Fødevarer panik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Det tricker noget i dig kan jeg se, det er godt. Sommetider skal man lige ud af sin boks og se det hele oppefra 

Det der tricker mig i dit indlæg er at nu har jeg arbejdet med psykiatriske patienter på akut psykiatrisk, og jeg ved hvad folk som dig kan gøre ved de mennesker der er Allermest sårbare. 
Du sidder anonymt og prædiker, uden tanke på de konsekvenser det kan have psykisk for de her stakkels mennesker. Dit ophøjede syn du påberåber dig lyder nærmere som en illusion du har skabt for at forhøje og forherlige dine egne egocentrerede holdninger, uanset hvilken omkostning det kan have for andre. 
Jeg er bedøvende ligeglad om folk tror på noget religiøst, om de tror på Illuminati eller digter deres egen virkelighed. Men når folk som dig sidder anonymt og direkte misinformerer og trigger angst hos en kvinde, det trigger mig - og det gør mig arrig at der findes så ubetænksomme og hensynsløse mennesker som dig, der ikke tænker på konsekvensen af det du sidder og skriver. 
Tænk hvis du får drevet en ud i et angstanfald der kan være et fatalt vendepunkt? Du bør skamme dig, mere end du aner. 

Du kan mene om økonomi, mad og kriser hvad du vil. Mine subjektive holdninger holder jeg for mig selv, netop fordi de er præget af min personlige mening. De objektive kan jeg dele, fordi de netop er baseret på reelle facts - hvad folk så vælger at konkludere ud fra de ting, er en individuel process som vi alle har ret til. 

Men behold du dit ophøjede syn. Kunne være du også trænger til en at tale med. For lyder bestemt ikke sundt at føle man kan se noget ingen andre kan se der “oppefra” hvor du er, og at føle sig hævet over andre “uvidende” mennesker, og fuldstændig mangle respekt på forskellige syn og meninger, men kun se så snæversynet frem baseret på misinformation og propaganda. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2022

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg skammer mig ikke det mindste. Jeg sidder og kigger på mine medmennesker der vil springe ud fra broen fordi det kilder I maven når de falder, her ser jeg det som min pligt at fortælle dem det er en rigtig dårlig idé og kan have fatale konsekvenser. 

Skal jeg lyve for trådstarter? Jeg fortæller hende at det er en rigtig god ide at hun forbereder sig. At du ikke vil er dit valg og fred være med det. 

Men hvad er det, hun (og vi andre) skal forberede os på? Ifølge dig begynder de vaccinerede jo at dø, så når 90% af den danske befolkning over 18 år er vaccinerede, så bliver der da vist ingen fødevarekrise herhjemme, hvis vi skal regne med at en (stor?) del af de vaccinerede kommer til at dø inden for de næste par år.

Og så er det vist ret nemt at sidde at råbe op om, at der kommer økonomisk krise. Historisk set er øknomien gået op og ned og det er langt fra første gang, der kommer en økonomisk krise, så råber man længe nok, er der en god chance for at få ret. 

Hvis du råber længe nok, skal du nok også få ret i, at de vaccinerede kommer til at dø, men måske kommer du til at råbe i 80 år eller mere.

Anmeld Citér

4. marts 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Jeg skammer mig ikke det mindste. Jeg sidder og kigger på mine medmennesker der vil springe ud fra broen fordi det kilder I maven når de falder, her ser jeg det som min pligt at fortælle dem det er en rigtig dårlig idé og kan have fatale konsekvenser. 

Skal jeg lyve for trådstarter? Jeg fortæller hende at det er en rigtig god ide at hun forbereder sig. At du ikke vil er dit valg og fred være med det. 

Men et venligt tip: 

hvis du vil overleve en fødevarekrise og økonomisk kollaps. Så skal du ikke hamstre konserves mad, ris og pasta. Næringsværdien er så lav at du vil ikke få dækket dit daglige behov, særligt fordi din krop også vil have brug for ekstra energi i en presset situation, og vil hurtigt ende som fejl- og underernæret. 
Der skal man bruge særlige feltrationer, fx som dem de bruger i militæret. 
Derudover ved økonomisk kollaps (selvom det er urealistisk) hjælper det intet at hæve kontanter fx da valutaen i sådanne tilfælde falder så drastisk at de mister deres værdi. 
Nu er jeg vokset op i en familie der går meget op i den slags, som ved mere om krig og samfund end du kan forestille dig, og som har lært os som børn hvad man gør i diverse krisesituationer, og den måde du tiltænker, og henviser til at “forberede dig” er ikke noget der vil hjælpe dig. 
Så hvis du skal være klog, og sprede misinformation om snarligt økonomisk kollaps og fødevare krise, så sørg for at lære hvordan man rent faktisk forbereder sig til den slags kriser. 

Gudskelov har du hele livet til at lære det, da det ikke er en krise der venter i snarlig fremtid

Anmeld Citér

4. marts 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Men hvad er det, hun (og vi andre) skal forberede os på? Ifølge dig begynder de vaccinerede jo at dø, så når 90% af den danske befolkning over 18 år er vaccinerede, så bliver der da vist ingen fødevarekrise herhjemme, hvis vi skal regne med at en (stor?) del af de vaccinerede kommer til at dø inden for de næste par år.

Og så er det vist ret nemt at sidde at råbe op om, at der kommer økonomisk krise. Historisk set er øknomien gået op og ned og det er langt fra første gang, der kommer en økonomisk krise, så råber man længe nok, er der en god chance for at få ret. 

Hvis du råber længe nok, skal du nok også få ret i, at de vaccinerede kommer til at dø, men måske kommer du til at råbe i 80 år eller mere.

Enig!! Min morfar sagde altid når, vi talte om fremtiden "Til den tid er jeg død". Vi himlede af ham. Men han fik jo ret i sidste ende. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

Hanspige

Anonym skriver:

Jeg har råbt op om fødevarekrise de sidste mange år men ingen ville lytte før det stod i BT og ekstrabladet. Du har grund til bekymring, men når det så er sagt skal du nok klare det. Vær på forkant og køb langtidsholdbart hver gang du har muligheden. Der kommer ikke en regering og redder dig desværre. Vi skal igennem nogle mørke år, og C o r o n a vender tilbage så der er en undskyldning for hvorfor dem som tog sprøjten begynder at dø. 

Forbered dig så godt du kan, du vil takke dig selv for at have sørget for et forråd i det omfang du kan. Du er en god mor at du er i stand til at tænke så langt at du kan se vi bevæger os mod en fødevarekrise og handler på det. Dem der ser det har de bedste odds. Det skal nok gå så længe du tænker lidt fremad. 

Opsøg hjælp. Du har brug for det  

Anmeld Citér

5. marts 2022

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Det synes de fleste jo ikke, de lytter først når ting går mainstream. Jeg har råbt om økonomisk kollaps med mine lungers fulde kraft de sidste 3 år. Er glad for du kan se de er utroværdige, havde du samme holdning med deres skræmmekampagner under ronaen? Eller var de der troværdige. Økonomien kommer til at kollapse, det har jeg vidst længe. 

Hvis man råber og råber, uden at nogen vil høre hvad man siger - så kan det skyldes, at det man siger, at noget forvrøvlet sludder. Når end verdensbillede går stik imod kollektiv bedre vidende, kan man med fordel overveje, om kæden er hoppet af for én. Det samme gælder hvis den eneste opbakning man kan få, er fra andre knaldhatte og ulødige kilder/kanaler.

Selvfølgelig er der teoretisk en mulighed for, at “jorden er flad”, og at du er den eneste, som ser lyset. Men chancen er større for, at du skal have hjælpe og støtte til at indse, at du har tvangstanker og vrangforestillinger. Det er ike rart - hverken for dig eller for dem du potentielt skader på din vej, såsom fx trådstarter her.

If you can’t spot the crazy person on the bus, it might be you! 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Stigende inflation vil medfører en fødevarekrise på sigt. Det er der intet idiøst i. Sådan er det bare. Det er selvfølgelig ikke rart at tænke på det kan jeg sagtens forstå. Igen vil jeg bare påpege til trådstarter at det er godt at hun er begyndt med et forråd

Anmeld Citér

5. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Stigende inflation vil medfører en fødevarekrise på sigt. Det er der intet idiøst i. Sådan er det bare. Det er selvfølgelig ikke rart at tænke på det kan jeg sagtens forstå. Igen vil jeg bare påpege til trådstarter at det er godt at hun er begyndt med et forråd

Hvordan? Vi har altid inflation. Lige nu mere end normalt. Men vi havde også stor inflation under finanskrisen. Jeg mindes ikke nogen fødevarekrise?

Fordi en konspirationsfanatiker som dig og sensationshungrende medier som bt og eb råber op, gør tingene ikke til sandheden. 

Og nej, de talte heller ikke hele sandheden under coronatiden. At der findes bare ét enkelt menneske i dette land (dig) der mener at disse medier er seriøse, skræmmer mig!

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Lillehjerte skriver:

Hvordan? Vi har altid inflation. Lige nu mere end normalt. Men vi havde også stor inflation under finanskrisen. Jeg mindes ikke nogen fødevarekrise?

Fordi en konspirationsfanatiker som dig og sensationshungrende medier som bt og eb råber op, gør tingene ikke til sandheden. 

Og nej, de talte heller ikke hele sandheden under coronatiden. At der findes bare ét enkelt menneske i dette land (dig) der mener at disse medier er seriøse, skræmmer mig!

Jeg synes netop ikke de er seriøse, og tak for titlen i øvrigt.

Vi kommer til at se prisstigninger der overgår hvad du har set før og det kommer til at vare meget længere. 

Det er så fint du ikke vil være på forkant, fred være med det. 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Igen det forråd er fuldstændig meningsløst  hold nu op med de dårlige råd baseret på noget der ikke vil ske alligevel. 
vores inflation kører konstant op og ned. I 1997 var inflationstallet højere end nu i 2022, og der sultede vi heller ikke. 
så hold nu op med det vrøvl, og sæt dig ind i makroøkonomikurserne og hvordan man rent faktisk forbereder sig hvis det kom der til, istedet for at være en tosse der prædiker løgn og latin. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.