Katastrofetanker og pas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2022

Kastanje

Soonmom skriver:

Ja det siger min mand også.

Det som bekymre mig er atombomber, hvis der udbryder atomkrig, kan man risikere at skulle søge beskyttelse i to uger, i offentlige beskyttelsesrum, tænker jeg ikke at der er mad eller andet

Og jer som siger der ikke kommer krig i DK.

DK har en super god placering, jeg læste igår om "hvis den kolde krig havde udviklet sig til atomkrig" Der stod at NATO ville skyde af fra Jylland og Sjælland og angrebet jo højst sensynligt ville blive gengældt

Og ja jeg skal lade være med at læse, men lige pt tjekker jeg bt hver time også om natten, jeg er så rad og bekymret for mine børn

Men hvorfor pine sig selv..?

ja vi lægger godt. Derfor vil NATO også beskytte os som noget af det første. 

og BT er noget nær det værste og sensationsprægede. De pirker i den grad til folks frygt… hold dig væk og læs berlinske i stedet for. Hvis det endelig er.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2022

Kastanje

Soonmom skriver:

Ja det siger min mand også.

Det som bekymre mig er atombomber, hvis der udbryder atomkrig, kan man risikere at skulle søge beskyttelse i to uger, i offentlige beskyttelsesrum, tænker jeg ikke at der er mad eller andet

Og jer som siger der ikke kommer krig i DK.

DK har en super god placering, jeg læste igår om "hvis den kolde krig havde udviklet sig til atomkrig" Der stod at NATO ville skyde af fra Jylland og Sjælland og angrebet jo højst sensynligt ville blive gengældt

Og ja jeg skal lade være med at læse, men lige pt tjekker jeg bt hver time også om natten, jeg er så rad og bekymret for mine børn

Sandsynligheden for at dine børn (gud forbyde det) dør pga en vanvidskørende bil eller ved at falde ned af en rutchebane er større end en atomkrig. 

Anmeld Citér

27. februar 2022

Naha

Kære TS.

Jeg forstår udmærket godt dine tanker, for hvad nu hvis. Vi skal huske på at vi er en del af NATO, og i og med vi er det har vi nogen kritier vi skal overholde ang vores danske forsvar.

Som jeg ser det har NATO ikke tænkt sig at blande sig i hvad der sker mellem Rusland og Ukraine. Pt opruster NATO sig dog nede ved grænsen med Ukraine og Rusland for hvad vi hvis Putin vælger at få ind i NATO. 

Det er dog meget usandsynligt at det vil ske, men igen det sidste sindsyge menneske er ikke født endnu. Vælger han at gå ind i NATO vil der gå noget tid før vi ser gadekampe Osv i dk, som andre skriver så har Danmark aldrig været en interesse for putin. Derfor vil krig i Danmark ikke lige ske den første måned  

Der er derudover mere sandsynligt at hvis Putin vil gå ind i andre lande at han går ind i Finland som ikke er en del af NATO. Men igen, ingen ved præcist hvad Putins planer er

Anmeld Citér

27. februar 2022

Naha

Derudover kan jeg helt klart anbefale at slukke for nyhederne.

Her hjemme var vi bevidst valgt flow tv fra, vi køre kun radio uden nyheder, ønsker vi at vide noget søger vi selv information og kan derved også selv styre hvor mange indput vi får om krig og ødelæggese. Sådan har jeg gjort i snart 10 år, og vi som par har gjort de i snart 5 år og jeg er endnu ikke gået glip af nogen nyheder som var vigtige at vide eller tage stilling til  

Anmeld Citér

27. februar 2022

Sprit25

Lige nu svarer eksperter på tv2 på spørgsmål omkring Rusland

Anmeld Citér

27. februar 2022

Kastanje

Sprit25 skriver:

Lige nu svarer eksperter på tv2 på spørgsmål omkring Rusland

.. og det ts har brug for er af slukke og komme på andre tanker end katastrofetanker.

Anmeld Citér

27. februar 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Kastanje skriver:

.. og det ts har brug for er af slukke og komme på andre tanker end katastrofetanker.

Hvis ts’ primære nyhedskilde er bt, så er TV2 News måske ikke en dårlig ting at kigge på i stedet, så hun kan indtage lidt nuanceret og faktuel viden kontra clickbait-artikler.

Anmeld Citér

27. februar 2022

Naha

Panther skriver:

Hvis ts’ primære nyhedskilde er bt, så er TV2 News måske ikke en dårlig ting at kigge på i stedet, så hun kan indtage lidt nuanceret og faktuel viden kontra clickbait-artikler.

Enig, jeg har blokeret bt på min facebook, de skriver så meget crap, og deres overskrifter er totalt over manipuleret for at få folk til at klikke på dem.

Kan derudover anbefale Dr og Berlingske, bruger du de 3 sider får man et meget bedre billede af hvad der rent faktisk sker ude i verden

Anmeld Citér

27. februar 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Synes det er lidt skræmmende at nogen vælger nyheder helt fra generelt. Og kun plukker det de de lige synes de kan bruge. Det er den værste fjende mod demokratiet da man hurtigt kan få et meget snævertsynet blik på samfundsproblemer. 

jovist der er virkelig mange dårlige nyhedsmedier der kæmper for opmærksomhed, kliks og annoncekroner, og det kræver en vis form for sund fornuft at konsumere nyhedsstrømmen. Men skyklapper er ikke løsningen. 

Én nyhedsudsendelse om dagen på dr eller TV2 er fornuftigt, og sorter formiddagsaviserne fra (det er ikke andet en frygt-medier). 

vi aner ikke hvad der sker. Nogle gange er jeg også ved at tisse i bukserne fordi man ikke aner hvor det bærer hen. Men det er en del af moderskabet. Vi vil beskytte vores kære, og det er en naturlig reaktion at opleve frygt. Den må bare ikke tage overhånd.

Anmeld Citér

27. februar 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Minime2018 skriver:

Synes det er lidt skræmmende at nogen vælger nyheder helt fra generelt. Og kun plukker det de de lige synes de kan bruge. Det er den værste fjende mod demokratiet da man hurtigt kan få et meget snævertsynet blik på samfundsproblemer. 

jovist der er virkelig mange dårlige nyhedsmedier der kæmper for opmærksomhed, kliks og annoncekroner, og det kræver en vis form for sund fornuft at konsumere nyhedsstrømmen. Men skyklapper er ikke løsningen. 

Én nyhedsudsendelse om dagen på dr eller TV2 er fornuftigt, og sorter formiddagsaviserne fra (det er ikke andet en frygt-medier). 

vi aner ikke hvad der sker. Nogle gange er jeg også ved at tisse i bukserne fordi man ikke aner hvor det bærer hen. Men det er en del af moderskabet. Vi vil beskytte vores kære, og det er en naturlig reaktion at opleve frygt. Den må bare ikke tage overhånd.

Egentlig enig. Men at lukke øjnene i en periode kan være et nødvendigt onde hvis man bliver for negativt påvirket. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.