Jeg har i flere år sagt, at vi har haft alt for lidt fokus på, hva putin har rendt om lavet. Han har "gemt" sig bag alt opmærksomheden omkring feks Kina, trump, Korea osv, og nu står han så frem for fulde skrald, hvilket jeg virklig også syntes er lidt skræmmende!
Jeg har prøvet at følge med i, hva der sker rundt omkring i verden, men har også i perioder valgt "nyheder" fra, fordi de simpelhen blev for rodet/blev gjort store osv osv.
Jeg har de sidste par år, prøvet at sætte mig mere ind, hvordan vi ka bruge naturen, og være ude. Jeg har fået lavet et par bugout bags, med forskellige ting i, som man ka få brug for, hvis man pludselig ska hurtig yd af døren.
Hele corona situationen har gjort det "tydeligt" for mig, at det ka være rigtig smart, at have et lille forråde af forskellige ting. Det være sig bind, varme strømper/tøj, tørvare som feks ris/pasta/mel, shampo, sæbe, wc papir, kattemad og kattegrus osv.
Det er ik fordi jeg bare har fyldt i vognen, da landet lukkede ned, men mere, at hvis jeg lige har husket, så har jeg taget 2 af hver, i stedet for feks den ene dåse tun, vi sku bruge og den slags ting.
Vi har planer om at lave et nyt højbed i år, nu hvor ungerne ik længer bruger klatretårnet, for på den måde, at blive bare lidt mere selvforsynende, end vi er nu.
I en drømmeverden, ku jeg virklig godt ønske mig et par høns eller 4, da vi bruger virklig mange æg normalt.
Min yngste datter drømmer, om at få en bistand, hvilket en kamarart har lovet han vil hjælpe med at få oprettet, da han har Ca 30 bistader. De ka hjælpe med at bestøve haven, honning er mega helende, bivoks, ka bruges til lys og i feks cremer, læbepomader og andet godt.
Jeg har i flere år godt ku tænke mig, at få jagttegn, fordi det på flere måder ka bidrage til familiens "overlevelse" og der ville ku spares nogen penge på kød (tror jeg) Kender flere jæger, som virklig anbefaler det..
Vi har snakket om, at det ka være smart med kontanter, da det er mere sandsynligt, at bankerne blir hacket, end at vi blir bombet.
Syntes ik jeg overdriver "min bekymring" men mere ser det som sund fornuft, at have tænkt de "værste, hva nu hvis tanker" og ha taget stilling til, hvilken løsninger, der ka være..
Dette er self bare nogen af mine tanker, og tror virklig ik på, at jeg ved bedre end andre, men ka god li at føle, at jeg på en eller anden måde er lidt forberedet
vh Stine