Ønsker til pige 1år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2022

ErDuHerIkkeSnart

Ja men hvis vi stopper alt handel så lukker butikkerne hvordan skal livet så gå så er ser flere og flere arbejdsløse også

Er det sådan, helt hånden på hjertet, derfor du gerne vil have, at din baby får gaver? For at holde butikkerne åbne?

Mit første skriv var egentlig tænkt til inspiration. Til at vi nogle gange stopper op og tænker, om alt det vi “plejer” nu også giver mening eller er nødvendigt. Fx at søge ønsker til en baby, selvom ikke mangler. Eller om vi kan gøre tingene klogere. Jeg tror helt grundlæggende ikke, at vi skal redde fremtiden igennem mere forbrug. Snarere skal vi nok stoppe og gøre mere med at rigelige vi allerede har … 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2022

B&J

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Er det sådan, helt hånden på hjertet, derfor du gerne vil have, at din baby får gaver? For at holde butikkerne åbne?

Mit første skriv var egentlig tænkt til inspiration. Til at vi nogle gange stopper op og tænker, om alt det vi “plejer” nu også giver mening eller er nødvendigt. Fx at søge ønsker til en baby, selvom ikke mangler. Eller om vi kan gøre tingene klogere. Jeg tror helt grundlæggende ikke, at vi skal redde fremtiden igennem mere forbrug. Snarere skal vi nok stoppe og gøre mere med at rigelige vi allerede har … 

Nej jeg giver gaver fordi det er forbundet med minder også. 
nej måske husker de det ikke men det gør billederne og os andre og nej mine børn har ikke en overlod af ting men så kan jeg jo stille den om du mener vi skal passe på os. Jamen så skal jeg også sige mit job om fordi jeg arbejder i tøjbutik og det er også en overflod af.
ja det er et svært emne fordi vi alle er forskellige og forskellige meninger 

Anmeld Citér

26. september 2022

Mrs.

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg ved faktisk oprigtigt ikke, om jeg fik gaver dengang, det var jeg jo ikke i stand til at huske og jeg har ikke nogle følelser forbundet med om det var tilfældet eller ej. Jeg har i det hele taget ikke ret mange følelser forbundet med ting. Mine egne unger ligeså, de har fået lidt her og der, selv da de var for små til at ane det, men ikke ret meget og ofte har vi sagt nej tak - det samme gør flere i omgangskreds og familie (selv bedsteforældrene er ved at komme med på vognen, selvom det måske ligger lidt fjernt fra deres generation). Det kommer som regel af tanker om at undgå overforbrug og derigennem forsøge ikke at bidrage mere en højst nødvendigt til at belaste “jorden” med  produktion. Det er snarere den forbrugskrise, jeg mente i ovenstående (den nuværende energikrise var egentlig ikke det, jeg hentydede til). 

Jeg mener ikke vi lever med et overforbrug men vi lever godt. Vi genbruger og tænker os om. 
Men ville aldrig fratage mine børn at få gaver. Min store sidder jeg indimellem med og kigger billeder fra da han var lille, og han har stadig nogen af de ting han fik som baby. Vi har en minde kasse vi har lavet til hvert barn med første sæt tøj de havde på, første sko, første bamse (når den ikke bliver brugt mere), tegninger, smykker og div de har fået gennem tiden med betydning. Derudover har de begge en børneopsparing hvor når de får kontanter bliver det der ikke skal bruges på noget de mangler sat derind. (Den store kommer 50% på børneopsparingen og 50% på hans konto som han sparer sammen til ting på) 

går helt ind for vi skal passe på vores jord. Men jeg vil ikke ændre på at mine børn får gaver, som senere bliver til minder om deres barndom. 

Anmeld Citér

26. september 2022

Mrs.

B&J skriver:

Pyh jeg ved virkelig ikke hvad vi skal ønske os af både små og store ønsker til vores pige på 1 til februar ja ved det er tidligt men ja jeg elsker ro i hoved og styr på tingene 

så tænkte jeg på jer og jeg ved i har mange fantastiske ideer 

Åh hvis guldklumpen ikke har fået det endnu! 
så et smykkeskrin med navn på (vi har tradition med et guldsmykkeskrin med navn på til navngivning/dåb) 

og ellers halskæder og andre guldsmykker. 
guld mister ikke sin værdi, så hvis nu smykkerne ikke falder i smag senere og ikke har en affektionsværdi har de en salgsværdi så barnet har en “ekstra” opsparing. 

Anmeld Citér

26. september 2022

B&J

Mrs. skriver:

Åh hvis guldklumpen ikke har fået det endnu! 
så et smykkeskrin med navn på (vi har tradition med et guldsmykkeskrin med navn på til navngivning/dåb) 

og ellers halskæder og andre guldsmykker. 
guld mister ikke sin værdi, så hvis nu smykkerne ikke falder i smag senere og ikke har en affektionsværdi har de en salgsværdi så barnet har en “ekstra” opsparing. 

Ej en smuk tanke et smykkeskrin. Ja for hun fik jo de smukkeste ting i sølv til tand og hård og sparegris ej den skal på ønskelisten  1000 tak

Anmeld Citér

26. september 2022

AnoMor

Tænker også at det at ErDuHerIkkeSnart mener (ret mig gerne hvis jeg tager fejl) er at det ikk er nødvendigt at sende ønsker med ud. Ikke at barnet ikke skal have nogle gaver. Men gæsterne finder jo nok på en lille ting selv uanset hvad i form af noget tøj eller legetøj som hun sikkert kan bruge. 

nu er jeg så generelt lidt “modstander” af ønskesedler. Giver heller aldrig selv nogen til folk. Det er ikk ønskesedler folk giver med idag det er bestillinger. Vil hellere have en gave fra folk som de selv har tænkt over de synes kunne være mig end en bestillings gave jeg selv kunne have købt. 

Anmeld Citér

26. september 2022

Mrs.

B&J skriver:

Ej en smuk tanke et smykkeskrin. Ja for hun fik jo de smukkeste ting i sølv til tand og hård og sparegris ej den skal på ønskelisten  1000 tak

så lidt! Synes det er så hyggeligt!

har stadig mit fra jeg blev døbt, og min mor har lige købt til vores datter  er sådan en fin ting at ha. 

Anmeld Citér

26. september 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Du behøver ikke en ønskesedl til dine gæster. Er ret sikkert på at alle dukker op med en gave alligevel, men som de selv har fundet, og har råd til. 

Har aldrig forstået ideen med at ønske sig for en baby.. Kan måske bedre forstå det når børnene er store og kan ønske sig selv og ikke igen.. Vil ikke lære mine børn, at de kan stille gæsterne et krav om en bestemt gave, men at de må være tilfreds med hvad folk har købt..

Anmeld Citér

26. september 2022

Mrs.

Du behøver ikke en ønskesedl til dine gæster. Er ret sikkert på at alle dukker op med en gave alligevel, men som de selv har fundet, og har råd til. 

Har aldrig forstået ideen med at ønske sig for en baby.. Kan måske bedre forstå det når børnene er store og kan ønske sig selv og ikke igen.. Vil ikke lære mine børn, at de kan stille gæsterne et krav om en bestemt gave, men at de må være tilfreds med hvad folk har købt..

Det kommer jo an på hvordan man laver en ønskeseddel. 
Vi har altid brugt ønskesedler i vores familie, og det er en “guideline” ikke en bestillingsliste. 
men det gør at folk ikke køber en masse som man faktisk ikke kan bruge eller allerede har, og som i sidste ende bliver kastet over i et hjørne til den dag man smider det ud. 

min søn er stor nok til at lave ønskeliste og har gjort det i mange år, men han forventer ikke at få det på listen, det er ting han kunne tænke sig og hvis det så ikke lige er det mærke eller præcis det men måske noget i den dur bliver han også glad. Jeg har altid sagt til ham man må ønske sig ALT i verden, men man skal være glad for det man får. Og han har aldrig udvist nogen form for utaknemmelighed selvom det ikke var ønskelisten der blev indfriet 100% og så har jeg sagt til ham at der skal være lidt af alt på en ønskeseddel. altså pris mæssigt, så hele listen ikke er 10.000kr+ men også gerne små ting til 20-50 kr som han kunne tænke sig, så alle kan være med. 

Anmeld Citér

26. september 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvad med gåvogn, putte-i-kasse, hammerbræt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.