Ønsker til pige 1år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.926 visninger
35 svar
38 synes godt om
25. september 2022

B&J

Pyh jeg ved virkelig ikke hvad vi skal ønske os af både små og store ønsker til vores pige på 1 til februar ja ved det er tidligt men ja jeg elsker ro i hoved og styr på tingene 

så tænkte jeg på jer og jeg ved i har mange fantastiske ideer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2022

Mrs.

Nu er vores til julegaver (hun er 7 måneder der) men: 

- tøj/gavekort til de steder vi køber tøj til hende 

- motorik og sanselegetøj 

- rubens barn 

- klippekort til svømmehallen (vi betaler hver gang til babysvømning)

Og så ønsker vi et julekort til hende fra hver især, med en “første jul” hilsen som vi kan gemme til hende til hun bliver stor. 

Anmeld Citér

25. september 2022

Mrs.

Mrs. skriver:

- rubens barn 

Og så ønsker vi et julekort til hende fra hver især, med en “første jul” hilsen som vi kan gemme til hende til hun bliver stor. 

Nårh jo og vi har ønsket os junior dyne + sengetøj. Altid godt at få til når hun skal bruge det

Anmeld Citér

25. september 2022

ErDuHerIkkeSnart

Jeg siger ikke dette ironisk eller flabet, men helt oprigtigt nysgerrigt - hvorfor egentlig ikke lade være med at ønske sig noget, når man intet mangler? Barnet er jo den som alt dette intet betyder for - og vi står midt i en stor forbrugs- og økonomikrise? Man kunne i stedet bruge dagen på hygge og samværd med dem man holder af, men springe gaver over?

Anmeld Citér

25. september 2022

Mrs.

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg siger ikke dette ironisk eller flabet, men helt oprigtigt nysgerrigt - hvorfor egentlig ikke lade være med at ønske sig noget, når man intet mangler? Barnet er jo den som alt dette intet betyder for - og vi står midt i en stor forbrugs- og økonomikrise? Man kunne i stedet bruge dagen på hygge og samværd med dem man holder af, men springe gaver over?

Nu er alle gave ønsker jo ikke noget barnet ikke mangler. Man kan jo netop ønske sig ting man mangler til barnet eller gavekort så man kan købe når det bliver nødvendigt. 

og jeg ved ikke med dig.. men jeg fik altså gaver som barn - både da jeg blev født, til dåb, jul og 1 års fødselsdag.. 

Og den økonomiske krise pt kommer jo ikke af overforbrug i form af tøj/legetøj og andre hverdags ting og goder. Det kommer af krigen, og det vi skal spare på er bl.a. strøm. Der er på intet tidspunkt nogen der har sagt “STOP MED AT KØBE TING”

så går det da først galt! Hvordan skal firmaerne betale regningerne hvis ingen køber noget? Så mister de deres indtægter, og må lukke. 

Anmeld Citér

25. september 2022

B&J

Mrs. skriver:

- rubens barn 

Super ønsker mange tak der var lidt nyt i mellem dejligt med nye og friske øjne for vi er virkelig fortabt i ønsker

Anmeld Citér

25. september 2022

B&J

Ja det ved jeg godt men det skal ikke gå ud over mit barn og jeg ved min søster altid hækler ting til hende også og farmor strikker så det er ikke kun købe ting 

plus vi skal passe på vores butikker og de firmaer der findes ellers til sidst har vi intet 

Anmeld Citér

25. september 2022

ErDuHerIkkeSnart

B&J skriver:

Ja det ved jeg godt men det skal ikke gå ud over mit barn og jeg ved min søster altid hækler ting til hende også og farmor strikker så det er ikke kun købe ting 

plus vi skal passe på vores butikker og de firmaer der findes ellers til sidst har vi intet 

Min pointe var egentlig også, at det lige netop ikke går spor ud over barnet. Fordi de ingen følelser kobler til gaver - det er os voksne, som lærer dem det

Anmeld Citér

25. september 2022

B&J

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Min pointe var egentlig også, at det lige netop ikke går spor ud over barnet. Fordi de ingen følelser kobler til gaver - det er os voksne, som lærer dem det

Ja men hvis vi stopper alt handel så lukker butikkerne hvordan skal livet så gå så er ser flere og flere arbejdsløse også

Anmeld Citér

25. september 2022

ErDuHerIkkeSnart

Mrs. skriver:

Nu er alle gave ønsker jo ikke noget barnet ikke mangler. Man kan jo netop ønske sig ting man mangler til barnet eller gavekort så man kan købe når det bliver nødvendigt. 

og jeg ved ikke med dig.. men jeg fik altså gaver som barn - både da jeg blev født, til dåb, jul og 1 års fødselsdag.. 

Og den økonomiske krise pt kommer jo ikke af overforbrug i form af tøj/legetøj og andre hverdags ting og goder. Det kommer af krigen, og det vi skal spare på er bl.a. strøm. Der er på intet tidspunkt nogen der har sagt “STOP MED AT KØBE TING”

så går det da først galt! Hvordan skal firmaerne betale regningerne hvis ingen køber noget? Så mister de deres indtægter, og må lukke. 

Jeg ved faktisk oprigtigt ikke, om jeg fik gaver dengang, det var jeg jo ikke i stand til at huske og jeg har ikke nogle følelser forbundet med om det var tilfældet eller ej. Jeg har i det hele taget ikke ret mange følelser forbundet med ting. Mine egne unger ligeså, de har fået lidt her og der, selv da de var for små til at ane det, men ikke ret meget og ofte har vi sagt nej tak - det samme gør flere i omgangskreds og familie (selv bedsteforældrene er ved at komme med på vognen, selvom det måske ligger lidt fjernt fra deres generation). Det kommer som regel af tanker om at undgå overforbrug og derigennem forsøge ikke at bidrage mere en højst nødvendigt til at belaste “jorden” med  produktion. Det er snarere den forbrugskrise, jeg mente i ovenstående (den nuværende energikrise var egentlig ikke det, jeg hentydede til). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.