Stigende inflation vil medfører en fødevarekrise på sigt. Det er der intet idiøst i. Sådan er det bare. Det er selvfølgelig ikke rart at tænke på det kan jeg sagtens forstå. Igen vil jeg bare påpege til trådstarter at det er godt at hun er begyndt med et forråd 
Det er en sjov logik, hvis altså vi forstår det samme ved en fødevarekrise. En fæøevarekrise er i min optik, at vi vil mangle fødevarer og nej der er kke en årsagsvirkning sammenhæng med øget inflation.
En øget inflation betyder højere priser på fx fødevarer, men ikke at der vil mangle. Udover det så vælter vi os i varer i Danmark, så der skal godt nok skæres meget kraftigt ned på mængden af varer før vi kan tale om at sulte - mem der kan selvsagt være nogle der ikke har råd vel og mærke hvis inflationen fortsætter med at stige.
Det er egentlig det samme med fx varme og el, jeg er ikke på vej til plejehjem, men jeg husker, at vi i min barndom lukkede rum af om vinteren fordi det var for dyrt at varme op - igen er alt er relativt, de fleste lever nu i boliger hvor der er et rum pr person, hvis vi nu skruede ned på det, så ville varmeregningen falde. En del lever med op til flere skærme som bruger strøm, hvis vi nu kun så på en, hvad ville der så ske? Mange har en del madspild, hvad hvis man brugte sine rester, hvordan ville økonomien så være?
Der skal meget til før vi i Danmark er i en reel krise, hvor folk dør af kulde og sult (her taler jeg ikke om hjemløse), så uafhængigt af hvad man nu mener om myndigheder og cororna, så er det en skræmme kampagne at fortælle, at vi skal hamstre pasta (noget som vi forresten sagtens kan undvære i en husholdning og leve sundt og godt).
Anmeld
Citér