Anonym skriver:
Okay alle siger lav en underretning! Altså skal du lave en underretning fordi din venindes kæreste ryger hash? Altså ryger han børne op i hovedet? El i deres nærvær? Slå han dem el sulter dem el udsætter dem for omsorgssvigt?
Jeg er ikke på siden af underretning. Jeg har stået i samme sted som.din veninde. Og min daværende veninde lavede en underretning
Hun overdrev meeeget og fik sagt en masse hun "troede" skete i vores hjem
Det endte med jeg fik en fku og vandt min sag. Men frygten for at miste sit barn... av det hårdt. Og koster staten en helveds masse penge..
Tal med din veninde og fortæl du vil underrette hende for omsorgssvigt da det er det indtryk du har. Og hør hvad hun selv mener.
TS skriver, at han ryger hash foran deres datter. Altså i barnets nærvær. Det er bekymrende og et rimeligt grundlag for en underretning. Man “behøver” ikke slå eller sulte barnet/børnene, før en underretning er på sin plads, kan vi forhåbentlig godt blive enige om.
At du personligt har erfaringer med overdrivelser og gætterier i en underretning skal jo ikke afholde nogen fra at underrette på et sagligt grundlag.
Når det er sagt, så er jeg også lidt betænkelig ved baggrunden for den underretning, TS opfordres til at lave. Eller rettere motivet for den. TS har jo kendt til forholdene i det pågældende hjem længe, og hendes indlæg hér udspringer af frustrationen over den aktuelle krise mellem hende og veninden - og venindens mand. TS skal virkelig holde tungen lige i munden for ikke at lade sine personlige følelser farve underretningen. Ikke mindst af hensyn til veninden, for det er vigtigt, at hun kan genkende bekymringerne og ikke affærdige dem som overdrevne og udtryk for vrede fra sin venindes side. Og ja, timingen er elendig, for hvorfor underrette netop nu og ikke for længe siden?
Jeg tror dog ikke, der kommer noget godt ud af at kontakte veninden nu med info om, at hun påtænker at skrive en underretning. Det vil virke som en trussel og som “payback” til manden.
Uanset hvad: Her skal handles varsomt, og underretningen skal være nøgtern, faktuel og saglig.
Anmeld
Citér