigt finde ud af, at mange døjer med udsving i produktion op til menstruation. Det alene gør tidlig menstruation mindre attraktivt for mange.

Ja, det lyder ikke så rart. Havde heldigvis ingen problemer med det selv. 

Anmeld Citér

13. februar 2023

Anonym trådstarter

Hold da op tak for alle svarene der er godt nok stor variation. Men virker åbenbart normalt at der går et år plus. Syntes bare det er længe.. 

Jeg fuldammer næsten stadig mit barn, da hun virkelig har nul interesse for mad. Så må åbenbart væbne mig med tålmodighed. Hvis det er mængden af amninger der gør det

Anmeld Citér

13. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor træls?

Fordi jeg virkelig hader at have menstruation. Jeps, praktisk at den er regelmæssig og selvfølgelig er der når man gerne vil være gravid. Men derudover så nej. Jeg tåler ikke hormoner, så jeg bøvler hver eneste måned med min mens og jeg synes ikke altid det er lige fedt. 

Men hatten af for at være glad for at have mens. Jeg kender ikke nogen i min omgangskreds det synes det er fino.

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Fordi jeg virkelig hader at have menstruation. Jeps, praktisk at den er regelmæssig og selvfølgelig er der når man gerne vil være gravid. Men derudover så nej. Jeg tåler ikke hormoner, så jeg bøvler hver eneste måned med min mens og jeg synes ikke altid det er lige fedt. 

Men hatten af for at være glad for at have mens. Jeg kender ikke nogen i min omgangskreds det synes det er fino.

Sjovt jeg har talt med veninder om, hvor glade vi var for at mens kort tid efter fødslen. For mig var det et tegn på, at min krop fandt tilbage til sig selv og alt virkede som det skulle. 

Men jo helt fint, at du og din omgangskreds har det omvendt

Anmeld Citér

14. februar 2023

fehår

Sjovt jeg har talt med veninder om, hvor glade vi var for at mens kort tid efter fødslen. For mig var det et tegn på, at min krop fandt tilbage til sig selv og alt virkede som det skulle. 

Men jo helt fint, at du og din omgangskreds har det omvendt

Men alt virker jo også, som det skal, når du ikke får menstruation igen hurtigt efter fødslen. Det er ikke et tegn på, at noget som helst ikke fungerer, men handler udelukkende om, at hormonerne er så stærke, at de tilbageholder ægløsningen. Det er ikke dysfunktionelt; det er naturens måde at sikre, at der er nok mælk til den baby, som allerede er der, inden der bliver lavet en ny.

At sige, at din "krop fandt tilbage til sig selv" og "alt virkede, som det skulle" antyder, at der er noget forkert, når man ikke får menstruation hurtigt. Det er virkelig en ærgerlig misforståelse.

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym

fehår skriver:

Men alt virker jo også, som det skal, når du ikke får menstruation igen hurtigt efter fødslen. Det er ikke et tegn på, at noget som helst ikke fungerer, men handler udelukkende om, at hormonerne er så stærke, at de tilbageholder ægløsningen. Det er ikke dysfunktionelt; det er naturens måde at sikre, at der er nok mælk til den baby, som allerede er der, inden der bliver lavet en ny.

At sige, at din "krop fandt tilbage til sig selv" og "alt virkede, som det skulle" antyder, at der er noget forkert, når man ikke får menstruation hurtigt. Det er virkelig en ærgerlig misforståelse.

Det er ikke en misforståelse. Det var bare sådan, jeg havde det. Og jeg havde intet problem med at fuldamme i næsten 12 måneder.

Anmeld Citér

14. februar 2023

fehår

Anonym skriver:

Det er ikke en misforståelse. Det var bare sådan, jeg havde det. Og jeg havde intet problem med at fuldamme i næsten 12 måneder.

Det er fint, at du føler sådan, men det gør det ikke sandt. Når du siger sådan, risikerer du at gøre kvinder bekymret, hvis deres menstruation ikke vender hurtigt tilbage efter fødslen - selvom det er helt normalt. 

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym

fehår skriver:

Det er fint, at du føler sådan, men det gør det ikke sandt. Når du siger sådan, risikerer du at gøre kvinder bekymret, hvis deres menstruation ikke vender hurtigt tilbage efter fødslen - selvom det er helt normalt. 

Jeg har nu aldrig skrevet det var unormalt, hvis der går lang tid efter fødslen. Er klar over at begge dele er helt normalt. Har blot skrevet, hvordan jeg selv havde det. Under alle omstændigheder er kritisk sans nu en god ting, når man læser hvad fremmede skriver på nettet

Anmeld Citér

14. februar 2023

fehår

Anonym skriver:

Jeg har nu aldrig skrevet det var unormalt, hvis der går lang tid efter fødslen. Er klar over at begge dele er helt normalt. Har blot skrevet, hvordan jeg selv havde det. Under alle omstændigheder er kritisk sans nu en god ting, når man læser hvad fremmede skriver på nettet

Vi er på et forum fyldt med kvinder, som overanalyserer deres kroppe og bekymrer sig i forhold til deres fertilitet. Når du skriver, at tidlig menstruation efter fødsel for dig var et tegn på, at alt fungerer, som det skal, antyder det, at sen menstruation efter fødsel er dysfunktionel.

Det er fint, at du har din oplevelse, men der mangler tydeligvis stadig viden på det her punkt. Du undrede dig jo selv over, hvorfor tidlig menstruation kunne være en dårlig ting. Tydeligvis er det ikke noget, vi snakker nok om som samfund - hvordan kvindekroppen fungerer efter en fødsel. Derfor er det vigtigt for mig at understrege, at det normale i dette tilfælde har bredde rammer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.