Ville I italesætte dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2022

Anonym trådstarter

My1234 skriver:

Jeg ville aldrig gå til ledelsen og klage over en kollega. Jeg ville holde den på egen banehalvdel  og fokusere på egne arbejdsvilkår. Så må de selv konkludere resten  

Ja….? Det er også lidt det der er min pointe  men jeg er jo nødt til, at finde en formulering

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2022

Anonym trådstarter

My1234 skriver:

Jeg ville aldrig gå til ledelsen og klage over en kollega. Jeg ville holde den på egen banehalvdel  og fokusere på egne arbejdsvilkår. Så må de selv konkludere resten  

Men jeg kan måske sige jeg er frustreret over fraværet på stuen….? Og at der frustrerer mig, at jeg skal bruge så meget krudt på at tænke løsninger osv når der er fravær på stuen

Anmeld Citér

9. maj 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Har du ikke en TR du kan snakke med i første omgang?

Anmeld Citér

9. maj 2022

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Har du ikke en TR du kan snakke med i første omgang?

Tjo….. men… jeg er nok bedre til den direkte forretningsgang. Og har nok aldrig helt forstået hvad TR skulle hjælpe med. Ledelsen bør jo tale med min kollegA. På mine tidligere jobs, blev man kaldt ind ril samtale ved 3 sygeperiode på 6mdf…

Anmeld Citér

9. maj 2022

Cirkeline87

Jeg synes  du skal  gå til lederen og italesætte hvordan dette påvirker dig negativt bare husk at holde den på din egne bane halvdel. for i sidste ende kan du     ned med stress og   blive sygemeldt. For der er inden tvivl om af det giver dårlig trivsel.

Anmeld Citér

9. maj 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg vil gribe fat i min fagforening og vide hvordan mine rettigheder er ifht. tvunget overarbejde ifbm. andres sygdom. 
Dernæst vil jeg tage en snak med ledelsen omkring hvad de fremover kan forvente af dig omkring overarbejde mv. grundlæggende må det vel væres ledelsens ansvar at der er dækket ind med personale, det er det en ledelse får deres løn for?

Anmeld Citér

9. maj 2022

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres forskellige bud

Anmeld Citér

9. maj 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har haft sådan en kollega. Nu arbejder jeg godt på døgnområdet, med blandet vagter morgen og aften og hver anden weekend. 

Hun var i min weekend og minimum 1 af mine andre vagter i løbet af ugen. 

Hun meldte sig endten syg, eller prøvede hele tiden at bytte rundt på vagter. 

Det vil sige, at hvis hun feks havde morgenvagt fredag, aftenvagt lørdag og aftenvagt søndag, så ku man være helt sikker på hun meldte sig syg lørdag, hvis ik hun ku få fri, eller få den byttet til en morgenvagt.

Dette betød at vi flere gange pr mdr manglede hendes arbejdskraft. Hvilket igen betød at en af os andre blev pålagt at blive i hendes vagt/møde før ind osv osv.

Til sidst påvirkede det hele vores arbejdsmiljø. Vi prøvede virklig at være fleksible, forstående og at snakke med hende om hvorfor. Sener blev det til, at vi ik ville bytte med hende/nægtede at tage hendes vagter for hende eller at blive extra.

Vi gik både til vores tr og vores chef, og til sidst blev hun fyret, fordi vi var 4 andre i vores weekend, der truende chefen med at sige op, hvis ik hun blev fyret/forflyttet til en anden afdeling.

Det jeg vil sige ked mit skriv er

1 prøv at snakke med hende om, om hun er ok. Er hun stresset, eller andet der ka undskylde hendes fravær?

2 gå til jeres tr.

3 gå til jeres chef, og fortæl at du er oprigtigt bekymret for din kollega, men at hendes fravær påvirker din og jeres kollegaer enormt negativt.

4 hun har gel under alle omstændigheder været til trivselssamtale med chefen, efter 3 sygdoms periode? Og ellers er det vist på høje tid. Vh Stine 

Anmeld Citér

9. maj 2022

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg har haft sådan en kollega. Nu arbejder jeg godt på døgnområdet, med blandet vagter morgen og aften og hver anden weekend. 

Hun var i min weekend og minimum 1 af mine andre vagter i løbet af ugen. 

Hun meldte sig endten syg, eller prøvede hele tiden at bytte rundt på vagter. 

Det vil sige, at hvis hun feks havde morgenvagt fredag, aftenvagt lørdag og aftenvagt søndag, så ku man være helt sikker på hun meldte sig syg lørdag, hvis ik hun ku få fri, eller få den byttet til en morgenvagt.

Dette betød at vi flere gange pr mdr manglede hendes arbejdskraft. Hvilket igen betød at en af os andre blev pålagt at blive i hendes vagt/møde før ind osv osv.

Til sidst påvirkede det hele vores arbejdsmiljø. Vi prøvede virklig at være fleksible, forstående og at snakke med hende om hvorfor. Sener blev det til, at vi ik ville bytte med hende/nægtede at tage hendes vagter for hende eller at blive extra.

Vi gik både til vores tr og vores chef, og til sidst blev hun fyret, fordi vi var 4 andre i vores weekend, der truende chefen med at sige op, hvis ik hun blev fyret/forflyttet til en anden afdeling.

Det jeg vil sige ked mit skriv er

1 prøv at snakke med hende om, om hun er ok. Er hun stresset, eller andet der ka undskylde hendes fravær?

2 gå til jeres tr.

3 gå til jeres chef, og fortæl at du er oprigtigt bekymret for din kollega, men at hendes fravær påvirker din og jeres kollegaer enormt negativt.

4 hun har gel under alle omstændigheder været til trivselssamtale med chefen, efter 3 sygdoms periode? Og ellers er det vist på høje tid. Vh Stine 

Tak for dit svar. Nej, hun har IKKe været til samtale!!

Anmeld Citér

9. maj 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Anonym skriver:

Tjo….. men… jeg er nok bedre til den direkte forretningsgang. Og har nok aldrig helt forstået hvad TR skulle hjælpe med. Ledelsen bør jo tale med min kollegA. På mine tidligere jobs, blev man kaldt ind ril samtale ved 3 sygeperiode på 6mdf…

Tænker bare det ville være rart at have helt styr på dine rettigheder, før du går til ledelsen. Hvor meget må de rent faktisk rykke rundt på dine arbejdstider med så kort varsel osv? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.