Anonym skriver:
God aften alle 
Nu hvor det er konfirmationstid for mange unge så kommer mine tanker på spil….
For jeg frygter faktisk lidt den dag mine børn skal konfirmeres (hvis de altså vil) 
For vores familie er meget lille…vi er faktisk kun 9. Jeg, min kæreste, vores 2 børn, min svoger, hans kæreste, min mor og svigerforældre. Og nej hvor jeg syntes det er pinligt 
Og jeg bliver faktisk ked af det på mine børns vegne
Vi var også kun 10 til min konfirmation og jeg kan huske, at jeg hadede at fortælle hvor få vi faktisk blev når jeg kunne høre hvor mange mine klassekammerater blev
Og sådan har jeg det igen på mine børns vegne. Jeg gruer for når mine kollegaer engang vil spørge hvor mange vi bliver!!
Jeg har lyst til at lyve….for jeg syntes det er pinligt, og det er som om, at alle har mega store familier, og at der er en forventning til det! Det er vi bare ikke….
Vil de ikke syntes, at det er underligt at vi kun bliver så få?? Hvad vil de tænke??
Ja, det kører rundt i hovedet på mig.
Er der andre med mindre familier herinde?? Har I nogle erfaringer?? Også jer med bekendte til små familier osv?? Jeg føler, at vi er den eneste med så lille en familie og det er ikke rart 
Vores den ældste skal konfirmeres her 15 maj.
Vi bliver 16.
Jeg har haft samme tanke med vi ikke bliver så mange, så det bliver jo heller ikke så mange penge vores søn vil få i gave. (Flere i familien har ikke den store økonomi)
Vi har lavet opsparing til denne dag siden hans fødsel.
Og da vi ikke er flere har vi valgt at fejre dagen på resturante til kuvert pris på 800 pr person.
Derudover giver vi forældre meget dyre gaver. (Alle ønsker bliver opfyldt)
Samlet set koster det hele 35000
Gaver udgør Ca 15000