Soonmom skriver:
Ja det siger min mand også.
Det som bekymre mig er atombomber, hvis der udbryder atomkrig, kan man risikere at skulle søge beskyttelse i to uger, i offentlige beskyttelsesrum, tænker jeg ikke at der er mad eller andet 
Og jer som siger der ikke kommer krig i DK.
DK har en super god placering, jeg læste igår om "hvis den kolde krig havde udviklet sig til atomkrig" Der stod at NATO ville skyde af fra Jylland og Sjælland og angrebet jo højst sensynligt ville blive gengældt 
Og ja jeg skal lade være med at læse, men lige pt tjekker jeg bt hver time også om natten, jeg er så rad og bekymret for mine børn 
Der kommer ikke atomkrig. Intet land vil være det første til at affyre et atomvåben.
mht rationer er det netop en del af klargøring at der skal være rationer i et beskyttelsesrum. De låser jo ikke knap 5.000.000 mennesker i et rum uden mad og vand
selvfølgelig står den ikke på steg og kartofler men der er så man kan overleve
du har ret i at Danmark ligger strategisk godt. Men det ændrer ikke på at Danmark har missilskjolde via usa, og et tæt samarbejde med eu, fn og nato. Der vil ikke udbryde krig her. Det vil blive stoppet længe inden det når dertil.
Jeg forstår godt dine bekymringer. Men forsøg at sige til dig selv du ikke skal se alle de nyheder - 1 gang om dagen Max. Sæt en timer på og sluk så. Du er nød til at lære dig selv at slippe behovet for at følge med i den ballade i Ukraine.
derudover må du når bekymringerne tager over, sætte dig ned og skrive grunde ned til at der ikke bliver krig i Danmark. Skriv hvorfor du kan føle dig tryg, og kig på den liste igen og igen.
jeg forstår udemærket du bliver bange og bekymret. Ingen ønsker deres børn skal opleve en krig. Men det kommer ikke til at ske. Dine børn risikerer at opfange din bekymring og blive bange. Du må være deres Klippe lige nu, og vise du har styr på det og kan styre dine følelser.
min søn fortæller at mange børn i skolen er virkelig bange fordi deres forældre siger/snakker om alt mulig enten til børnene eller uden de er opmærksomme på små ører der kan høre med. Han forstår slet ikke bekymringen, og gudskelov har vi snakket det så meget ned her hjemme at han slet ikke tænker på det. Men selvom det ikke er forældrenes hensigt, så kan det meget nemt smitte af på børnene - og det er synd.
Træk dig lidt fra den konstante nyhedsstrøm og husk dig selv på, at Danmark er et godt og trygt land, vi er beskyttet af mange, har et dygtigt militær, og det vil aldrig nå så vidt at vi vil komme i en atomkrig.
Det skal nok gå alt sammen, det lover jeg.
Anmeld
Citér