Morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2022

Mrs.

Tip! skriver:

Jeg ville prøve at servere på et senere tidspunkt af dagen første gang, hvis ikke din søn er til nye smage en tidlig morgen. 

Han er til alt bare det hedder mad  han spiser os ud af hus og hjem (snart 11 år). men er glad for han er en dreng med god appetit og som vil smage alt man serverer, gør det dejlig nemt at prøve nye ting. Prøvede dog (han er startet på glutenfri kost) med nogle glutenfri morgenmadsprodukter til de dage vi kommer lidt for sent op af fjerene, og der gloede han bare underligt, kold morgenmad er no go her hjemme  han er lidt forvant..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2022

Tip!

Mrs. skriver:

Han er til alt bare det hedder mad  han spiser os ud af hus og hjem (snart 11 år). men er glad for han er en dreng med god appetit og som vil smage alt man serverer, gør det dejlig nemt at prøve nye ting. Prøvede dog (han er startet på glutenfri kost) med nogle glutenfri morgenmadsprodukter til de dage vi kommer lidt for sent op af fjerene, og der gloede han bare underligt, kold morgenmad er no go her hjemme  han er lidt forvant..

En smoothie er også kold

Anmeld Citér

23. februar 2022

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Jeg spiser altid havregrød med sukker. Børnene får havregryn med rosiner og mælk. Herhjemme er der ikke forskel på hverdags og weekendmorgenmad.

Anmeld Citér

23. februar 2022

Hanspige

Spiser ikke morgenmad. 

Drengene får et morgenmads produkt med mælk, havregrød, bolle eller rugbrød

Anmeld Citér

23. februar 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Normalt spiser jeg ikke morgenmad, jeg har god effekt af at spise i 8 timers vindue. Så holder jeg vægten og oplever bedre balance i fordøjelsen. Men efter jeg er blevet gravid spiser jeg morgenmad hver dag, jeg oplever min krop har brug for mere mad end normalt. Jeg spiser til hverdag skyr med frugt og brød i weekenden. 
Vores barn spiser gerne skyr med frugt eller en rugbrød. Periodevis også havregryn eller grød. 

Anmeld Citér

23. februar 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

I weekenden får vi også som regel hjemmebagte boller(koldhævningsdej) eller brød fra bageren. Vi kan også finde på at lave pandekager, æggemuffins, vafler, frugtfad eller hvad vi lige har lyst til. 
Til hverdag står vi op ca lidt i seks, men jeg er ikke sulten før end ved 10-11 tiden, hvor det ofte er en hjemmelavet bolle, grov og med grøntsager i. Dem har vi i fryseren hvor vi bare kan tage dem op vi skal bruge. De andre spiser forskellige ting, fx yoghurt, en bolle, mælkemorgenmad eller hvis jeg har tid et spejlæg - det elsker min datter, med frugt og grønt til. 

Anmeld Citér

23. februar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg spiser havregryn toppet med lidt æblemos og en banan og mælk.

Min mand spiser havregryn kun med mælk

Børnene spiser yoghurt naturel, havregryn eller havregrød, også med æblemos og lidt havrefras på toppen. 

I weekenden får vi juice til, men ellers det samme, samt hjemmebagte boller eller godt knækbrød med ost. 

Anmeld Citér

23. februar 2022

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Mrs. skriver:

Hvordan laver du smoothie?

Kan se du har fået et svar. Det er lidt det samme jeg gør. 

Nogle gange er det også kun frugt/bær smoothie og så med skyr, for at give noget mæthed. 

Anmeld Citér

23. februar 2022

ErDuHerIkkeSnart

Ungerne får havregrød eller chiagrød med frisk frugt - eller neutral yoghurt med frugt, og måske en skive rugbrød. De skal i skoven i 6-7 timer, så der skal gerne tankes op. Og så får de også sen morgenmad ved 9.30-tiden i skovbørnehaven, som er rug- eller franskbrød.

Egentlig spiser de ofte det samme i weekenderne, med mindre vi går ud og spiser brunch, har bagt eller går til bageren.

Vi voksne spiser sjældent før op ad formiddagen - hvis jeg er på farten, tager jeg som regel yoghurt, chiagrød eller frugt med, ellers en rugbrødsmad. Det kommer også lidt an på hvad der venter til frokost - ofte på konferencer, møder m mv. er det ret tungt, så der springer jeg som regel morgenmaden over, ellers bliver det alt for meget.

Anmeld Citér

23. februar 2022

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Til hverdag en shake/smoties med rødbeder, bær, skyr, citron, banan, ingefær og en masse olier. Det spiser min søn også på snart fire. Vi kommer mandler og andre nødder og frø på som topping. I weeknderne brød og æg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.