Lille familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2022

Carina:-)

Vi har en stor familie 80 plus ... men vores børn gider ikke have onkler tanter kusiner og fætre med som de alligevel kun ser til de klassiske familiefester. 

Og i vores venner kreds er aftalen- at vi ikke inv til familiefest- for så kan vi rende hver eneste weekend til alle mulige ting - hvor vi alligevel ikke får talt med værtsparret. 

Så vi Inv kun de allernærmeste- og til vores datters konfirmation her for 1 uge siden - var vi så 19 personer. 

Vi havde en hyggelig og intim fest med god mad og drikke .

Og ikke en ja sorry to say - upersonlig fest med en masse " fyld" af folk man kun inv fordi det skal se stort ud

Og kan se i børnenes klasser - at de fleste er lige som os.

Man gider bare ikke de der familiefester med tante Åge længere - 

Og tro mig - ingen går en dyt op i hvad I har for en fest - hvor mange der kommer , og antal drinks der bliver skyllet ned. 

Folk kunne ikke være mere ligeglade. 

Så glæd dig til en hyggelig dag - hvor du rent faktisk når at tale med alle .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Selvom det er nemt nok at sige, så tror jeg, du bekymrer dig unødigt. Man har jo immervæk den familie, man har, og jeg er sikker på, at der er andre i klassen, der har små familier også. Ellers har mange jo venner, naboer, barnets venner eller andre der er tæt på jer med. 

Min fornemmelse er, at de unge mennesker ikke sammenligner så meget antallet af gæster, men mere typen af fest og ikke mindst gaver inkl. pengebeløb. Nu I ikke skal have så mange gæster med, kunne der måske være råderum til, at I giver jeres barn en pæn sum i pengegave eller noget andet stort, så han/hun ikke står tilbage der. Og inddrag den unge i, hvilken dag han/hun ønsker. 

Anmeld Citér

21. maj 2023

Anonym

Kender det godt, og det er en trist følelse. Så, du er ikke alene. 

Anmeld Citér

22. maj 2023

Timf

Profilbillede for Timf

Ih hvis vi blev så lidt ville jeg finde på noget ekstra fedt at lave ud over en normal fest, for at det blev ekstraordinært tror det handler om hvad man tænker på fedt at kunne nå at have gode samtaler med alle sine gæster og ikke kun nærmest er hurtigt hej og hvordan går det. 

Anmeld Citér

22. maj 2023

Carina:-)

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.