Morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.996 visninger
40 svar
34 synes godt om
23. februar 2022

Mrs.

Hej! 
Min svigerinde og jeg talte lidt om morgenmadsrutiner og hun spiser meget anderledes morgenmad end vi gør, og så kom vi til at tale om hvad de fleste egentlig spiser til morgenmad? Vi synes jo selv vores morgenmad er helt normal  

Så hvad spiser i til morgenmad? Er der forskel på weekender og hverdage evt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2022

Mrs.

Og som bidrag så spiser vi henholdsvis i, 

Hverdagene: røræg, omeletter (med grøntsager), flapjacks lavet på havregryn og banan, havregrød med diverse honning/nødder/bær eller yoghurt med musli og bær hvis det skal gå stærkt. 
weekenderne: hjemmebagte boller eller brød fra bageren 

Anmeld Citér

23. februar 2022

Linemor93

Profilbillede for Linemor93

Jeg er kæmpe vane menneske så både i hverdag og i weekender spiser jeg vanilije skyr med bær ��

Anmeld Citér

23. februar 2022

Mrs.

Linemor93 skriver:

Jeg er kæmpe vane menneske så både i hverdag og i weekender spiser jeg vanilije skyr med bær ��

Vi har faktisk aldrig prøvet skyr her hjemme. Har hørt fra nogen at det er lidt mere “tørt” i det end yoghurt, passer det? Det skulle jo være sundere end yoghurt

Anmeld Citér

23. februar 2022

Tip!

Hverdage: skyr eller havregrød med topping, en rugbrød, smoothie eller en bolle og frugt. 

weekend: nybagte boller, rundstykker fra frys eller vi henter rundstykker hos bageren. Vi får blødkogte æg, frugt og sårn lidt til - indimellem pandekager

okay, hvis min kæreste arbejder hjemmefra og jeg har fridag, så er det faktisk meget ala weekend tallerken jeg servicere til ham

Anmeld Citér

23. februar 2022

B&J

Fra mandag til fredag 

vores søn og far: yoghurt eller havregryn

mor: havregrød, A38 med sukker fri drys , kellogg's special k

weekenden: rundstykker fra bageren, eller franskbrød, hjemmelavet boller

Anmeld Citér

23. februar 2022

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Hverdage varierer mellem havregryn, havregrød med topping, skyr med topping, hjemmebagte boller eller yoghurt. 

Det kan også være en smoothie. Min datter er ikke god til morgenmad, så der glider en smoothie lettere ned. 

Weekender varierer med hjemmebagt brød, brunch(æg, ristet rugbrød, frugt, skyr, amerikanske pandekager) og rundstykker fra bageren. 

Anmeld Citér

23. februar 2022

Mrs.

Tip! skriver:

Hverdage: skyr eller havregrød med topping, en rugbrød, smoothie eller en bolle og frugt. 

weekend: nybagte boller, rundstykker fra frys eller vi henter rundstykker hos bageren. Vi får blødkogte æg, frugt og sårn lidt til - indimellem pandekager

okay, hvis min kæreste arbejder hjemmefra og jeg har fridag, så er det faktisk meget ala weekend tallerken jeg servicere til ham

Hvordan laver du smoothie?

Anmeld Citér

23. februar 2022

Mrs.

Babyklar87 skriver:

Hverdage varierer mellem havregryn, havregrød med topping, skyr med topping, hjemmebagte boller eller yoghurt. 

Det kan også være en smoothie. Min datter er ikke god til morgenmad, så der glider en smoothie lettere ned. 

Weekender varierer med hjemmebagt brød, brunch(æg, ristet rugbrød, frugt, skyr, amerikanske pandekager) og rundstykker fra bageren. 

Anmeld Citér

23. februar 2022

Tip!

Mrs. skriver:

Har en smoothie blender.. 

lige pt består den af 1/2 banan, 1/2 avokado, en håndfuld frisk spinat, mælk, 1 tsk honning og 1/3 tsk vaniljesukker. 
Den kan også bestå af bær, skyr og mælk.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.