Det er lidt for lyserødt det der -
Ingeb jeg kender forbinder MeToo med komplimenter, jeg har nogen gange fået, at vide jeg havde et smukt smil etc. intet med MeToo at gøre
Mere MeToo da min halskæde var mellem mine bryster og en mand jeg ikke kendte gik ned i min BH og tog den op mens han gav mig det klammeste smil.
Jeg er en af dem som i teenager årene og starten 20 erne bliver handelslammet når mine grænser bliver voldsomt overskridt, men har sagt fra alligevel til nogen og de bliver rasende og har ofte været nervøse de vilde slå mig
Det er ikke okay en mand tager min på mit underliv foran og bagpå
Jeg har altid haft store bryster, og selv min egen far har sagt utilpassede ting
Jeg trak mig fra bylivet som ung da jeg hele tiden fik mine grænser overskrift sagde Jeg noget, var jeg bare kedelig det var Kun for sjove
- 16 årig gammel i byen kom der en mand i 50 erne plus og sagde Fuck dem gade jeg godt sutte på
- Jeg var enda en late bloomer
Jeg kender desværre tre kvinder der er blevet voldtaget
- Vi alle er forskellige og vi har som kvinder ret at tage ud i byen uden at blive forulempet ( Nej en søde kommentar som du har et dejligt smil, smukke øjne etc. Er IKKE at blive forulempet)!
Hørt hørt her i hvertfald! Enig!
Min svigerfar har i ramme alvor sagt, at vi ikke kunne kalde vores datter er bestemt navn, fordi hun muligvis får store bryster, da jeg som mor “jo tydelig har nogle gode fortrin og det måtte jeg jo være klar over kunne give kommentarer”
Nej det er ikke metoo, men det kræver dælme en samtale om, at man ikke kan diskutere andres kroppe på den måde.
jeg ville da aldrig sige til en mand på 50 år “Ej hør nu her. Du kan da ikke hedde Bo, når dine teskiler tydeligt er så store. Det må du da kunne forstå”
Jeg har aldrig sagt eller kommenteret en mand/kvindes krop, jo mindre de direkte har spurgt.
og ingen af de måske 1000 kommentarer jeg har fået i mit om mine store bryster har ledt til offentligt udskamning af et andet menneske. Men det menneske har udskammet mig.
kommentarer som “Hvis du nu ikke havde så store bryster, så ville jeg nok ikke glo”… øhm nej? Men kig du løs. Men opfør dig pænt i mens og hold dine tanker for dig selv, jo mindre jeg spørger.
Tænk hvis nogen sagde til folk med næser større end gennemsnittet “tag lige mundbind på, hvis du ikke vil kigges på, du skilter jo med det.”
Det er jo en generelt tendens i samfundet, vi begynder at have en debat om - må man sige “hey. Du har en fucking tyk mave. Tag lige en kæmpe cardigan på”… eller bør man bare tænke “nå” og bruge sit liv på noget andet og kigge væk?
Og det har metoo ledt til. At vi nu taler om det. At man ansvarlig for at lytte til hinanden. At man ikke bare rør - men hvis man gør, og modparten ikke tager godt imod det - så siger “hov- My bad.” Også er det ligesom det.
Det er virkelig det positive for mig. At vi nu taler og accepterer, at man man har ret til at tænke og sige hvad man vil - men man måske lige kan tage et ansvar og sige “wow. Undskyld. Jeg ville sgu ikke overtræde dine grænser” i stedet for “fuck dig din smarso. Så lad dog være med at have den bluse på”…. Som er det jeg vitterligt hyppigst er blevet mødt med.(uanset bluse eller interaktions niveau med vedkommende)