Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:
Jeg har ikke et netværk der henter/bringer.. Men livet er nu bare sådan indrettet at arbejdslivet tar meget af ens tid. I mit tilfælde 37 timer om ugen, plus 1/2 times kørsel hver vej.
Ingen børn bliver forsømt ved at se deres forældre have et arbejdsliv.
Jeg tror nærmere det er dine psykiske og fysiske skavanker der står i vejen for dit arbejdsliv.
Drømmen om kun at arbejde fra 10-14 sætter ikke nok løn ind på kontoen til at indfri de drømme og udgifter der nu er ved at have hus/børn/biler/muligheder.
Men hvem ville passe dine børn når de er syge? eller ved lukkedage i vuggestuen???
eller når du er syg???
Jeg har aldrig sagt det skulle være 10-14 og jeg ved udmærket godt at drømmen jeg havde som ung om et hus aldrig kan realiseres...
men den drøm kan jeg godt klare at opgive for mine børns skyld...
jeg har haft arbejde hvor jeg afleverede sønnike i VS fredag morgen kl. 8 og først så ham igen lørdag aften kl 17.. det endte med at han spurgte sin far hvor bor mor henne for hun er her jo aldrig..
det gør jeg aldrig mere... mine børn skal opleve forældre der er tilstede og har overskud til at lave pjattelege helt til sengetid..
jeg står alene med 3 børn hver morgen fra kl. 6 til at vi går ud af døren k. 7.30.. 7.30 er hvis jeg virkelig non-stop er efter dem at de skal spise, den store skal stoppe med at lege og KUN gøre sig klar til at vi skal afsted.. derfor kan jeg ikke møde på en arbejdsplads kl. 7 1.5 times offentlig transport væk... sorry jeg kan ikke være flere steder på en gang..
og nej man bliver ikke forsømt hvis ens forældre kan rumme både job på 40 timer om ugen(og det bliver det hurtigt med transporten oveni tur/retur) og børnenes behov derudover.. men når man som jeg har været der og ved at det bare ikke fungerer hvorfor skal jeg så tvinge mine børn igennem det mareridt igen???
Anmeld
Citér