Hvem vil give sin mening? (ansøgning og c.v.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.217 visninger
38 svar
29 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg er jobsøgende og er virkelig i tvivl om hvordan man skal lave en god ansøgning og c.v...

specielt når jeg lige har læst at en ny stor undersøgelse viser at de kun bruger 1-5 minutter på at læse c.v. og kun 60% rent faktisk skimter selve ansøgningen..

Jeg har været igennem jeg ved ikke hvor mange forskellige jobsøgsningskurser der alle har hver deres måde det skal se ud på og som alle har haft mig til at starte forfra og lave hvad jeg selv føler er alt for lange af begge dele...

nu prøver jeg helt at skrotte det jeg har "lært" og starter forfra og gør sådan som det føles rigtigt for mig...

Men derfor kunne jeg godt bruge nogen ufrivillige øjne på hvordan set der ud udefra...

Jeg søger ALT hvad jeg overhovedet kan finde som kan passe med arbejdstiderne i forhold til at få det til at hænge sammen herhjemme... Så ansøgning og c.v. skal dække alt fra kontormus til køkkendame...

Jeg ved ikke lige hvordan jeg deler det jeg har lavet med Jer herinde så det må I også gerne hjælpe med ;)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2022

Panther

Profilbillede for Panther

Ansøgning (og i vis udstrækning også CV) bør i hvert fald være individuel til hvert job. Man kan ikke lave en generisk ansøgning og sende ud med spredehagl. Og cv’et bør også modificeres til at opliste erfaringer og kompetencer relevant for det enkelte job.

Ansøgning på max en side med et par underoverskrifter til at dele det op. CV fortrinsvis i bullet-form.

Anmeld Citér

14. juni 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg er jobsøgende og er virkelig i tvivl om hvordan man skal lave en god ansøgning og c.v...

specielt når jeg lige har læst at en ny stor undersøgelse viser at de kun bruger 1-5 minutter på at læse c.v. og kun 60% rent faktisk skimter selve ansøgningen..

Jeg har været igennem jeg ved ikke hvor mange forskellige jobsøgsningskurser der alle har hver deres måde det skal se ud på og som alle har haft mig til at starte forfra og lave hvad jeg selv føler er alt for lange af begge dele...

nu prøver jeg helt at skrotte det jeg har "lært" og starter forfra og gør sådan som det føles rigtigt for mig...

Men derfor kunne jeg godt bruge nogen ufrivillige øjne på hvordan set der ud udefra...

Jeg søger ALT hvad jeg overhovedet kan finde som kan passe med arbejdstiderne i forhold til at få det til at hænge sammen herhjemme... Så ansøgning og c.v. skal dække alt fra kontormus til køkkendame...

Jeg ved ikke lige hvordan jeg deler det jeg har lavet med Jer herinde så det må I også gerne hjælpe med

Du skal lave forskellige uopfordrede ansøgninger og cv til forskellige formål og virksomheder. Så du fremhæver dig som hhv kommendame, som kontormus etc. Dette for at virke mere seriøs. Du kan også ringe til virksomheder du synes virker spændende og fortælle om hvad du er for en.

du er nødt til at skille dig ud og målrette ansøgningerne for virksomhederne tager ikke en standardansøgning seriøst. Prøv også at lave jobagenter med titler som Officemanager, receptionist, kontorassistent etc. 

og en god LinkedIn er ikke at forglemme. Og allerhelst med brug anbefalingsfunktionen så du får det med. 

Anmeld Citér

14. juni 2022

Anonym

Wampires skriver:

Jeg ved ikke lige hvordan jeg deler det jeg har lavet med Jer herinde så det må I også gerne hjælpe med ;)

Du er velkommen til et sende det til mig, jeg vil gerne kigge det igennem. Har ikke nogen hr baggrund, men har altid fået at vide at jeg laver skide gode ansøgninger/cv.

Anmeld Citér

14. juni 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Som de andre siger, uden overhovedet at have set din ansøgning og CV, så kan jeg allerede sige at du gør en kæmpe fejl ved at tro du kan lave 1 ansøgning og 1 cv, der både henvender sig til jobs som køkkenmedarbejder og kontormus. Det er useriøst for virksomhederne og viser at du ikke er specielt interreseret i dem, specifikt. 

Anmeld Citér

14. juni 2022

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Jeg tilslutter mig de andres svar med at du SKAL rette ansøgningen til den virksomhed og lige netop det job du gerne vil søge. Og CV'et bør også tilpasses, men det er lettere med CV'et at genbruge meget af det skrevne. 

Du må gerne sende CV og ansøgning til mig, så vil jeg gerne læse det igennem og give den feedback jeg er i stand til at give dig. Jeg har hjulpet min mand rigtig meget med ansøgninger også har også selv læst en del ansøgninger-

Anmeld Citér

15. juni 2022

Wampires

Minime2018 skriver:

Du skal lave forskellige uopfordrede ansøgninger og cv til forskellige formål og virksomheder. Så du fremhæver dig som hhv kommendame, som kontormus etc. Dette for at virke mere seriøs. Du kan også ringe til virksomheder du synes virker spændende og fortælle om hvad du er for en.

du er nødt til at skille dig ud og målrette ansøgningerne for virksomhederne tager ikke en standardansøgning seriøst. Prøv også at lave jobagenter med titler som Officemanager, receptionist, kontorassistent etc. 

og en god LinkedIn er ikke at forglemme. Og allerhelst med brug anbefalingsfunktionen så du får det med. 

Jeg har aldrig fået min LinkedIn ordentlig igang.. og nu aner jeg ikke hvor jeg skal starte...

jeg synes det er rodet at sidde med.. Jeg har prøvet at være i gang med at rette den til men har måtte opgive... Jeg kan endda se at flere af dem jeg søger hos opsøger min LinkedIn profil så jeg ville rigtig gerne at den blev bedre..

Til dem hvor jeg virkelig gerne vil have jobbet bliver den også specifik... altså ansøgningen...

mit c.v. er et generelt der beskriver mine færdigheder...

før mit nuværende var mit c.v. på 4 sider opdelt efter emner som jobs, uddannelse, sprog... inddelt med årstal og hvorhenne og beskrivelse af arbejdsopgaverne...

Min ansøgning var på en side altid...

Anmeld Citér

15. juni 2022

Wampires

Anonym skriver:

Du er velkommen til et sende det til mig, jeg vil gerne kigge det igennem. Har ikke nogen hr baggrund, men har altid fået at vide at jeg laver skide gode ansøgninger/cv.

Vil du være sød at sende mig en PB så jeg kan sende det til dig? Jeg kan ikke se hvem der er bag en anonymt opslag ;)

Anmeld Citér

15. juni 2022

Wampires

Mor11 skriver:

Som de andre siger, uden overhovedet at have set din ansøgning og CV, så kan jeg allerede sige at du gør en kæmpe fejl ved at tro du kan lave 1 ansøgning og 1 cv, der både henvender sig til jobs som køkkenmedarbejder og kontormus. Det er useriøst for virksomhederne og viser at du ikke er specielt interreseret i dem, specifikt. 

Jeg laver heller ikke 1 der skal til alle..

jeg har en standardform der bruges og så rettes ansøgning til hvis der er noget specifikt der skiller sig ud i virksomhedens opslag..

jeg er nået dertil hvor jeg faktisk ikke rigtig orker at gøre en ekstra indsats når virksomhederne heller ikke gør.. det er så tydeligt at det er et standardskema de udfylder med alt muligt irrelevant information så de ting man faktisk har brug for at vide forsvinder i mængden...

Så dem hvor jeg kan se at de har gjort en indsats så gør jeg det også...

resten får standarderne..

C.v. har indtil nu være på 4 sider..

Nu kortet ned til 1 side som jeg føler beskriver alt det jeg kan opstillet i punktform...

Det er meget få virksomheder jeg har fået interesse i specifikt.. jeg søger rigtig meget fordi det skal jeg... ikke fordi jeg rent faktisk føler at det her arbejde vil jeg kunne varetage mere end 3 måneder førend jeg vil ryge ned med stress igen...

rigtig mange steder bruger jo også bare de der online formularer i dag hvor du faktisk slet ikke skriver noget om dig selv.. det er rent c.v. opstilling...

Anmeld Citér

15. juni 2022

Wampires

Panther skriver:

Ansøgning (og i vis udstrækning også CV) bør i hvert fald være individuel til hvert job. Man kan ikke lave en generisk ansøgning og sende ud med spredehagl. Og cv’et bør også modificeres til at opliste erfaringer og kompetencer relevant for det enkelte job.

Ansøgning på max en side med et par underoverskrifter til at dele det op. CV fortrinsvis i bullet-form.

hvad er bullet form???

jeg vil så sige at jeg lige er blevet kaldt til samtale netop på min standardansøgning fordi den er meget anderledes...

min ansøgning handler om mig som person og mit c.v. lister de kompetencer jeg har.. jeg har ikke særlig mange så hvis jeg kun skulle skrive relevante udfra deres opslag (hvilket virkelig nogen gange er svært at se hvad pokker de egentlig søger af kvalifikationer udover uddannelser) så ville der stå 3 linjer max i c.v...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.