Anonym skriver:
Jeg har råbt op om fødevarekrise de sidste mange år men ingen ville lytte før det stod i BT og ekstrabladet. Du har grund til bekymring, men når det så er sagt skal du nok klare det. Vær på forkant og køb langtidsholdbart hver gang du har muligheden. Der kommer ikke en regering og redder dig desværre. Vi skal igennem nogle mørke år, og C o r o n a vender tilbage så der er en undskyldning for hvorfor dem som tog sprøjten begynder at dø.
Forbered dig så godt du kan, du vil takke dig selv for at have sørget for et forråd i det omfang du kan.
Du er en god mor at du er i stand til at tænke så langt at du kan se vi bevæger os mod en fødevarekrise og handler på det. Dem der ser det har de bedste odds. Det skal nok gå så længe du tænker lidt fremad.
Kunne være du skulle klappe hesten og indse nogen realiteter.
For det første spreder du fake news og propaganda vedrørende corona. Det i sig selv er bekymrende.
For det andet, sidder du og opildner en kvinde der lider af angst, med dine fake news og propaganda - SKAM DIG.
corona er ikke en samfundskritisk sygdom mere, jeg har fravalgt vaccinen (på trods af jeg arbejder i sundhedsvæsnet) fordi jeg ikke oplever den som noget jeg har tillid til eller ønsker - men det er MIN mening, og at nogen har valgt at få den er deres valg. Staten prøver ikke at slå nogen ihjel med vacciner så det var dog en frygtelig ting at skrive.
der er ikke nogen krise på vej i form af madvare mangel, og det er der heller ikke blevet ytret fra nogen pålidelige kilder. Det er det med lige at lave et kildetjek inden man begynder at tro på alt man læser på nettet!
priserne på madvarer vil stige og det skyldes dels krigen og dels inflationen. Men det vil ikke nå et punkt hvor befolkningen ikke kan få mad, heller ikke familier der sidder i det økonomisk stramt. Når priserne stiger handler det om at ligge madplaner og handle økonomisk ind, mindske madspild og som foreslået af en anden spise mindre kød og erstatte med fx bælgfrugter og linser.
vi producerer mad til mere end 15.000.000 mennesker i Danmark, dvs vi har MEGET MERE end hvad vi reelt bruger.
Og “forbered dig så godt du kan” - det forråd du referere til vil ikke være fyldestgørende selv i så sort set scenarie. Ved ikke hvor du har det fra, men konserves mad, pasta og ris er ikke måden man overlever den slags på - du har vidst set for mange film
“dem der ser det har de bedste odds”? Hvad tror du det er? Hunger games?
vi lever altså i 2022 - vores land er et af de rigeste i verden med en stærk infrastruktur der sikrer at selv HVIS der skulle blive krig (og det er et MEGET STORT hvis) vil vores land stadig kunne klare det økonomisk og folket vil stadig kunne få mad.
Nej hvor du skulle skamme dig, at skrive noget så løgnagtigt til et menneske der er plaget af angst!
Det er fuldstændig uacceptabel adfærd over for et medmenneske!
Hun er tydeligvis i en psykisk tilstand lige nu hvor hun har brug for hjælp til at kontrollere sin angst og så sidder du gud hjælpe mig, og fremprovokerer yderligere angst scenarier baseret på løgne, subjektive opfattelser og information uden faktuel understøttelse! FØJ!