Jer der vaccinerede jeres børn og unge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.958 visninger
40 svar
107 synes godt om
26. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jer der vaccinerede Jeres børn og unge.

hvad tænker I når Søren Brostrøm siger:

“set i bakspejlet ikke fik meget ud af udvidelsen af vaccinationsprogrammet til børn – i hvert fald ikke når det kommer til epidemikontrol, som ellers var formålet med at gøre det. Siden er vi blevet klogere, og vi ville ikke gøre det samme i dag"

Og at han er "ked af", hvis forældre har følt sig presset af styrelsens vaccinekampagne.

tænker I ligesom Mette Frederiksen, at der jo ikke skete noget ved det eller er I bekymrede for langtidsbivirkninger - set I lyset af at regeringen jo famler rundt i blinde og åbenbart hele tiden bliver klogere?

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-06-26-foraeldre-rasende-efter-vaccineudmelding-fra-brostroem-jeg-er-virkelig-skuffet?fbclid=IwAR0l-dZlJOfZ5StK8MPUZI1hTbCgzKZb_1ouv3J8Fs-jAEIMwcogNDL4cx0

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2022

Linlin2022

Boyz2 skriver:

“set i bakspejlet ikke fik meget ud af udvidelsen af vaccinationsprogrammet til børn – i hvert fald ikke når det kommer til epidemikontrol, som ellers var formålet med at gøre det. Siden er vi blevet klogere, og vi ville ikke gøre det samme i dag"

Og at han er "ked af", hvis forældre har følt sig presset af styrelsens vaccinekampagne.

tænker I ligesom Mette Frederiksen, at der jo ikke skete noget ved det eller er I bekymrede for langtidsbivirkninger - set I lyset af at regeringen jo famler rundt i blinde og åbenbart hele tiden bliver klogere?

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-06-26-foraeldre-rasende-efter-vaccineudmelding-fra-brostroem-jeg-er-virkelig-skuffet?fbclid=IwAR0l-dZlJOfZ5StK8MPUZI1hTbCgzKZb_1ouv3J8Fs-jAEIMwcogNDL4cx0

Jeg fortryder det ikke. Mine blev vaccineret. Det blev vi også selv. Drengene og jeg blev smittet alligevel. Min mand og datter undgik.

vi gjorde hvad vi troede på var rigtigt dengang. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Boyz2 skriver:

Jeg fortryder det heller ikke. Vi gjorde hvad vi mener var/er det rigtige. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg fortryder ikke og er ikke bange for langtidsbivirkninger hverken på egne eller barnets vegne.

Jeg forstår egentlig heller ikke hvorfor de følte sig så presset. Det kan jeg ikke genkende.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
IenFart skriver:

Jeg fortryder ikke og er ikke bange for langtidsbivirkninger hverken på egne eller barnets vegne.

Jeg forstår egentlig heller ikke hvorfor de følte sig så presset. Det kan jeg ikke genkende.

Vi følte os især presset på vores de ældstes vegne. De var i hhv. 7/8 og 8/9 og deres hverdag blev påvirket af, at de ikke kunne gå i bl.a. fitness og biograf uden at skulle testes mens deres vaccinerede venner kunne smitte hinanden ad libitum.

Deres hverdag blev påvirket af, at de ikke kunne bevæge sig frit uden at de skulle huske at teste.

vi blev bekymret for, om de kunne rejse på skiferie med deres venner og om der på sigt ville blive rejst krav om vaccination / test ved brug af offentlige transportmidler.

de blev udskammet i skolen hvor deres venner ikke ville være i nærheden af dem og holdt dem ansvarlige for smitten også selv om de aldrig testede positiv for COVID førend december 2021 og ikke som de første i klassen. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Sådan kan man ikke sætte det op. Da vaccinen blev godkendt til børn og man anbefalede den, var delta den dominerende, og her ville det højst sandsynligt have haft en effekt at så mange børn som muligt blev vaccineret. 'Desværre' blev omikron dominerende på meget kort tid lige efter, og det ændrede spillereglerne fuldstændigt. For her kunne vaccinen ikke forhindre smitte, men alvorlig sygdom, og børnene blev ikke ret syge. Da min den ældste skulle have andet stik omkring nytår, var det allerede helt erkendt blandt sundhedsmyndighederne, og jeg tvivlede på om han skulle have andet stik, hvilket han dog endte med at få. 

Man kan altid være bagklog, men på det tidspunkt var det det rigtige at gøre. Hvis dine børn har gået i 8.-9. klasse har de vel fået tilbudt vaccinen langt tidligere end den gruppe de kalder 'børn' , altså de 5-12 årige, og det er jo kun denne gruppe man snakker om, da de blev vaccineret samtidig med at omikron blev dominerende

Anmeld Citér

26. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Sådan kan man ikke sætte det op. Da vaccinen blev godkendt til børn og man anbefalede den, var delta den dominerende, og her ville det højst sandsynligt have haft en effekt at så mange børn som muligt blev vaccineret. 'Desværre' blev omikron dominerende på meget kort tid lige efter, og det ændrede spillereglerne fuldstændigt. For her kunne vaccinen ikke forhindre smitte, men alvorlig sygdom, og børnene blev ikke ret syge. Da min den ældste skulle have andet stik omkring nytår, var det allerede helt erkendt blandt sundhedsmyndighederne, og jeg tvivlede på om han skulle have andet stik, hvilket han dog endte med at få. 

Man kan altid være bagklog, men på det tidspunkt var det det rigtige at gøre. Hvis dine børn har gået i 8.-9. klasse har de vel fået tilbudt vaccinen langt tidligere end den gruppe de kalder 'børn' , altså de 5-12 årige, og det er jo kun denne gruppe man snakker om, da de blev vaccineret samtidig med at omikron blev dominerende

Det er korrekt at mine de store blev tilbudt vaccinen tidligere end gruppen 5-11 år.
På det tidspunkt, da de store blev tilbudt vaccinen, var vi (min mand og jeg) godt klar over, at vaccinen ikke ville beskytte dem mod at smitte andre og at vaccinen derfor ikke ville have nogen effekt på smittespredningen. 

vaccinen har aldrig haft en effekt på Smittespredning heller ikke ved Delta varianten - dette vidste eksperterne også godt - se fx TV2 interview med Allan Randrup af den 27/12-2021 hvori han oplyser, at eksperterne allerede da vaccinerne kom til landet vidste, at den ikke ville stoppe smittespredningen.
Det har således intet at gøre med at omikron ændrede spillereglerne.

vaccinerene forhindrede heller ikke alvorlig sygdom hos børn og unge. Statistikkerne har allerede tidligt fortalt os, at uvaccinerede børn og unge ikke var i stor risiko for et farligt forløb.

Dette har intet at gøre med bagklogskab, idet alle disse informationer rent faktisk var tilgængelig meget tidligt i forløbet, de blev bare ignoreret / ikke lyttet til.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Boyz2 skriver:

Det er korrekt at mine de store blev tilbudt vaccinen tidligere end gruppen 5-11 år.
På det tidspunkt, da de store blev tilbudt vaccinen, var vi (min mand og jeg) godt klar over, at vaccinen ikke ville beskytte dem mod at smitte andre og at vaccinen derfor ikke ville have nogen effekt på smittespredningen. 

vaccinen har aldrig haft en effekt på Smittespredning heller ikke ved Delta varianten - dette vidste eksperterne også godt - se fx TV2 interview med Allan Randrup af den 27/12-2021 hvori han oplyser, at eksperterne allerede da vaccinerne kom til landet vidste, at den ikke ville stoppe smittespredningen.
Det har således intet at gøre med at omikron ændrede spillereglerne.

vaccinerene forhindrede heller ikke alvorlig sygdom hos børn og unge. Statistikkerne har allerede tidligt fortalt os, at uvaccinerede børn og unge ikke var i stor risiko for et farligt forløb, heller ikke uden vaccinerne.

Dette har intet at gøre med bagklogskab, idet alle disse informationer rent faktisk var tilgængelig meget tidligt i forløbet, de blev bare ignoreret / ikke lyttet til.

Så hvad er det du vil med debatten? Det kan jeg nemlig ikke helt gennemskue, altså om det reelt er at høre andres mening, eller blot få din egen vaccine/regerings mening igennem?

Anmeld Citér

26. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Så hvad er det du vil med debatten? Det kan jeg nemlig ikke helt gennemskue, altså om det reelt er at høre andres mening, eller blot få din egen vaccine/regerings mening igennem?

Jeg vil høre andres mening, men samtidigt forbeholder jeg mig ret til at svare på det der bliver skrevet / spurgt om. 

en debat er udveksling af meninger og synspunkter

Anmeld Citér

26. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Boyz2 skriver:

Jeg vil høre andres mening, men samtidigt forbeholder jeg mig ret til at svare på det der bliver skrevet / spurgt om. 

en debat er udveksling af meninger og synspunkter

Selvfølgelig har du ret til at svare, det mener jeg nu heller ikke jeg skrev, at du ikke har. Jeg var sådan set bare i tvivl om hvorvidt du udelukkende var interesseret i, at få dit eget budskab frem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.