Det lykkedes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Seldomseen skriver:

Det lyder godt nok ikke professionelt. Normalt når man ansætter en siger man, vi vil gerne gå videre med dig. Og så kontakter man referencer. Men der er en (sikkert) uskreven regel om, at man som reference person ikke siger noget dårligt. Så skal man hellere sige nej til at være reference person.

Shit det er hårdt. Føler med dig. Du havde så mange gode tanker om madspild og økonomi, der bare var så fine.

tusind tak for de søde ord...

ja jeg tænkte også at det var lidt mærkelig rækkefølge men tænkte at sådan var det nok bare indenfor det her felt..

ellers har det altid været:

1. samtale,

opkald vi vil gerne have dig videre må vi indhente referencer?,

2. samtale hvor man så snakker om hvad der er blevet sagt af referencer og man får mulighed for ligesom at vide hvad der er blevet fortalt og "forsvare" sig,

opkald om man er den de vælger eller om de vælger en af de andre...

jeg havde aldrig nogensinde forventet at blive valgt fra på hvad andre havde sagt uden mulighed for at kunne komme med modsvar på det de har fået af vide...

om nogle dage når jeg har fået bearbejdet det noget mere så er jeg sikker på at så bliver det til: "deres tab, jeg skal nok finde noget bedre"..

men lige nu gør det vanvittig ondt.. også rent fysisk fordi jeg har virkelig knoklet for at finde information og for at opdatere min viden omkring børn i den aldersgruppe og madpolitik i den kommune osv osv.. sad faktisk 6 timer i går og brugte på at læse alle de publikationer jeg kunne finde online om emnet og skrev notater så jeg kunne bruge det til jobbet..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2022

Wampires

MoarHvidovre skriver:

Det er fuldstændig uacceptabelt!! Jeg er så vred på dine vegne.

De skulle have talt med dine referencer FØR du blev tilbudt stillingen. Jeg har altså aldrig hørt magen.

De har smidt guld på gaden og det er deres tab <3

Mange tak for de søde ord..

lige nu er jeg bare ked af det og føler det må være mig der har misforstået eller gjort noget forkert..

men om nogle dage når det hele er lidt på afstand og jeg har fået bearbejdet det her så skal det nok vendes til at det er deres tab...

jeg har et andet job som jeg har gjort en ekstra indsats for at prøve at være den de vælger.. det har lige haft sidste ansøgningsdag den 21 så jeg venter spændt på om jeg måske er heldig at komme med videre til samtale..

det er lige på den anden side af vejen hvor vi bor, i køkken med en enefaglig, i et helt nybygget børnehus med et vanvittigt fedt indrettet køkken... jeg har kun set køkkenet udefra vejen da det stadig er i gang med at blive bygget men WOW hvor ser det bare fedt ud at arbejde i... timerne havde de ikke bestemt sig for endnu da det mest handlede om et sæt ekstra hænder og så længe der bare er mad når ungerne skal spise så finder enefaglig og den anden medarbejder selv udaf mødetid og sluttid..

jeg var ovre og snakke med lederen til det nye børnehus, og så sneg jeg mig forbi enefaglig og sagde hej bagefter for at virkelig vise at jeg virkelig gerne vil have jobbet.. som jeg sagde til enefaglig: jeg tænkte at du måske også blev hørt i forhold til at ansætte så jeg ville også gerne sige hej til dig og fortælle dig at jeg virkelig gerne vil have det her job...

Anmeld Citér

24. august 2022

Wampires

fehår skriver:

Jeg er så vred på dine vegne og får helt ondt i maven! Sikke en lortemåde at behandle dig på. 

Godt, du ikke fik jobbet - det er garanteret ikke en rar arbejdsplads.

mange tak..

ja jeg sidder netop også med ondt i maven og ondt i hovedet..

jeg har siddet og læst, og undersøgt og knoklet for at få ny viden om anbefalinger af mad til de små, jeg har virkelig terpet rejseplanen for at være helt sikker på at vi kunne få det til at hænge sammen logistisk, jeg har været i kontakt med min egen fagforening og forsøgt at få fat i FOA for at kunne give et realistisk lønforslag som skulle have været omdrejningspunktet for den samtale der så var et afslag i dag..

om nogle dag når det hele er bearbejdet inden i og kommet på afstand vil jeg sikkert også tænke- gudskelov at jeg ikke fik det for når de kan behandle mig sådan inden jeg er ansat hvordan behandler de så ikke deres ansatte der ikke bare kan sige op eller sige nej??

Anmeld Citér

24. august 2022

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Wampires skriver:

Jeg har en vild fantastisk opdatering:

jeg har fået arbejde pr. 1/9 :D

i det børnehus der bad om en madplansforslag.

Jeg var til samtale om torsdagen, samtalen gik rigtig godt følte jeg.. de spurgte om en masse jeg ikke havde tænkt over men som alligevel var nemt at svare på i forhold til arbejdsopgaver og ideer til maden.. der var 2 ledere med til samtalen da hende der skulle ansætte mig ikke havde prøvet at ansætte nogen før.. det var fint for mig.. dejligt at se en leder der kender sine styrker og svagheder og er ærlig omkring det..

Så kom spørgsmålet som jeg godt vidste ville komme udfra min ansøgning og som jeg alligevel lidt frygtede for.. hvad gør du hvis dine børn bliver syge? mit svar: så kan jeg ikke arbejde.. jeg har ingen i mit netværk der kan træde til og passe børnene når de er syge og min mand er psykisk syg så han kan ikke passe de små alene.. lederen der skulle ansætte mig lavede en grimasse hvor jeg bare tænkte nå det var så det job..

mine børn har indtil nu (7-9-13) max været syge 2-4 dage af gangen og det er sjældent at de bliver det lige efter hinanden.. det glemte jeg at sige til samtalen så de sad med frygten for at jeg kunne være væk 14 dage i træk med syge børn på skift..

alle jeg skrev med om jobsamtalen sagde jeg til at når hun ringede næste dag var det nok for at sige at de havde valgt en anden..

men nej.. hun ringede i mens jeg var i gang på mit vikariat og spurgte om jeg på nogen måde kunne berolige hende med at jeg ikke ville ende med at være væk flere uger i træk i tilfælde af sygdom... og så fik jeg fortalt hvordan det plejer at være med børn syge.. så sagde hun tak så vil vi meget gerne ansætte dig...

min madplan endte med at se således ud.

Jeg havde også taget med i mine overvejelser hvilke varer BC havde på tilbud så prisen belv holdt nede og overvejet netop det med at det var forskellige retter men hvor nogen af tingene gik igen så man fik brugt rester løbende.. og ja så skulle det være økologisk da de ligger på ca. 80 % økologi ifølge kommunens hjemmeside.. og så forsøgte jeg at vælge noget der var i sæson for at få mest muligt smag og ernæring ud af de forskellige råvarer..

jeg er stadig ved at bearbejde at det faktisk er mig de har valgt udfra 4 kandidater.. det er svært at forstå at det er et fast job som jeg planlægger at beholde fremtil jeg går på pension.. måske det bliver muligt med nogle kurser senere der kan lære mig noget mere men ellers er min plan at bruge rejsetiden på at sørge for at være opdateret omkring mad til de små og prøve at finde bøger omkring ernæring til de små..

jeg kommer til at skulle lave madplan til 3 vuggestuer med 10-13 børn pr stue og på den anden side af vejen er den enefaglige der står for det til børnehaven og som jeg i fællesskab med bestiller varer hjem.. det er på 26 timer og når jeg først får gang i min krop så bliver det ikke umuligt at jeg nogen dage kan cykle derhen og hjem.. og ellers er offentlig transport kun 45 minutter pr vej...

jeg skal selv sørge for egenkontrol men det er gammeldagsmetode stadigvæk med papir man skriver ned hvad køleskab/fryser måler, det blev jeg lovet en grundig gennemgang i for at være helt sikker på at jeg havde styr på det når jeg starter..

mit sidste vikariat har været at jeg skulle lave mad til 80 børn fordelt på 3 vuggestuer og 2 børnehaver og så også forberede elementer til et andet børnehus med kun børnehave af 40 børn.. og selvom det var hårdt at stå med alene så klarede jeg det uden nogen erfaring fra tidligere.. så det gør at jeg helt klart føler at det her job skal jeg nok klare..

men stemmen fra stressen hvisker stadig on/off- du kan ikke klare det, du kommer til at bryde sammen igen.. det bliver for meget.. osv osv... den stemme kæmper jeg med hver dag med alt hvad jeg gør så jeg ved at den meget sjældent får ret..

det blev ret langt.. men jeg havde brug for luft og brug for at dele min glæde (og skræk) over at have fået fast arbejde...

Fantastisk! Stort tillykke 

Anmeld Citér

24. august 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ej helt ærlig sådan ka man sa ik behandle folk! Jeg har aldrig hørt om folk, der blir tilbudet et job, som efterfølgende henter referencer  hos tidligere chefer, for så bagefter, at trække tilbudet tilbage.

Jeg tænker også at det må være deres tab, for det lyder til, at du har gjort en kæmpe indsats i forhold til forberedelse til opstart. Vh Stine 

Anmeld Citér

25. august 2022

Wampires

SØS skriver:

Fantastisk! Stort tillykke 

ja og så fik jeg besked i går om at de ikke ville have mig alligevel..

Anmeld Citér

25. august 2022

Wampires

StineW79 skriver:

Ej helt ærlig sådan ka man sa ik behandle folk! Jeg har aldrig hørt om folk, der blir tilbudet et job, som efterfølgende henter referencer  hos tidligere chefer, for så bagefter, at trække tilbudet tilbage.

Jeg tænker også at det må være deres tab, for det lyder til, at du har gjort en kæmpe indsats i forhold til forberedelse til opstart. Vh Stine 

tak :)

nej jeg er også i vildrede...

en jeg snakkede med sagde jeg skulle hive fat i min fagforening for det var virkelig forkert håndtering..

på den ene side har jeg lyst til virkelig at råbe op og på den anden side bare sig F dem...

Anmeld Citér

25. august 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79
Wampires skriver:

tak :)

nej jeg er også i vildrede...

en jeg snakkede med sagde jeg skulle hive fat i min fagforening for det var virkelig forkert håndtering..

på den ene side har jeg lyst til virkelig at råbe op og på den anden side bare sig F dem...

Jeg syntes faktisk du ska tage fat i din fagforening, og høre dem ad  omkring, hva du ka gøre og forvente fremad.

Og udover det syntes jeg du ska kontakte din reference, og stille og roligt spørge ind til, hva hun evt ka ha sagt, som har fået dem til at ombestemme sig. Og lige tjekke om der er sket en misforståelse. Og om du ska slette hende fremad rettet. Vh Stine 

Anmeld Citér

25. august 2022

Wampires

StineW79 skriver:

Jeg syntes faktisk du ska tage fat i din fagforening, og høre dem ad  omkring, hva du ka gøre og forvente fremad.

Og udover det syntes jeg du ska kontakte din reference, og stille og roligt spørge ind til, hva hun evt ka ha sagt, som har fået dem til at ombestemme sig. Og lige tjekke om der er sket en misforståelse. Og om du ska slette hende fremad rettet. Vh Stine 

Jeg ønsker på ingen måde at bruge den reference fremadrettet..

jeg har lige fået høringssvar med hvad hun har fortalt..

jeg føler mig virkelig såret..

Anmeld Citér

25. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg synes, det er virkelig virkelig tarveligt først at give dig jobbet og så bagefter trække i land. 

Hvis jeg var dig, så ville jeg se indad og være helt ærlig overfor mig selv. Bortset fra det med fravær, er det så sandt det referencen skriver, fx angående tempo og vigtigheden af struktur? Er det usandt, så ville jeg skive et svar inden den dato, de har skrevet. Fortæl din side af historien så overbevisende som muligt. Ja, det ville jeg nok gøre uanset. 

Om du så skal tage jobbet, hvis du får dem overbevist, er så op til dig. Men så kan du i det mindste være ovenpå, hvis det er dig, der vælger at sige nej til dem. 

Held og Lykke med det hele. Der skal nok være noget godt derude til dig et sted. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.