Det lykkedes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.293 visninger
40 svar
34 synes godt om
22. august 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har en vild fantastisk opdatering:

jeg har fået arbejde pr. 1/9 :D

i det børnehus der bad om en madplansforslag.

Jeg var til samtale om torsdagen, samtalen gik rigtig godt følte jeg.. de spurgte om en masse jeg ikke havde tænkt over men som alligevel var nemt at svare på i forhold til arbejdsopgaver og ideer til maden.. der var 2 ledere med til samtalen da hende der skulle ansætte mig ikke havde prøvet at ansætte nogen før.. det var fint for mig.. dejligt at se en leder der kender sine styrker og svagheder og er ærlig omkring det..

Så kom spørgsmålet som jeg godt vidste ville komme udfra min ansøgning og som jeg alligevel lidt frygtede for.. hvad gør du hvis dine børn bliver syge? mit svar: så kan jeg ikke arbejde.. jeg har ingen i mit netværk der kan træde til og passe børnene når de er syge og min mand er psykisk syg så han kan ikke passe de små alene.. lederen der skulle ansætte mig lavede en grimasse hvor jeg bare tænkte nå det var så det job..

mine børn har indtil nu (7-9-13) max været syge 2-4 dage af gangen og det er sjældent at de bliver det lige efter hinanden.. det glemte jeg at sige til samtalen så de sad med frygten for at jeg kunne være væk 14 dage i træk med syge børn på skift..

alle jeg skrev med om jobsamtalen sagde jeg til at når hun ringede næste dag var det nok for at sige at de havde valgt en anden..

men nej.. hun ringede i mens jeg var i gang på mit vikariat og spurgte om jeg på nogen måde kunne berolige hende med at jeg ikke ville ende med at være væk flere uger i træk i tilfælde af sygdom... og så fik jeg fortalt hvordan det plejer at være med børn syge.. så sagde hun tak så vil vi meget gerne ansætte dig...

min madplan endte med at se således ud.

Jeg havde også taget med i mine overvejelser hvilke varer BC havde på tilbud så prisen belv holdt nede og overvejet netop det med at det var forskellige retter men hvor nogen af tingene gik igen så man fik brugt rester løbende.. og ja så skulle det være økologisk da de ligger på ca. 80 % økologi ifølge kommunens hjemmeside.. og så forsøgte jeg at vælge noget der var i sæson for at få mest muligt smag og ernæring ud af de forskellige råvarer..

jeg er stadig ved at bearbejde at det faktisk er mig de har valgt udfra 4 kandidater.. det er svært at forstå at det er et fast job som jeg planlægger at beholde fremtil jeg går på pension.. måske det bliver muligt med nogle kurser senere der kan lære mig noget mere men ellers er min plan at bruge rejsetiden på at sørge for at være opdateret omkring mad til de små og prøve at finde bøger omkring ernæring til de små..

jeg kommer til at skulle lave madplan til 3 vuggestuer med 10-13 børn pr stue og på den anden side af vejen er den enefaglige der står for det til børnehaven og som jeg i fællesskab med bestiller varer hjem.. det er på 26 timer og når jeg først får gang i min krop så bliver det ikke umuligt at jeg nogen dage kan cykle derhen og hjem.. og ellers er offentlig transport kun 45 minutter pr vej...

jeg skal selv sørge for egenkontrol men det er gammeldagsmetode stadigvæk med papir man skriver ned hvad køleskab/fryser måler, det blev jeg lovet en grundig gennemgang i for at være helt sikker på at jeg havde styr på det når jeg starter..

mit sidste vikariat har været at jeg skulle lave mad til 80 børn fordelt på 3 vuggestuer og 2 børnehaver og så også forberede elementer til et andet børnehus med kun børnehave af 40 børn.. og selvom det var hårdt at stå med alene så klarede jeg det uden nogen erfaring fra tidligere.. så det gør at jeg helt klart føler at det her job skal jeg nok klare..

men stemmen fra stressen hvisker stadig on/off- du kan ikke klare det, du kommer til at bryde sammen igen.. det bliver for meget.. osv osv... den stemme kæmper jeg med hver dag med alt hvad jeg gør så jeg ved at den meget sjældent får ret..

det blev ret langt.. men jeg havde brug for luft og brug for at dele min glæde (og skræk) over at have fået fast arbejde...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2022

Soonmom

Tillykke med jobbet, det skal du da nok klare

Bare lige ot må de godt få ketchup i vuggestuen? - det må vores nemlig ikke (også sukkerindhold (og ja efter min mening, kunstigt). Mega luksus med seneftermiddagsmad, hos os får de rester fra middag/eftermiddag hvis der er noget ��

Anmeld Citér

22. august 2022

ST87

Juhuuuu! Stort tillykke med jobbet  

Det lyder som drømnejobbet! Det skal nok blive godt

Anmeld Citér

22. august 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Jeg har en vild fantastisk opdatering:

jeg har fået arbejde pr. 1/9

i det børnehus der bad om en madplansforslag.

Jeg var til samtale om torsdagen, samtalen gik rigtig godt følte jeg.. de spurgte om en masse jeg ikke havde tænkt over men som alligevel var nemt at svare på i forhold til arbejdsopgaver og ideer til maden.. der var 2 ledere med til samtalen da hende der skulle ansætte mig ikke havde prøvet at ansætte nogen før.. det var fint for mig.. dejligt at se en leder der kender sine styrker og svagheder og er ærlig omkring det..

Så kom spørgsmålet som jeg godt vidste ville komme udfra min ansøgning og som jeg alligevel lidt frygtede for.. hvad gør du hvis dine børn bliver syge? mit svar: så kan jeg ikke arbejde.. jeg har ingen i mit netværk der kan træde til og passe børnene når de er syge og min mand er psykisk syg så han kan ikke passe de små alene.. lederen der skulle ansætte mig lavede en grimasse hvor jeg bare tænkte nå det var så det job..

mine børn har indtil nu (7-9-13) max været syge 2-4 dage af gangen og det er sjældent at de bliver det lige efter hinanden.. det glemte jeg at sige til samtalen så de sad med frygten for at jeg kunne være væk 14 dage i træk med syge børn på skift..

alle jeg skrev med om jobsamtalen sagde jeg til at når hun ringede næste dag var det nok for at sige at de havde valgt en anden..

men nej.. hun ringede i mens jeg var i gang på mit vikariat og spurgte om jeg på nogen måde kunne berolige hende med at jeg ikke ville ende med at være væk flere uger i træk i tilfælde af sygdom... og så fik jeg fortalt hvordan det plejer at være med børn syge.. så sagde hun tak så vil vi meget gerne ansætte dig...

min madplan endte med at se således ud.

Jeg havde også taget med i mine overvejelser hvilke varer BC havde på tilbud så prisen belv holdt nede og overvejet netop det med at det var forskellige retter men hvor nogen af tingene gik igen så man fik brugt rester løbende.. og ja så skulle det være økologisk da de ligger på ca. 80 % økologi ifølge kommunens hjemmeside.. og så forsøgte jeg at vælge noget der var i sæson for at få mest muligt smag og ernæring ud af de forskellige råvarer..

jeg er stadig ved at bearbejde at det faktisk er mig de har valgt udfra 4 kandidater.. det er svært at forstå at det er et fast job som jeg planlægger at beholde fremtil jeg går på pension.. måske det bliver muligt med nogle kurser senere der kan lære mig noget mere men ellers er min plan at bruge rejsetiden på at sørge for at være opdateret omkring mad til de små og prøve at finde bøger omkring ernæring til de små..

jeg kommer til at skulle lave madplan til 3 vuggestuer med 10-13 børn pr stue og på den anden side af vejen er den enefaglige der står for det til børnehaven og som jeg i fællesskab med bestiller varer hjem.. det er på 26 timer og når jeg først får gang i min krop så bliver det ikke umuligt at jeg nogen dage kan cykle derhen og hjem.. og ellers er offentlig transport kun 45 minutter pr vej...

jeg skal selv sørge for egenkontrol men det er gammeldagsmetode stadigvæk med papir man skriver ned hvad køleskab/fryser måler, det blev jeg lovet en grundig gennemgang i for at være helt sikker på at jeg havde styr på det når jeg starter..

mit sidste vikariat har været at jeg skulle lave mad til 80 børn fordelt på 3 vuggestuer og 2 børnehaver og så også forberede elementer til et andet børnehus med kun børnehave af 40 børn.. og selvom det var hårdt at stå med alene så klarede jeg det uden nogen erfaring fra tidligere.. så det gør at jeg helt klart føler at det her job skal jeg nok klare..

men stemmen fra stressen hvisker stadig on/off- du kan ikke klare det, du kommer til at bryde sammen igen.. det bliver for meget.. osv osv... den stemme kæmper jeg med hver dag med alt hvad jeg gør så jeg ved at den meget sjældent får ret..

det blev ret langt.. men jeg havde brug for luft og brug for at dele min glæde (og skræk) over at have fået fast arbejde...

Kæmpe stort tillykke. Min datter i vuggestue ville elske den madplan. Og sikke gode overvejelser i forhold til både økonomi og økologi, du har gjort dig! Ej men altså

Det er så dejligt du skriver, at det er det job, du ønsker frem til din pension og at du ikke brokker dig over 45 minutter i offentlig transport. Jeg er sikker på, der er SÅ mange ting du kommer til at lære (selvom jeg forstår du har været i et vikariat kan man måske slappe lidt mere af i et fast jog og have overskud til at lære). Den søde dame der laver mad i min datters vuggestue kender alle børnene og hun er bare så sød, når vi afleverer og spørger om hun har fået morgenmad (hvis vi en gang imellem afleverer lidt tidligt). Det er simpelthen guld værd. 

Endnu engang tillykke - fast job ud af mange kandidater! Du er cool

Anmeld Citér

22. august 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Kæmpe stort tillykke! Sejt gået. Vh Stine 

Anmeld Citér

23. august 2022

Wampires

Soonmom skriver:

Tillykke med jobbet, det skal du da nok klare

Bare lige ot må de godt få ketchup i vuggestuen? - det må vores nemlig ikke (også sukkerindhold (og ja efter min mening, kunstigt). Mega luksus med seneftermiddagsmad, hos os får de rester fra middag/eftermiddag hvis der er noget ��

Jeg er faktisk i tvivl om det med ketchup er tilladt til de helt små.. men jeg blev bedt om en generel madplan så derfor blev det lige ketchup men hvis de stejler ved ketchup kan jeg da bare lave en tomature i stedet uden tilsat sukker ;)

var min egen idé med sen mad (som også blev rost at tænke på) fordi jeg selv har oplevet at måtte hente børnene 5 minutter i lukketid og derfor ved at det bare betyder rigtig meget om de lige har fået en figenstang og 3 vindruer eller ingenting..

faktisk er tanken at det netop er frugtrester fra dagen der kan bruges som senhentningsmad for at mindske madspildet og spare men at der altid vil være noget de kan få.

Anmeld Citér

23. august 2022

Wampires

ST87 skriver:

Juhuuuu! Stort tillykke med jobbet  

Det lyder som drømnejobbet! Det skal nok blive godt

mange tak :)

jeg er rigtig glad :D men også stadig forvirret og har svært ved at tro på det   3 års jobjagt og tonsvis af afslag og svært ved at få sat ord på når jeg virkelig gerne ville jobbet..

det var faktisk ikke engang en af dem jeg gjorde mig umage med at skrive.. det var en af dem hvor tanken var: nåh det kunne måske godt være en mulighed... og så vælger de mig udaf 22 ansøgere som en af de 4 der skal til samtale..

jeg er så glad for arbejdstiderne og at det kun er 45 minutter med offentlig transport.. og der er flere muligheder så selvom den ene bus eller toget ikke kører bliver jeg ikke fanget..

det er lige før at jeg ville kunne gå hjem derfra hvis alt andet fejler :D

Anmeld Citér

23. august 2022

Wampires

Seldomseen skriver:

Kæmpe stort tillykke. Min datter i vuggestue ville elske den madplan. Og sikke gode overvejelser i forhold til både økonomi og økologi, du har gjort dig! Ej men altså

Det er så dejligt du skriver, at det er det job, du ønsker frem til din pension og at du ikke brokker dig over 45 minutter i offentlig transport. Jeg er sikker på, der er SÅ mange ting du kommer til at lære (selvom jeg forstår du har været i et vikariat kan man måske slappe lidt mere af i et fast jog og have overskud til at lære). Den søde dame der laver mad i min datters vuggestue kender alle børnene og hun er bare så sød, når vi afleverer og spørger om hun har fået morgenmad (hvis vi en gang imellem afleverer lidt tidligt). Det er simpelthen guld værd. 

Endnu engang tillykke - fast job ud af mange kandidater! Du er cool

Mange tak :)

45 minutter er ingenting i forhold til hvad jeg ellers har haft kæmpet mig igennem for at komme hertil..

helt sikkert jeg kommer til at lære en masse.. der er meget jeg ikke ved om små børns mad og der er masser af mad jeg aldrig har prøvet at lave før..

det bliver vanvittig hårdt mentalt i starten med alt det nye men det er virkelig spændende og jeg glæder mig så meget...

jeg elsker også at madmor i vores sønners kender dem alle med navn og deres søskende og hvis der er et lille øjeblik så spørger ind til det man sidst snakkede om..

jeg glæder mig til at fortælle hende at det lykkedes for hun har også været en kæmpe inspiration for mig at det er den vej det skulle være og givet mig sparring omkring madmod og hvorhenne jeg eventuelt skulle søge henad..

der var 22 ansøgere og jeg blev en af 4 til samtale.. de var ikke i tvivl efter vores samtale om at det var mig de ville have.. men de var blevet bange pga det med børnene.. men det lykkedes og jeg er sikker på at det nok skal gå..

de små bliver jo også større og allerede næste år kan det være at min mand måske godt kan klare 2-3 timer alene med den ene så jeg alligelve kan hoppe afsted og lige få forberedt maden så pædagogerne selv kan gøre resten...

Anmeld Citér

23. august 2022

Wampires

StineW79 skriver:

Kæmpe stort tillykke! Sejt gået. Vh Stine 

mange tak :)

jeg er super glad men det er også skræmmende at kaste sig ud i noget nyt på den måde :)

Anmeld Citér

24. august 2022

Wampires

og så fik jeg lige et opkald med at efter at have snakket med mine referencer så ønsker de ikke længere at tilbyde mig stillingen..

de blev bekymret for om jeg kunne klare presset og så i forhold til fravær...

jeg er fuldkommen lammet følelsesmæssigt lige nu..

mit hovede gør ondt, jeg har kvalme og jeg skifter mellem følelsen af at bryde grædende sammen og have lyst til at skrige af alt og alle i vrede...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.