ErDuHerIkkeSnart skriver:
Jeg siger ikke dette ironisk eller flabet, men helt oprigtigt nysgerrigt - hvorfor egentlig ikke lade være med at ønske sig noget, når man intet mangler? Barnet er jo den som alt dette intet betyder for - og vi står midt i en stor forbrugs- og økonomikrise? Man kunne i stedet bruge dagen på hygge og samværd med dem man holder af, men springe gaver over?
Nu er alle gave ønsker jo ikke noget barnet ikke mangler. Man kan jo netop ønske sig ting man mangler til barnet eller gavekort så man kan købe når det bliver nødvendigt.
og jeg ved ikke med dig.. men jeg fik altså gaver som barn - både da jeg blev født, til dåb, jul og 1 års fødselsdag..
Og den økonomiske krise pt kommer jo ikke af overforbrug i form af tøj/legetøj og andre hverdags ting og goder. Det kommer af krigen, og det vi skal spare på er bl.a. strøm. Der er på intet tidspunkt nogen der har sagt “STOP MED AT KØBE TING”
så går det da først galt! Hvordan skal firmaerne betale regningerne hvis ingen køber noget? Så mister de deres indtægter, og må lukke.
Anmeld
Citér