Det lykkedes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2022

Hanspige

Wampires skriver:

og så fik jeg lige et opkald med at efter at have snakket med mine referencer så ønsker de ikke længere at tilbyde mig stillingen..

de blev bekymret for om jeg kunne klare presset og så i forhold til fravær...

jeg er fuldkommen lammet følelsesmæssigt lige nu..

mit hovede gør ondt, jeg har kvalme og jeg skifter mellem følelsen af at bryde grædende sammen og have lyst til at skrige af alt og alle i vrede...

Ej hvor tarveligt godt nok dårlig stil. 

Kæmpe kram til dig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Wampires skriver:

og så fik jeg lige et opkald med at efter at have snakket med mine referencer så ønsker de ikke længere at tilbyde mig stillingen..

mit hovede gør ondt, jeg har kvalme og jeg skifter mellem følelsen af at bryde grædende sammen og have lyst til at skrige af alt og alle i vrede...

Det er fuldstændig uacceptabelt!! Jeg er så vred på dine vegne.

De skulle have talt med dine referencer FØR du blev tilbudt stillingen. Jeg har altså aldrig hørt magen.

De har smidt guld på gaden og det er deres tab <3

Anmeld Citér

24. august 2022

fehår

Wampires skriver:

Jeg er så vred på dine vegne og får helt ondt i maven! Sikke en lortemåde at behandle dig på. 

Godt, du ikke fik jobbet - det er garanteret ikke en rar arbejdsplads.

Anmeld Citér

24. august 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Wampires skriver:

Det lyder godt nok ikke professionelt. Normalt når man ansætter en siger man, vi vil gerne gå videre med dig. Og så kontakter man referencer. Men der er en (sikkert) uskreven regel om, at man som reference person ikke siger noget dårligt. Så skal man hellere sige nej til at være reference person.

Shit det er hårdt. Føler med dig. Du havde så mange gode tanker om madspild og økonomi, der bare var så fine.

Anmeld Citér

24. august 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Hanspige skriver:

Ej hvor tarveligt godt nok dårlig stil. 

Kæmpe kram til dig

tak..

ja og jeg havde endda snakket med den reference jeg ved der har været årsagen... jeg fortalte om hvad stillingen gik ud på og hun gav mig det indtryk at det da passede lige til mig og det ville hun gerne hjælpe mig med at opnå..

når så hende der skulle ansætte mig ringer så får jeg af vide at hun (åbenbart) havde en bekymring om jeg kunne passe ind og den fik hun bekræftet af min reference så nu er der alt muligt med et høringssvar jeg skal få i løbet af i dag og så skal jeg tage stilling til det inden fredag...

jeg er fuldkommen tom inden i.. jeg anede ikke hvad jeg skulle sige da hun ringede og gav mig beskeden.. stod så også midt i at være på vej ud af døren med de 2 små i hånden så var svært at bevare en positiv udstråling overfor dem efter den besked..

Anmeld Citér

24. august 2022

Panther

Profilbillede for Panther

Det lyder så mærkeligt og uprofessionelt håndteret. Så din reference har bekræftiget dem i, at det ville være en udfordring for dig i jobbet med barn syg? Har din reference oplevet meget barn syg fra dig? Og hvad handler det der høringssvar om? Er det stadig muligt for dig at få jobbet pba høringssvaret?

Er ked af det på dine vegne at det har været sådan en ufin proces. 

Anmeld Citér

24. august 2022

Carina:-)

24. august 2022

Carina:-)

Wampires skriver:

Sikke noget svineri! 

Referencer tjekker man sgu da inden samtale. 

Lyder vildt uprofessionelt.  Og håber du kan vende det til - at sådan et sted ville ikke have været godt til dig.

Ret dig op - det er absolut ikke dig der er noget galt med.

Jeg ansætter på daglig basis- og tro mig det du er blevet udsat for , er uprofessionelt og vanvittigt dårlig stil af en arbejdsplads. 

Det er ikke normen. 

Håber du formår at rejse dig igen.

Anmeld Citér

24. august 2022

Wampires

Panther skriver:

Det lyder så mærkeligt og uprofessionelt håndteret. Så din reference har bekræftiget dem i, at det ville være en udfordring for dig i jobbet med barn syg? Har din reference oplevet meget barn syg fra dig? Og hvad handler det der høringssvar om? Er det stadig muligt for dig at få jobbet pba høringssvaret?

Er ked af det på dine vegne at det har været sådan en ufin proces. 

Jeg har haft 4 dage med barn syg over 2.5 måneds abejde i vikariat hos den reference.. det er meget i forhold til hvordan det plejer generelt at være men vi var vanvittige uheldige med at de blev syge på skift...

det er altså foregået sådan her med dagene: dag1: mindstesøn vågnede med 39 i feber. Dag 2+3: mellemste fik feber og krampede hvorfor der skulle gå et ekstra døgn uden feber før han måtte komme afsted. Dag 4: Manden blev hentet af ambulancen kl. 2 om natten med brystsmerter uden de kunne forklare hvorfor på hospitalet- der ringede jeg og bad om fri da jeg ikke havde sovet af skræk for at han stoppede med at trække vejret resten af natten.

hvad jeg forstod så kunne jeg komme med indsigelse mod det eller sådan noget.. men jeg har virkelig ikke lyst til at arbejde et sted der skifter mening så hurtigt..

fik opkald med at de ville have mig og de glædede sig til at jeg skulle starte for jeg ville bare passe så godt ind med de ideer og holdninger jeg havde med.. til opkaldet i dag med at: "jeg blev bekræftet i min bekymring om at du ikke er den rette".. ehm det var ikke lige det indtryk jeg havde fået ved sidste samtale...

jeg ved godt at det absolut ikke er sådan det plejer at foregå eller børn foregå.. men derfor gør det stadig ondt..

jeg er i forvejen sårbar efter nedtur med stress og angst før min ledighed så det her var bare ikke lige det jeg havde brug for...

Anmeld Citér

24. august 2022

Wampires

Carina:-) skriver:

Sikke noget svineri! 

Referencer tjekker man sgu da inden samtale. 

Lyder vildt uprofessionelt.  Og håber du kan vende det til - at sådan et sted ville ikke have været godt til dig.

Ret dig op - det er absolut ikke dig der er noget galt med.

Jeg ansætter på daglig basis- og tro mig det du er blevet udsat for , er uprofessionelt og vanvittigt dårlig stil af en arbejdsplads. 

Det er ikke normen. 

Håber du formår at rejse dig igen.

tak..

helt sikkert om et par dage når det hele er lidt mere på afstand vil det mere være vrede over hvor dobbelt de har været fremfor at jeg føler det er mig der er forkert...

tak for at fortælle at det ikke altid er sådan.. blev godt nok lidt bange for om jeg skulle igennem den her rutchetur flere gange hvis jeg stadig søgte job indenfor det felt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.