Morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2022

Soonmom

Kastanje skriver:

Nysgerrig … hvordan kan man arbejde på tom mave. Jeg ved en del gør det, men personligt ville jeg aldrig kunne det. Jeg er ved st spise min arm af sult kl 11.30

Jeg er først sulten 10:30-11:30 og arbejder i vuggestue hvor de spiser der, så det passer så fint

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2022

CBbaby

Jeg har aldrig spist morgenmad. 

Kun når jeg har været gravid. 

Som barn var jeg først naturligt sulten omkring kl 9-10 stykker. Så det passede med første frikvarter. (Stoppede med morgenmad i 2 klasse) 

Som voksen spiser jeg i tidsrummet 11.30-22.30 

Jeg er et b-menneske også i forhold til maden. Jeg har altid fået lov til at følge min egen sult og mæthed. Min vægt svinger meget sjælendt og har aldrig gjort. Jeg spiser præcis det jeg har lyst til og har altid gjort uanset træning eller ej. Fik altid at vide, at jeg aldrig ville kunne lære noget, når jeg ikke spiste morgenmad. Men har alligevel klaret En kandidat og mastergrad samt et 37-timers job ved siden af uden morgenmad. Jeg bliver dvask og kvalm af morgenmad. 

Mine børn har et helt andet indre spiseur (lige nu). Begge børn får morgenmad ligeså snart de står op. 
Det er alt lige fra toast med smør/ost/pålæg

havregryn/grød

Rudbrød med pålægschokolade.

Men de får altid fast et helt æble i både. Det elsker de begge. 

min mand spiser morgenmad og har altid gjort. Han småspiser meget mere end mig. 

læste engang et studie om, at alle har et indre “spiseur”, som er hormonbestemt. Så det er ganske naturligt at nogen spiser morgenmad, ligesom nogen trives bedst med at stå op kl 05. Og man kan selvfølgelig også presse sig selv til at få andre vaner, hvis man eksempelvis skal. 
Det har aldrig været et problem for mig at misse morgenmaden  

Anmeld Citér

23. februar 2022

321

Profilbillede for 321
Kastanje skriver:

Nysgerrig … hvordan kan man arbejde på tom mave. Jeg ved en del gør det, men personligt ville jeg aldrig kunne det. Jeg er ved st spise min arm af sult kl 11.30

Vi spiser heller ikke morgenmad hjemme hos os. Er simpelthen ikke sultne på det tidspunkt nogen af os. Jeg spiser lidt frugt eller nødder ved 9/10 tiden også kan jeg holde det kørende til frokost. 
min den mindste kan absolut ikke spise noget overhovedet om morgen og har aldrig kunnet det. Men barnet spiser til gengæld en god formiddags madpakke i stedet for. 

Jeg har en veninde som absolut ingenting kan om morgenen før end at hun har fået noget at spise. Det kan jeg så undre mig over

Anmeld Citér

23. februar 2022

L1232

Profilbillede for L1232
Kastanje skriver:

Det er meget forskelligt, jeg får kvalme hele dagen lang hvis jeg spiser morgenmad, jeg får et styk frugt på arbejdet kl 10.00 først. Kaffe er livet

Anmeld Citér

23. februar 2022

Naha

Mrs. skriver:

Hej! 
Min svigerinde og jeg talte lidt om morgenmadsrutiner og hun spiser meget anderledes morgenmad end vi gør, og så kom vi til at tale om hvad de fleste egentlig spiser til morgenmad? Vi synes jo selv vores morgenmad er helt normal  

Så hvad spiser i til morgenmad? Er der forskel på weekender og hverdage evt?

Min datter får i hverdagen enten, havregrød med kanelsukker, havregryn med mælk og sukker, eller rugbrød med pålæg

Jeg for som regel boller eller rundstykker med pålæg 

Min bedre halvdel for i hverdagen en smoothie bestående af forskellige frugter.

I weekenden spiser datteren og jeg boller. Og spiser vi alle 3 morgenmad i weekenden er det fordi vi køber hos bageren

Anmeld Citér

23. februar 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Skyr med havregryn. Altid. Jeg kan slet ikke klare tung, “fedtet” eller krydret mad fra morgenstunden. 

Anmeld Citér

24. februar 2022

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Børnene spiser hhv havregryn og cornflakes i hverdagene.

I weekenden får de en af dagene lov til sukkerholdigt morgenmad (Coco pops osv). Den anden dag får de brød eller havregrød. 

Jeg spiser havregryn eller en bolle med ost næsten hver morgen. Nogle gange i weekenden laver jeg dog en omelet til mig selv ,(børnene kan ikke lide æg,). 

Anmeld Citér

24. februar 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm
Kastanje skriver:

Sult er bla reguleret af vane - dvs hvis du normalt spiser morgenmad kl 7, så bliver du sulten på det tidspunkt af ren og skær vane. Blodsukker spiller også ind, og nok også som nogen skriver hormon/persontype. 

Jeg er selv a-menneske, og har det meste af mit liv spist morgenmad fordi vi er indoktrineret med at det er “dagens vigtigste måltid”. Men faktum er at jeg slet ikke er sulten så tidligt, så i løbet af ugen springer jeg nu over. Spiser så i weekenden sammen med familien.

Anmeld Citér

24. februar 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Mrs. skriver:

Hvordan laver du smoothie?

Tip:

vanilje skyr

Frosne bær og lidt banan! Det er himmelsk - og sundt

Anmeld Citér

24. februar 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Mrs. skriver:

Hej! 
Min svigerinde og jeg talte lidt om morgenmadsrutiner og hun spiser meget anderledes morgenmad end vi gør, og så kom vi til at tale om hvad de fleste egentlig spiser til morgenmad? Vi synes jo selv vores morgenmad er helt normal  

Så hvad spiser i til morgenmad? Er der forskel på weekender og hverdage evt?

Vi spiser blødkogte æg eller røræg, boller og rugbrød, samt noget grønt fx. gulerødder.

Det er det samme hver dag og weekender. Den eneste forskel er, at i hverdagene spiser vi morgenmad sammen som familie, imens børnene gerne sover længe i weekenden, og derfor spiser min mand og jeg, sammen der alene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.