Hvor glad er du for dit job, og må det fylde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Mit arbejde fylder noget, da jeg i perioder arbejder forholdsvis mange timer. Men det fylder ikke alt og jeg checker som udgangspunkt ikke mail eller teams uden for arbejdstid. Men det er klart at det fylder væsentlig mere når det ikke går så godt. 

Ja, jeg stoler på og er glad for både mine kolleger og min chef.

Jeg arbejder som QA i en udviklingsafdeling. Jeg har aldrig på noget tid i mit liv vidst hvad jeg ville lave når jeg blev voksen og sådan er det stadig. Så det kommer an på om der byder sig noget mere spændende til. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut
Anonym skriver:

Ja en lille hurtig rundsørgelse, omkring et emne, jeg længe har tænkt over. 

1- Er du glad for dit job?

2- Hvor meget fylder dit job?

3- Er du glad for din chef?

4- Stoler du på din chef?

5- Er du glad for dine kollegaer?

6- Stoler du på dine kollegaer?

7- Hvad er dit job/stilling?

8- Er der noget, du heller ville arbejde med?

Hilsen den nysgerrige, der elsker mine kollegaer, selve mit job og min uddandelse, men som har fået ny chef, der langsomt dræber vores ellers fantastiske arbejdsplads, og har fået mig selv og flere til at overveje at sige op.. 

1: Ja

2: Som regel fylder det når jeg er på arbejde - og på den gode måde når jeg har fri - jeg kan godt lide at tale om mit arbejde og få nye ideer. Nogle gange kan der dog være sager, som fylder på den dårlige måde, og så kan det godt fylde alt for meget.

3: Ja

4: Ja, jeg stoler på, ledelsen gør deres bedste i nogle svære situationer. Jeg er ikke altid enig.

5: Ja

6: Ja

7: Folkeskolelærer

8: Nogle gange. Det er et hårdt job. Jeg gad godt arbejde med kulturformidling, fx gennem folkekirken. Men jeg tror ikke, jeg er færdig med at være lærer endnu. Måske om nogle år.

Anmeld Citér

27. maj 2022

B&J

Lige pt er jeg på barsel men før det var jeg sygemeldt pga en diskusprolaps i natten.

jeg ELSKER som i ELSKER mit arbejde og jeg glæder mig så meget til januar når jeg skal tilbage, det fylder 70 % af mit liv og jeg har fantastiske kollegaer og chef og jeg føler mig heldig fordi jeg har så dejligt et arbejde og jeg arbejder i en tøjbutik Zizzi og vi har jordens skønneste kunder og jeg ved mange af dem savner mig og jeg savner dem jamen jeg kunne blive ved

Anmeld Citér

27. maj 2022

Anonym

Jer, der arbejder med/inden for HR, hvilken uddannelsesvej har I taget? 

Og kan I fortælle lidt mere om jeres arbejdsopgaver? 

Anmeld Citér

27. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Mht HR

Jeg er uddannet psykolog og har taget diverse testcertificeringer gennem tiden samt coach uddannelse og proceskonsulent uddannelse. Har arbejdet med rekruttering og teamudvikling i 18-20 år fra jeg var 24 år og blev færdig med kandidatstuderende. 

Opgaver: 

Opstartsmøde med ledere vedr. rekruttering

Rettelse af annoncer

Opslag af annoncer

Adskillige samtaler med testtilbagemeldinger på kognitive tests og personanalyser.

Workshops med fokus på samarbejdet i et team, hvor jeg også bruger en profilanalyse og danner en teamprofil

Deltagelse på DSE messe for at tiltrække ingeniører

Anmeld Citér

27. maj 2022

Anonym

Jeg er uddannet kontorfunktionær med speciale i offentlig administration.

Jeg arbejder som HK’er i en stor statslig styrelse, hvor vi er inddelt i tre teams - jeg sidder i det administrative team.

Dvs. Jeg sidder med spørgsmål om løn, barsel og ferie. Udarbejder barselsplaner, aftaler om  plustid, arbejdstidsændringer, rokeringer, udlån, fratrædelser, seniorordninger…alt der har med et ansættelsesforhold af gøre

Den største opgave er at taste data ind i vores HR system. Det er det, der danner baggrund for næsten al personale data.

Det lidt mere hardcore tager juristerne sig af.

Min arbejdsdag er alsidig og spændende  Og personlig og faglig udvikling er der massere af og mulighederne er mange.

Anmeld Citér

27. maj 2022

Anonym

Tak for begge jeres svar  

Jeg står lidt ved en skillevej, og er begyndt at overveje andre veje på arbejdsmarkedet

Anmeld Citér

27. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Tak for begge jeres svar  

Jeg står lidt ved en skillevej, og er begyndt at overveje andre veje på arbejdsmarkedet

Jeg sadlede selv om og påbegyndte min elevtid i 2013. Det tog to år. Efter en midlertidig stilling, var jeg så heldig at lande en fastansættelse i en nyoprettet stilling i HR. Her har jeg været i 6 år og stor trives i min stilling

Jeg har aldrig fortrudt, at jeg sadlede om. Jeg arbejdede som cater i et stor facility management firma. Stod i det kolde køkken på en kæmpe uddannelsesinstitution og knoklede røven ud af bukserne. Det er ikke en branche du bliver gammel i…så efter de første tegn på både overbelastning og slid begyndte at melde sig, traf jeg beslutningen om at ændre retning  Og har ikke fortrudt et sekund!

Anmeld Citér

27. maj 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

1- Er du glad for dit job? Ja.. men kunne være mere fagligt bredt udfordrende.

2- Hvor meget fylder dit job? Jeg har flex tid .. så på den måde har jeg ikke overarbejde. Men det har fyldt en del der sidste halve årfordi vi har været næsten halvt bemandet…. Barsel/ en der søgte nye udfordringer internt osv.. Der er røget nogle timer ind på flex kontoen.

3- Er du glad for din chef?  Bestemt

4- Stoler du på din chef? 100 pct

5- Er du glad for dine kollegaer?  Mine kollegaer og vores interne tillid og relation er den primære årsag til at jeg bliver i min stilling.

6- Stoler du på dine kollegaer?  100 pct. altså dem der er i mit eget lille team. Vi har hinandens ryg.

7- Hvad er dit job/stilling? Jeg arbejder i HR med rekruttering.

8- Er der noget, du heller ville arbejde med? Jeg er meget glad for rekruttering og Hr generelt

Dejligt, at du er glad for dit job��

Anmeld Citér

27. maj 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

80 pct cirka - der siger op- gør det pga nærmeste chef.

Hvad gør han/ hun der er irriterende?

Uha der er mange ting, men for at nævne bare et par ting, så er chef bla ikke uddannet leder, og bruger os derfor som forsøgs kaniner, under hendes udd til leder. 

Hun træffer rigtig mange mærklige beslutninger, som tydelig viser at hun ikke forstår, at hun ikke forstår vores fagområde. Vi er et botilbud, uddannet pædagoger. Hun er sygeplejerske, og har derfor erfaring indenfor et helt andet område (som hun er dygtig til)  Men det giver nogen klare kommunikations problemer.

Hun ansætter folk, uden at tage os med i processen, hvilket har givet nogen skæve ansættelser, hvor vi har brugt tid på at lære dem op, i vores bruger, også er de stoppet efter et par mdrer, fordi de heller vil arbejde indenfor deres eget fag, som feks ergoterapeut, fys, lære, og MANGE andre ting. Hun har haft ansat nogen meget unge vikar, som ikke har haft erfaring med voldsomt udrreagerende borger, hvilket har været mega traumatiske for de unge mennesker.

Chefen er bedste ven med øverste ledelse, som desuden har ansat hende/ham som afdelingsleder på min afdeling, samt ansat en anden ven, som afdelingsleder, på en anden afdeling. Dette gør det svært at gå til ledelsen, med ledelses problemer...

Der er ALDRIG styr på vores arbejdsplan. Vi får vagtplanerne for sent. Vi fik først at vide hvilken uger, vores sommerferie lå, lige før påske. Vi skulle have haft dem senest første marts. Når vi påpeger fejl og mangler i arbejdsplanen, får vi at vide, at vi skal lade være med at være så krævende/finde på historie, om at tingende ikke hænger sammen.

Hun er rigtig tit syg.

Hun er sjældent i huset= umulig at få fat på.

Og jeg kunne blive ved, og ved og ved��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.