Fødevarer panik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Jeg synes netop ikke de er seriøse, og tak for titlen i øvrigt.

Vi kommer til at se prisstigninger der overgår hvad du har set før og det kommer til at vare meget længere. 

Det er så fint du ikke vil være på forkant, fred være med det. 

Mener du at det er en fødevarekrise fordi priserne stiger? Eller fordi der kommer mangel på fødevarer? 

Når du nu kan spå om fremtiden, så kan du vel også lige give lottotallene... 

Jeg er glad for ikke at leve "på forkant" hvis det betyder at man lever i angst for fremtiden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2022

lineog4

Stigende inflation vil medfører en fødevarekrise på sigt. Det er der intet idiøst i. Sådan er det bare. Det er selvfølgelig ikke rart at tænke på det kan jeg sagtens forstå. Igen vil jeg bare påpege til trådstarter at det er godt at hun er begyndt med et forråd

Det er en sjov logik, hvis altså vi forstår det samme ved en fødevarekrise. En fæøevarekrise er i min optik, at vi vil mangle fødevarer og nej der er kke en årsagsvirkning sammenhæng med øget inflation.

En øget inflation betyder højere priser på fx fødevarer, men ikke at der vil mangle. Udover det så vælter vi os i varer i Danmark, så der skal godt nok skæres meget kraftigt ned på mængden af varer før vi kan tale om at sulte - mem der kan selvsagt være nogle der ikke har råd vel og mærke hvis inflationen fortsætter med at stige.

Det er egentlig det samme med fx varme og el, jeg er ikke på vej til plejehjem, men jeg husker, at vi i min barndom lukkede rum af om vinteren fordi det var for dyrt at varme op - igen er alt er relativt, de fleste lever nu i boliger hvor der er et rum pr person, hvis vi nu skruede ned på det, så ville varmeregningen falde. En del lever med op til flere skærme som bruger strøm, hvis vi nu kun så på en, hvad ville der så ske? Mange har en del madspild, hvad hvis man brugte sine rester, hvordan ville økonomien så være? 

Der skal meget til før vi i Danmark er i en reel krise, hvor folk dør af kulde og sult (her taler jeg ikke om hjemløse), så uafhængigt af hvad man nu mener om myndigheder og cororna, så er det en skræmme kampagne at fortælle, at vi skal hamstre pasta (noget som vi forresten sagtens kan undvære i en husholdning og leve sundt og godt).

Anmeld Citér

5. marts 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Tror bare vi skal lade den her Troll være. Vedkommende vil blot provokere. Nogle mennesker skal bare ignoreres. 

Anmeld Citér

5. marts 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Jeg har råbt op om fødevarekrise de sidste mange år men ingen ville lytte før det stod i BT og ekstrabladet. Du har grund til bekymring, men når det så er sagt skal du nok klare det. Vær på forkant og køb langtidsholdbart hver gang du har muligheden. Der kommer ikke en regering og redder dig desværre. Vi skal igennem nogle mørke år, og C o r o n a vender tilbage så der er en undskyldning for hvorfor dem som tog sprøjten begynder at dø. 

Forbered dig så godt du kan, du vil takke dig selv for at have sørget for et forråd i det omfang du kan. Du er en god mor at du er i stand til at tænke så langt at du kan se vi bevæger os mod en fødevarekrise og handler på det. Dem der ser det har de bedste odds. Det skal nok gå så længe du tænker lidt fremad. 

What? Er du helt væk? 
jeg tænker helt sikkert ts synes dit svar er brugbart og konstruktivt! 
hvad er din evidens for, sådan en sindssyg kommentar? 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Jeg synes netop ikke de er seriøse, og tak for titlen i øvrigt.

Vi kommer til at se prisstigninger der overgår hvad du har set før og det kommer til at vare meget længere. 

Det er så fint du ikke vil være på forkant, fred være med det. 

Vil du hellere kaldes sølvpapirhat? Når man skriver som du gør om corona og vacciner, er titlen vist meget passede. 

Du skriver at du vil hjælpe folk fra at hoppe ud fra broen, men med alt det du skriver får du da netop en angstramt TS til at tage et skridt nærmere mod springet!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.