Fødevarer panik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.087 visninger
34 svar
121 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. marts 2022

Anonym trådstarter

Hvad gør i ift. At der bliver fødevarekrise ?

Vi er en familie som tjener i den lave ende af gennemsnittet (min mand tjener ok, men jeg er i limbo pga. angst og har ikke fundet en vej at gå endnu ift arbejde). 

Hvordan kommer vi til at overleve? 

Har tre små børn som skal have mad og jeg er rædselsslagen for hvordan det skal kunne lade sig gøre. Jeg forsøger at købe meget pasta, ris og dåsemad til kælderen. Men kan ikke nå at få fyldt godt op så vi har nok (for der er også regninger der skal betales). 

Jeg kan mærke jeg går i panik. Er ved at kaste op så ondt i maven har jeg af frygt. 

Hvad hvis alle butikker ender tomme eller så dyrt at vi ikke kan være med. Så rammer det mine børn, og hvad gør vi så ?

Ville ønske jeg ikke havde fået børn. Jeg har fået børn i en verden jeg ikke kan brødføde dem i på sigt.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2022

ettol3

Hvis det når dertil så skal der nok være organisationer som kan hjælpe. 

Anmeld Citér

3. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvad gør i ift. At der bliver fødevarekrise ?

Vi er en familie som tjener i den lave ende af gennemsnittet (min mand tjener ok, men jeg er i limbo pga. angst og har ikke fundet en vej at gå endnu ift arbejde). 

Hvordan kommer vi til at overleve? 

Har tre små børn som skal have mad og jeg er rædselsslagen for hvordan det skal kunne lade sig gøre. Jeg forsøger at købe meget pasta, ris og dåsemad til kælderen. Men kan ikke nå at få fyldt godt op så vi har nok (for der er også regninger der skal betales). 

Jeg kan mærke jeg går i panik. Er ved at kaste op så ondt i maven har jeg af frygt. 

Hvad hvis alle butikker ender tomme eller så dyrt at vi ikke kan være med. Så rammer det mine børn, og hvad gør vi så ?

Ville ønske jeg ikke havde fået børn. Jeg har fået børn i en verden jeg ikke kan brødføde dem i på sigt.  

Jeg er ret sikker på at der vil være hjælp, sådan at folk ikke står og mangler mad til børnene. 

Anmeld Citér

3. marts 2022

Mrs.

Nu producerer Danmark jo altså fødevarer til over dobbelt så mange som vi egentlig er i landet, så mangel på mad bliver der næppe - priserne vil stige, men vi vil ikke dø af sult. 
det der kan risikere at komme mangel på er mel, brød osv. og det er mere pga produktionsudgifterne - det vil stadig være til at få fat på. 
vi skal altså se ind i en meget dyster og mørk fremtid som der er MEGET LILLE risiko for bliver en realitet for at det når dertil hvor folket vil sulte. 

så der er bestemt hverken grund til at hamstre, eller tænkte i de baner generelt. 
desuden er at købe ris og pasta, dåse mad osv ikke den måde man gør den slags på.. så skal man ud og investere i rationspakker - de vil reelt kunne holde sig længe nok og samtidig indeholde den nødvendige næring. Pasta og ris har jo ingen næringsværdi på lang sigt. 

så slap du af med ris og pasta lev som i plejer, lav madplan og få lavet nogen gode økonomiske indkøb. Vi skal nok klare os i lille Danmark  

Anmeld Citér

3. marts 2022

Kastanje

Hvad mener du med fødevarekrise. Vi får ikke umiddelbart mangel på varer i Danmark. Og ja priserne stiger. Det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.. ting koster det folk er villige til at betale. 
Du får intet ud af at hamstre pasta og ris. Måske skal du tale med en professionel hvis du har ondt i maven hele tiden og angst. Synes det lyder som en lidt vild reaktion og hårdt for dig. 

Anmeld Citér

3. marts 2022

Anonym

Jeg tror ikke du skal tænkte på fødevarekrise, men på at din angst laver ballade med dine tanker. Lige nu bliver vi bombarderet med information og gisninger omkring krigen og dens måske-konsekvenser for os her lokalt i Danmark (og selvfølgelig også de grusomheder den ukrainske befolkning gennemgår) og jeg tror rigtig mange af os oplever utryghed og angst i den forbindelse. Og særligt de der har en angst diagnose.

Anmeld Citér

3. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Er du den samme som oprettede tråd omkring pas hvis vi skulle flygte? 

Så tror jeg virkelig du skal arbejde med din angst. Det må ikke være rart for hverken dig eller din familie. 

Jeg kan ikke på nogen måde tro at vi står over for en fødevarekrise nu eller i nærmeste fremtid. At Ruslands økonomi er blevet udelukket fra resten af verdenssamfundet burde ikke have den store betydning herhjemme. Energipriserne stiger, javist, så der vil formentligt fortsat være en prisstigning på mange varer.

Det vigtigste er jo, at folk ikke går i panik og hamstrer (tænk lige efter nedluknings-pressemødet) Der var mad (og toiletpapir!) nok til alle, men der er ikke nok til at alle kan hamstre til flere års forbrug.

Jeg kan forstå at du er bekymret over at I ikke har så mange penge til madbudgettet. Husk at lave madplan, køb stort ind en gang om ugen, brug alle rester og mindsk madspild, skru op for grønt og bælgfrugter og skru ned for kødforbrug

Anmeld Citér

3. marts 2022

Anonym trådstarter

Er du den samme som oprettede tråd omkring pas hvis vi skulle flygte? 

Så tror jeg virkelig du skal arbejde med din angst. Det må ikke være rart for hverken dig eller din familie. 

Jeg kan ikke på nogen måde tro at vi står over for en fødevarekrise nu eller i nærmeste fremtid. At Ruslands økonomi er blevet udelukket fra resten af verdenssamfundet burde ikke have den store betydning herhjemme. Energipriserne stiger, javist, så der vil formentligt fortsat være en prisstigning på mange varer.

Det vigtigste er jo, at folk ikke går i panik og hamstrer (tænk lige efter nedluknings-pressemødet) Der var mad (og toiletpapir!) nok til alle, men der er ikke nok til at alle kan hamstre til flere års forbrug.

Jeg kan forstå at du er bekymret over at I ikke har så mange penge til madbudgettet. Husk at lave madplan, køb stort ind en gang om ugen, brug alle rester og mindsk madspild, skru op for grønt og bælgfrugter og skru ned for kødforbrug

Nej jeg er ikke den samme. Så godt den anden tråd  efter mit skriv. 

Jeg er personligt ikke bange for at vi skulle blive bombarderet, eller i tanken om at flygte. Men er virkelig bange på mine børns vegne. Har haft styr på mine angst diagnoser i mange år nu uden medicin, men pt går det virkelig ikke godt. 

Kan få de vildeste angstanfald ud af det blå. Min mand var ude og handle og havde taget vores mindste søn på et år med. Pludselig får jeg den her knugende fornemmelse af at det går galt og vi alle vil dø af sult. Det gik så over i at jeg forestillede mig min søn alene og bange, hvilket udviklede sig til jer sad og rystende på gulvet til min mand og søn kom hjem. Heldigvis så mine større børn det ikke (de var ude og lege på marken), men det længe siden jeg har mistet grebet så meget.

Det vildt at under alt det Corona formåede jeg at styre angsten og var ikke bange. Har aldrig hamstret før, men har lyst til det nu. Er virkelig bange. 

Anmeld Citér

3. marts 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Nej jeg er ikke den samme. Så godt den anden tråd  efter mit skriv. 

Jeg er personligt ikke bange for at vi skulle blive bombarderet, eller i tanken om at flygte. Men er virkelig bange på mine børns vegne. Har haft styr på mine angst diagnoser i mange år nu uden medicin, men pt går det virkelig ikke godt. 

Kan få de vildeste angstanfald ud af det blå. Min mand var ude og handle og havde taget vores mindste søn på et år med. Pludselig får jeg den her knugende fornemmelse af at det går galt og vi alle vil dø af sult. Det gik så over i at jeg forestillede mig min søn alene og bange, hvilket udviklede sig til jer sad og rystende på gulvet til min mand og søn kom hjem. Heldigvis så mine større børn det ikke (de var ude og lege på marken), men det længe siden jeg har mistet grebet så meget.

Det vildt at under alt det Corona formåede jeg at styre angsten og var ikke bange. Har aldrig hamstret før, men har lyst til det nu. Er virkelig bange. 

Hvis din angst er på et niveau nu hvor du får direkte angst anfald som du beskriver, så er det på tide at søge hjælp, særligt når du har diagnosticeret angst. 
Hvad angstanfald kan udløses af er meget forskelligt fra person til person, hvor noget kan være en kæmpe stressfaktor for én person kan det være ubetydeligt for andre. 
At din angst præger dit liv i en grad hvor du går konstant med frygten og ikke kan rationalisere den væk, er et tydeligt tegn på du skal have hjælp til at få den under kontrol igen. 
Det er både synd for din familie, men bestemt også synd for dig at du skal gå i en angst tilstand. 
husk på når man går i en konstant tilstand af angst der giver udfald i form af panik-angst/døds-angst mm. Så er din hjerne og krop i konstant alarmberedskab, og det er med tiden drænende både for krop og sind. 
Det er vigtigt du får hjælp til at få dit sind ud af den dårlige spiral med at være i alarmberedskab. 
Der er ingen skam i at søge hjælp. 
Håber bestemt du får den hjælp du har brug for, så du kan få ro i sindet, og nyde din familie

Anmeld Citér

4. marts 2022

Anonym

Jeg har råbt op om fødevarekrise de sidste mange år men ingen ville lytte før det stod i BT og ekstrabladet. Du har grund til bekymring, men når det så er sagt skal du nok klare det. Vær på forkant og køb langtidsholdbart hver gang du har muligheden. Der kommer ikke en regering og redder dig desværre. Vi skal igennem nogle mørke år, og C o r o n a vender tilbage så der er en undskyldning for hvorfor dem som tog sprøjten begynder at dø. 

Forbered dig så godt du kan, du vil takke dig selv for at have sørget for et forråd i det omfang du kan. Du er en god mor at du er i stand til at tænke så langt at du kan se vi bevæger os mod en fødevarekrise og handler på det. Dem der ser det har de bedste odds. Det skal nok gå så længe du tænker lidt fremad. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.