Lille familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har også en lille familie, måske også derfor at jeg har mange veninder den dag idag, jeg kunne hurtigt få samlet 15 personer udover min familie. Mine veninder, deres mænd og børn og et par naboer

har i seriøst kun ét venne-par eller underdriver du lidt? Jeg håber ikke at det lyder forkert, jeg er bare nysgerrig.

Ja, vi har kun 1 vennepar. Så har jeg derudover 2 veninder… Men okay….vi er begge introverte typer. Vi har det bedst i vores egen lille familie’s omgangskreds. Men selvom vi er det, har jeg stadig de dumme tanker  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Ja, vi har kun 1 vennepar. Så har jeg derudover 2 veninder… Men okay….vi er begge introverte typer. Vi har det bedst i vores egen lille familie’s omgangskreds. Men selvom vi er det, har jeg stadig de dumme tanker  

Men du synes en fest med 8-10 er det fedeste … så er det da også det bedste ? hvorfor holde en stor fest hvis man ikke ønsker det? … for at tilfredsstille andre?

Jeg kan fortælle dig at folk der inviterer 80 mennesker ofte  ikke er tætte med dem alle…..overhoved.

Anmeld Citér

26. april 2022

B&J

Jeg har faktisk en stor familie men har slet ikke kontakt med ret mange pga en messe i fortiden så nu til barnedåb bliver vi 21 og det er jeg taknemlig for. for vi kunne sagtens være over 50 hvis familien havde holdt sammen 
men kan godt følge dine tanker fordi når vores lille 2mdr pige skal konfirmeres pyh så tror jeg ikke vi er ret mange tilbage for mange af dem er godt oppe i årene. Og tanken slog mig virkelig da mon ene onkel sagde hvis jeg ikke er her om 2år så har jeg gemt nogle penge til Daniel han skal have i konfirmations gave. SHIT sådan nåede måtte han ikke sige for han bliver kun 70 i næste måned men folk bliver desværre ikke så gamle i familien

Anmeld Citér

27. april 2022

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg har kun min mor og ingen søskende - min far døde da jeg var teenager og både min mors og fars familie hr vi ingen kontakt til pga arvestridigheder på begge sider. Min mand har 4 søskende med familier som vi ikke ser da de alle er meget forskellige og aldrig har været tætte, min svigermor laver ikke andet en splid og så har vi min svigerfar. Heldigvis har vi skønne venner og min barndomsveninde er moster for mine drenge. Jeg var også trist i starten da vi så småt er i gang med planlægning af konfirmation til næste år fordi jeg synes det er ærgeligt at min søn ikke har så meget familie når nu der faktisk er mange på min mands side. Men jeg er kommet frem til at det vigtigste er at han får en dag præcis som han ønsker sig med dem han holder af og som holder af ham - i stedet for vi er mange som så ikke vil snakke sammen pga af et eller andet og det så bliver akavet. Vi bliver 22 hvis alle kommer

Anmeld Citér

29. april 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Men du synes en fest med 8-10 er det fedeste … så er det da også det bedste ? hvorfor holde en stor fest hvis man ikke ønsker det? … for at tilfredsstille andre?

Jeg kan fortælle dig at folk der inviterer 80 mennesker ofte  ikke er tætte med dem alle…..overhoved.

Ja, det er nok mest omgivelserne jeg på en måde vil tilfredsstille hvis man kan sige det sådan, men også min datter. Jeg tænker ikke, at det er særlig sjovt for hende at fortælle hvor få vi egentlig bliver når højst sandsynligt de fleste fra hendes klasse er mange flere i familierne. 
Sådan havde jeg det ihvertfald da jeg skulle fortælle hvor mange vi blev osv. Vi var nemlig heller ikke mange til min konfirmation. 

Anmeld Citér

29. april 2022

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

jeg har kun min mor og ingen søskende - min far døde da jeg var teenager og både min mors og fars familie hr vi ingen kontakt til pga arvestridigheder på begge sider. Min mand har 4 søskende med familier som vi ikke ser da de alle er meget forskellige og aldrig har været tætte, min svigermor laver ikke andet en splid og så har vi min svigerfar. Heldigvis har vi skønne venner og min barndomsveninde er moster for mine drenge. Jeg var også trist i starten da vi så småt er i gang med planlægning af konfirmation til næste år fordi jeg synes det er ærgeligt at min søn ikke har så meget familie når nu der faktisk er mange på min mands side. Men jeg er kommet frem til at det vigtigste er at han får en dag præcis som han ønsker sig med dem han holder af og som holder af ham - i stedet for vi er mange som så ikke vil snakke sammen pga af et eller andet og det så bliver akavet. Vi bliver 22 hvis alle kommer

22 er da også en god del  Hvis vi kunne blive 22 så ville jeg være glad, men det gør vi bare ikke desværre….langt fra.. 

Anmeld Citér

29. april 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Ja, det er nok mest omgivelserne jeg på en måde vil tilfredsstille hvis man kan sige det sådan, men også min datter. Jeg tænker ikke, at det er særlig sjovt for hende at fortælle hvor få vi egentlig bliver når højst sandsynligt de fleste fra hendes klasse er mange flere i familierne. 
Sådan havde jeg det ihvertfald da jeg skulle fortælle hvor mange vi blev osv. Vi var nemlig heller ikke mange til min konfirmation. 

Så se det som din fornemmeste opgave at gøre det ok for hende at sige at I holder en stille og rolig fest. Den bedste gave fra barnsben er at vise, at folk er forskellige og ønsker forskellige ting og at man ikke skal være for optaget af andres ønsker/ forestillinger. Jeg ved det er lettere sagt end gjort - men hvis dine forældre havde vist dig det som barn ville du ikke have det dårligt med en lille fest i dag.

God stille og rolig fejring

Anmeld Citér

29. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har også en lille familie, måske også derfor at jeg har mange veninder den dag idag, jeg kunne hurtigt få samlet 15 personer udover min familie. Mine veninder, deres mænd og børn og et par naboer

har i seriøst kun ét venne-par eller underdriver du lidt? Jeg håber ikke at det lyder forkert, jeg er bare nysgerrig.

Sikke et nedladende spørgsmål. 

Anmeld Citér

1. maj 2022

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Anonym skriver:

22 er da også en god del  Hvis vi kunne blive 22 så ville jeg være glad, men det gør vi bare ikke desværre….langt fra.. 

ja så må vi se om alle kan komme -  det er så kun 3 der er vores familie ud over os selv ( 4 stk) resten er venner

Anmeld Citér

1. maj 2022

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

God aften alle

Nu hvor det er konfirmationstid for mange unge så kommer mine tanker på spil….

For jeg frygter faktisk lidt den dag mine børn skal konfirmeres (hvis de altså vil)

For vores familie er meget lille…vi er faktisk kun 9. Jeg, min kæreste, vores 2 børn, min svoger, hans kæreste, min mor og svigerforældre. Og nej hvor jeg syntes det er pinligt  Og jeg bliver faktisk ked af det på mine børns vegne  

Vi var også kun 10 til min konfirmation og jeg kan huske, at jeg hadede at fortælle hvor få vi faktisk blev når jeg kunne høre hvor mange mine klassekammerater blev  Og sådan har jeg det igen på mine børns vegne. Jeg gruer for når mine kollegaer engang vil spørge hvor mange vi bliver!! Jeg har lyst til at lyve….for jeg syntes det er pinligt, og det er som om, at alle har mega store familier, og at der er en forventning til det! Det er vi bare ikke….

Vil de ikke syntes, at det er underligt at vi kun bliver så få?? Hvad vil de tænke??  Ja, det kører rundt i hovedet på mig. 

Er der andre med mindre familier herinde?? Har I nogle erfaringer?? Også jer med bekendte til små familier osv?? Jeg føler, at vi er den eneste med så lille en familie og det er ikke rart

Vores den ældste skal konfirmeres her 15 maj.

Vi bliver 16. 

Jeg har haft samme tanke med vi ikke bliver så mange, så det bliver jo heller ikke så mange penge vores søn vil få i gave. (Flere i familien har ikke den store økonomi)

Vi har lavet opsparing til denne dag siden hans fødsel.

Og da vi ikke er flere har vi valgt at fejre dagen på resturante til kuvert pris på 800 pr person.

Derudover giver vi forældre meget dyre gaver. (Alle ønsker bliver opfyldt)

Samlet set koster det hele 35000

Gaver udgør Ca 15000

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.