Anonym skriver:
Er jeg mon den eneste mor, der godt kan synes, at weekenderne med børnene godt kan virke ret uoverskuelige?
Jeg har to drenge på 3 og 5. De står op kl. 6 og så er der knald på til kl. 20. De har SÅ meget energi! De er glade og leger - både stille lege, men de elsker også hulelege, hvor de endevender hele soveværelset for at bygge gode huler. De løber, kører med biler, står på hovedet osv
Vi bor i lejlighed og de har ikke eget værelse. Økonomien er stram! Vi går altid ud med dem mindst en gang om dagen, gerne både for- og eftermiddag- men det er også hårdt, for da vi ingen have har, skal man altid planlægge et sted at gå hen.
Puha, de weekender er så hårde! Jeg har ofte svært ved at vise det overskud og glæde, som jeg gerne ville, når børnene havde weekend. Jeg kan helt gå og frygte weekenden, fordi jeg synes det er så uoverskueligt!
Er jeg den eneste mor, der har det sådan?
På ingen måde..
jeg ville ønske det var anderledes..
jeg har altid (inden jeg fik børn og efter den første) ikke kunnet forstå når deleforældre jublede over at de var "fri" for deres børn... man får da børn for at være sammen med dem???
men nu..
med 3 drenge der har hvert deres særlige behov er det kaos at få det hele til at hænge sammen i weekenderne...
jeg frygter altid ferier fra skole-vuggestue.. den tid hvor alle andre også er de få steder vi eventuelt kunne tage ungerne ud...
vi har faktisk områder tæt på hvor ungerne kan få frit løb men i denne kolde tid er der bare så meget pakning, og diskussioner over at de er nødt til at stoppe deres leg fordi vi skal noget andet..
vi bor faktisk i en ok stor lejlighed men da vi flyttede ind troede vi at vi kun ville få den ene vi havde så derfor blev lejligheden ligesom indrettet og fyldt ud fra det perspektiv...
så nu med 2 små der også skal findes plads til kan det være svært..
vores lejlighed er så der er gennemgang fra køkken til stue til gang til køkken så det ligger op til fangeleg som bare altid ender i gråd fra mindst et af børnene... der er ingen gemmesteder til gemmeleg.. der er meget lidt bordplads til at man eventuelt kunne være kreativ med dem (hvis man altså orker diskussionen med den store, og kampen med den mellemste om hvad der skal ske og ikke skal ske)...
så find et pusterum hvis du kan.. mit er når den mindste sover lur så går jeg i køkkenet og vasker op.. det er min eneste "pause" fra fredag kl. 16 til mandag kl. 8... og der er jeg ikke engang altid fredet da de store ofte ender med at slås over et eller andet...