Hvem vil give sin mening? (ansøgning og c.v.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
Wampires skriver:

hvad er bullet form???

jeg vil så sige at jeg lige er blevet kaldt til samtale netop på min standardansøgning fordi den er meget anderledes...

min ansøgning handler om mig som person og mit c.v. lister de kompetencer jeg har.. jeg har ikke særlig mange så hvis jeg kun skulle skrive relevante udfra deres opslag (hvilket virkelig nogen gange er svært at se hvad pokker de egentlig søger af kvalifikationer udover uddannelser) så ville der stå 3 linjer max i c.v...

• Dette
  • er
  • bullet
  • form

punktform, med andre ord. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Har ikke så godt et råd mht. ansøgning og CV, men kan sige, at hjemmehjælpen/plejehjem nærmest ALTID søger folk.. Og de er ikke særlig kræsne.. Så er sikker på, at du sagtens kan få et vikar-job der, hvor du selv bestemmer timerne

Anmeld Citér

15. juni 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Wampires skriver:

Jeg har aldrig fået min LinkedIn ordentlig igang.. og nu aner jeg ikke hvor jeg skal starte...

jeg synes det er rodet at sidde med.. Jeg har prøvet at være i gang med at rette den til men har måtte opgive... Jeg kan endda se at flere af dem jeg søger hos opsøger min LinkedIn profil så jeg ville rigtig gerne at den blev bedre..

Til dem hvor jeg virkelig gerne vil have jobbet bliver den også specifik... altså ansøgningen...

mit c.v. er et generelt der beskriver mine færdigheder...

før mit nuværende var mit c.v. på 4 sider opdelt efter emner som jobs, uddannelse, sprog... inddelt med årstal og hvorhenne og beskrivelse af arbejdsopgaverne...

Min ansøgning var på en side altid...

Prøv at følge denne vejledning til at lave en god LinkedIn, det er ikke så bøvlet. Og prøv at se hvordan andres profiler ser ud for at hente inspiration.   https://ballisager.com/linkedin-profil-raad-og-eksempler/ 

Anmeld Citér

15. juni 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Unicorn1 skriver:

Har ikke så godt et råd mht. ansøgning og CV, men kan sige, at hjemmehjælpen/plejehjem nærmest ALTID søger folk.. Og de er ikke særlig kræsne.. Så er sikker på, at du sagtens kan få et vikar-job der, hvor du selv bestemmer timerne

Hvis jeg kunne håndtere det arbejdspres der var indenfor det felt ville jeg have hoppet med på at få uddannelse med jobgaranti som kommunen netop har haft tilbudt mig..

Jeg kan ikke håndtere det arbejdsmiljø der er desværre.. har veninder der har været ansat flere forskellige steder der har genfortalt hvad de oplever og det ville jeg aldrig kunne klare rent mentalt..

Anmeld Citér

15. juni 2022

Wampires

Minime2018 skriver:

Prøv at følge denne vejledning til at lave en god LinkedIn, det er ikke så bøvlet. Og prøv at se hvordan andres profiler ser ud for at hente inspiration.   https://ballisager.com/linkedin-profil-raad-og-eksempler/ 

tak for linket...

jeg tror det er den jeg har været igennem tidligere.. jeg har nu læst de første 10 linjer og jeg er allerede forpustet mentalt..

Jeg har prøvet at spørge mit netværk men desværre er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at få den rettet til på en god måde...

Jeg overvejer at bede kommunen om hjælp til det.. men det er svært for mig at indrømme at jeg faktisk er helt tabt når det kommer til sociale medier på den måde.. for ellers er jeg rimelig kvik til systemer og programmer... bare ikke når det handler om at sælge mig selv...

Anmeld Citér

15. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Wampires skriver:

Hvis jeg kunne håndtere det arbejdspres der var indenfor det felt ville jeg have hoppet med på at få uddannelse med jobgaranti som kommunen netop har haft tilbudt mig..

Jeg kan ikke håndtere det arbejdsmiljø der er desværre.. har veninder der har været ansat flere forskellige steder der har genfortalt hvad de oplever og det ville jeg aldrig kunne klare rent mentalt..

Hvad mener du?

Jeg har nu været to steder, og begge steder var rigtig gode.. Altså jo det er da hårdt fysisk nogle gange, især at gå så meget.. Men ellers synes jeg ikke, at det er slemt

Anmeld Citér

15. juni 2022

Wampires

Unicorn1 skriver:

Hvad mener du?

Jeg har nu været to steder, og begge steder var rigtig gode.. Altså jo det er da hårdt fysisk nogle gange, især at gå så meget.. Men ellers synes jeg ikke, at det er slemt

Det jeg har hørt i mit nærområde er at der aldrig er tid nok til beboerne..

alt for ofte er man nødt til at skynde sig og gøre kun lige akkurat det mest presserende...

det kan jeg ikke.. jeg bliver alt for involveret med dem jeg arbejder med.. jeg ville bryde hulkende sammen hver eneste gang Gamle Erda fortæller om at nu har hendes børn igen ikke kunnet komme på besøg pga de har for travlt med deres eget liv.. eller når der er en der dør..

nej det er ikke for mig.. jeg er for følsom og har tendens til stress...

også derfor jeg ikke skal tilbage til butiksarbejde.. jeg kan ikke klare det mentalt..

Anmeld Citér

15. juni 2022

Anonym

Wampires skriver:

Det jeg har hørt i mit nærområde er at der aldrig er tid nok til beboerne..

alt for ofte er man nødt til at skynde sig og gøre kun lige akkurat det mest presserende...

det kan jeg ikke.. jeg bliver alt for involveret med dem jeg arbejder med.. jeg ville bryde hulkende sammen hver eneste gang Gamle Erda fortæller om at nu har hendes børn igen ikke kunnet komme på besøg pga de har for travlt med deres eget liv.. eller når der er en der dør..

nej det er ikke for mig.. jeg er for følsom og har tendens til stress...

også derfor jeg ikke skal tilbage til butiksarbejde.. jeg kan ikke klare det mentalt..

Men hvad du høre fra andre er jo ikke din oplevelse? 
Hvis du rent faktisk bare fik en super god rutine og klarede dine opgaver til UG, ville du så stadig ikke søge jobbet, fordi din gamle tante oda fortæller om hvor skrækkeligt det var for HENDE? 
Du skal drage egne konklusioner og erfaringer. 
Du har et ansvar overfor dine børn at vise dem vejen i livet. Det er ikke altid lutter lagkage at stå op kl røv, arbejde og komme hjem igen kl 16 for så repeat næste dag. Men det er nu sådan at samfundet er skruet sammen at det kræver en fælles indsats for at alle hjul køre rundt. 
Jeg vil anbefale dig at danne dig egne erfaring  og en selvstændig holdning til arbejde. - derudover læse Steen Kræmers bog - Hit med jobbet. Den er god til at få vendt tanken om den stive og kedelige ansøgning- forrige år blev jeg tilbudt 5 ud af 6 stillinger jeg havde søgt efter jeg havde omformuleret min ansøgning. 

Anmeld Citér

15. juni 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Wampires skriver:

tak for linket...

jeg tror det er den jeg har været igennem tidligere.. jeg har nu læst de første 10 linjer og jeg er allerede forpustet mentalt..

Jeg har prøvet at spørge mit netværk men desværre er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at få den rettet til på en god måde...

Jeg overvejer at bede kommunen om hjælp til det.. men det er svært for mig at indrømme at jeg faktisk er helt tabt når det kommer til sociale medier på den måde.. for ellers er jeg rimelig kvik til systemer og programmer... bare ikke når det handler om at sælge mig selv...

Hmm.. ja så er det op ad bakke. Husk at have åbent sind. Tage en lille bid ad gangen. Man skal ikke kunne alt på en gang. Hvis ikke det var fordi jeg ikke ville genkendes eller gennemskues hvem jeg var ville jeg gerne hjælpe med din LinkedIn. Men du må have jobcenter/a-kasse på banen. Er sikker på de vil gøre det med dig. Eller spørg ud i dit netværk på fx Facebook om der er en frisk person der vil hjælpe dig. 

Anmeld Citér

15. juni 2022

Sprit25

Hvad blev der af den drømmeuddannelse, du snakkede om? 

Du virker presset på økonomi, job og mand. Har ikke rigtig nogen råd desværre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.