Jer der vaccinerede jeres børn og unge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Mom skriver:

Selvfølgelig har du ret til at svare, det mener jeg nu heller ikke jeg skrev, at du ikke har. Jeg var sådan set bare i tvivl om hvorvidt du udelukkende var interesseret i, at få dit eget budskab frem.

Absolut ikke - en debattør gav udtryk for at hun ikke forstod hvorfor folk følte sig presset og jeg fortalte hvorfor vi følte os presset. 

en anden debattør oplyste baggrunden for vaccination af børn og jeg svarede, at jeg ikke var enig i hendes iagtagelser.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2022

Kastanje

IenFart skriver:

Jeg fortryder ikke og er ikke bange for langtidsbivirkninger hverken på egne eller barnets vegne.

Jeg forstår egentlig heller ikke hvorfor de følte sig så presset. Det kan jeg ikke genkende.

Really?

jeg har hele tiden ville lade mine børn vaccinere. Men der har da i den grad været et socialt pres for at blive vaccineret. ..?!!

Anmeld Citér

26. juni 2022

kamikaze

Vi fik den ældste vaccineret, og det var jeg glad for. I samme situation ville jeg gøre det samme igen.

Den primære forskel på nu og da er Omikron, som er sværere at stoppe og mindre farlig.

At vaccinerne ikke bremsede smittespredning er noget vrøvl. Det var netop vaccinerne der tøjlede smitten nok til at vi holdt åbent det meste af efteråret 2021. Kig bare på smittekurvene fra sidste sensommer, så har du bevis nok.

Anmeld Citér

26. juni 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Kastanje skriver:

Really?

jeg har hele tiden ville lade mine børn vaccinere. Men der har da i den grad været et socialt pres for at blive vaccineret. ..?!!

Jeg taler om min egen oplevelse ift vaccination af børn. Nej, jeg synes ikke der var et pres. Opfordring ja - men det må man jo tage som man vil. 

Ift. vaccination af voksne synes jeg begge "fløje" var gode til udskamme hinanden. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
kamikaze skriver:

Vi fik den ældste vaccineret, og det var jeg glad for. I samme situation ville jeg gøre det samme igen.

Den primære forskel på nu og da er Omikron, som er sværere at stoppe og mindre farlig.

At vaccinerne ikke bremsede smittespredning er noget vrøvl. Det var netop vaccinerne der tøjlede smitten nok til at vi holdt åbent det meste af efteråret 2021. Kig bare på smittekurvene fra sidste sensommer, så har du bevis nok.

Det er ikke rigtigt - se interview fra TV2 af den 27/12-2021 hvori Allan Randrup oplyser, at eksperterne godt vidste at vaccinerede kunne smitte, men at de undlod at oplyse befolkningen om det, idet de var så glade for at blive vaccineret 

det er ligeledes almen viden, at vaccinerede og uvaccinerede smittede på lige vilkår, så at vi holdt samfundet åbent pga vaccinerne er ikke korrekt. 

tænker du så også, at vi kun kan holde åbent dette efterår, hvis alle vaccineres igen - nu hvor B5 er så udbredt i samfundet ?

Anmeld Citér

26. juni 2022

lineog4

Boyz2 skriver:

Det er ikke rigtigt - se interview fra TV2 af den 27/12-2021 hvori Allan Randrup oplyser, at eksperterne godt vidste at vaccinerede kunne smitte, men at de undlod at oplyse befolkningen om det, idet de var så glade for at blive vaccineret 

det er ligeledes almen viden, at vaccinerede og uvaccinerede smittede på lige vilkår, så at vi holdt samfundet åbent pga vaccinerne er ikke korrekt. 

tænker du så også, at vi kun kan holde åbent dette efterår, hvis alle vaccineres igen - nu hvor B5 er så udbredt i samfundet ?

Jeg vidste da godt før 27.12. 2021, at man som vaccinerer kunne smitte, hvis man selv blev smittet - så oplever da ikke noget blev fortiet.

Og til ts - jeg fortryder ingen ting. Vi forældre træf et oplyst valg på vores børns vegne (og egne). Min ældste var over 18, hun bestemte selv. Den mellemste fik sine to stik og den yngste fik ingen fordi han nåede ar få cororna inden tilbuddet kom til han, og han var derfor naturligt immun, men havde han ikke så havde han fået vaccinen.

Det som udtales nu er jo egentlig bare, at vaccinen til børn ikke var nødvendig, ikke at det var forkert. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Hanspige

Det har jeg det helt fint med  

Det var det rigtige for os på det tidspunkt. 

Ser iøvrigt ikke at de siger de tog fejl? 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Janey

Profilbillede for Janey
Kastanje skriver:

Really?

Det er vist meget forskelligt, hvilket pres man har oplevet eller ikke oplevet. Vores børn er ikke vaccinerede, og vi har aldrig følt noget pres for, at de skulle blive det.

Hverken skolen, deres venner eller familie har spurgt til deres vaccinestatus. Jeg ved heller ikke om nogen af deres venner er vaccinerede ud over en enkelt, hvor moderen fortalte, at drengen skulle hen og vaccineres, da min og hendes dreng gerne ville have haft en legeaftale den dag. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Janey

Profilbillede for Janey
Boyz2 skriver:

Jer der vaccinerede Jeres børn og unge.

hvad tænker I når Søren Brostrøm siger:

“set i bakspejlet ikke fik meget ud af udvidelsen af vaccinationsprogrammet til børn – i hvert fald ikke når det kommer til epidemikontrol, som ellers var formålet med at gøre det. Siden er vi blevet klogere, og vi ville ikke gøre det samme i dag"

Og at han er "ked af", hvis forældre har følt sig presset af styrelsens vaccinekampagne.

tænker I ligesom Mette Frederiksen, at der jo ikke skete noget ved det eller er I bekymrede for langtidsbivirkninger - set I lyset af at regeringen jo famler rundt i blinde og åbenbart hele tiden bliver klogere?

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-06-26-foraeldre-rasende-efter-vaccineudmelding-fra-brostroem-jeg-er-virkelig-skuffet?fbclid=IwAR0l-dZlJOfZ5StK8MPUZI1hTbCgzKZb_1ouv3J8Fs-jAEIMwcogNDL4cx0

Nu er det godt nok ikke mig, du spørger da mine børn ikke blev vaccineret, men jeg kan ikke se, hvorfor forældre skulle fortryde vaccinen til deres børn og blive bange for langtidsbivirkninger, fordi den strategi man valgte den gang ikke viste sig at hjælpe med epidemikontrol. 

Der er tale om en strategi som man håbede ville give et bedre resultat, men det siger intet om sikkerheden ved vaccinen. Man kan mene, hvad man vil om regeringen (og jeg er ikke fan), men det er da heldigvis ikke dem, der skal sikkerhedsvurdere vacciner og andet medicin, men i stedet folk der er eksperter på området. Så måske slog strategien fejl, men det ændrer ikke på sikkerhedsvurderingen af vaccinen.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Janey skriver:

Nu er det godt nok ikke mig, du spørger da mine børn ikke blev vaccineret, men jeg kan ikke se, hvorfor forældre skulle fortryde vaccinen til deres børn og blive bange for langtidsbivirkninger, fordi den strategi man valgte den gang ikke viste sig at hjælpe med epidemikontrol. 

Der er tale om en strategi som man håbede ville give et bedre resultat, men det siger intet om sikkerheden ved vaccinen. Man kan mene, hvad man vil om regeringen (og jeg er ikke fan), men det er da heldigvis ikke dem, der skal sikkerhedsvurdere vacciner og andet medicin, men i stedet folk der er eksperter på området. Så måske slog strategien fejl, men det ændrer ikke på sikkerhedsvurderingen af vaccinen.

Faktum er dog at langtidsbivirkninger ikke ses før om 5-10 år og at ingen - heller ikke dem der har godkendt vaccinen - ved noget om dette da det kun er tiden der kan vise det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.